پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

کشورهای انگشت نگاری کانادا و آدرس مرکز انگشت نگاری

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 2 دقیقه

انگشت نگاری کانادا

انگشت نگاری کانادا برای سفارت در مرکز VAC، برای افراد 14 تا 80 سال متقاضیان ویزای کانادا الزامی است.

این افراد تا 30 روز پس از ثبت نام آنلاین و درخواست ویزا در سایت سفارت کانادا، می‌توانند به دفتر VAC در کشورهای مختلف مراجعه و مراحل بعدی را انجام دهند.

 اگر نمیتوانید در این زمان به مرکز وک بروید باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع داده و «Webform» بزنید.اگر بعد از 30 روز به دفاتر وک مراجعه کنید و به مقامات کانادا اطلاع نداده باشید، اطلاعات بیومتریک شما ثبت نخواهد شد و فرایند درخواست به تعویق می افتد!

درحال حاضر سفارت کانادا در ایران به صورت مستقیم هیچ گونه خدماتی جهت انگشت نگاری ارائه نمی دهد و متقاضیان باید در زمان معین شده به دفاتر وک (VAC) کانادا در یکی از کشورهای امارات، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، و آذربایجان مراجعه کنند.

همراهان که برای ویزای کانادا همه با هم در یک پرونده درخواست داده اند باید بطور همزمان نسبت به انگشت نگاری اقدام کنند.

خالکوبی بر روی دست یا صورت حتما باید قبل از مراجعه به دفتر VAC پاک شود.در صورت جراحت، بریدگی یا ترک داشتن انگشتانتان قبل از انجام انگشت نگاری اجازه دهید بهبود پیدا کند.از پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های سفید، کرم و نقره‌ای خودداری کنید و به جای آن از رنگ‌های قرمز، زرد یا سبز استفاده کنید. در صورتی که در هنگام عکس گرفتن حجاب دارید، کل گردی صورت باید به صورت کامل مشخص باشد. انگشت نگاری تمام افراد پرونده (خانواده) نظیر همسر، کودک، والدین و… باید هم‌زمان انجام شود.

انگشت نگاری شامل ثبت اطلاعات بیومتریک فرد می باشد. به این صورت که ابتدا متصدی VAC عکسی از شما گرفته و سپس میخواهد که انگشتان خود را به ترتیب روی اسکنر قرار دهید تا اثر انگشتانتان ثبت شود. این فرایند در مجموع 5 دقیقه زمان می برد.

اگر قبلا انگشت نگاری کانادا رفته باشم برای درخواست مجدد بازم باید برم؟

اگر در 10 سال گذشته اقدام به اخذ ویزا‌های توریستی، تحصیلی یا کاری کانادا کرده باشید و اطلاعات بیومتریک شما ثبت شده باشد، دیگر نیاز به ثبت اطلاعات خود نخواهید داشت!

اگر بخواهید وضعیت خود را از موقت (توریستی، تحصیلی، کاری) به دائم (اقامت دائم) تغییر دهید می‌بایست دوباره اطلاعات بیومتریک خود را به ثبت برسانید.

  • درصورتی‌که در 10 سال گذشته برای اخذ اقامت دائم کانادا اطلاعات انگشت نگاری خود را ثبت کرده و قصد اخذ اقامت موقت این کشور را داشته باشید، باید دوباره اطلاعات بیومتریک را به ثبت برسانید.
موارد خاص نیز وجود دارد که ممکن است یک نفر را ملزم به انگشت نگاری مجدد کند لذا اگر قبلا انگشت نگاری شده اید و پرونده ویزا با مهاجریست یا تیک آف دارید، فرم رسیدد انگشت نگاری خود را برای ما ارسال کنید تا استعلام کنیم و از فعال بودن و معتبر بودن آن اطمینان حاصل نماییم.

مدارک لازم برای انگشت نگاری کانادا

در روز وقت بیومتریک ویزای کانادا در زمان مراجعه به دفاتر VAC باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت معتبر
  • کپی برگه درخواست ویزای کانادا
  • کپی نامه درخواست ثبت اطلاعات بیومتریک کانادا BIL

هزینه انگشت نگاری کانادا

اگر برند گردشگری TakeOff یا برند مهاجرتی Mohajerist برای شما تشکیل پرونده داده و اپلیکیشن ویزا را ارسال نموده، یک رسید درخواست ویزا و BIL به شما میدهیم.

هزینه انگشت نگاری کانادا در دفاتر وک، 85 دلار کانادا میباشد و برای کل اعضای خانواده حداکثر 170 دلار کانادا خواهد بود.برای گروه‌های هنری یا نمایشی بیش‌تر از 3 نفر 255 دلار می‌باشد.هزینه درخواست بیومتریک کانادا برای خانواده‌ها با هر تعداد عضو و ویزای‌ متفاوت ثابت است. البته در صورتی که همه افراد از یک مرکز وک (VAC) و همگی با هم درخواست‌های خود را به ثبت رسانده باشند!برای مثال سرپرست درخواست ویزای بیزینس کرده است، ولی سایر افراد خانواده درخواست ویزای توریستی کرده‌اند.

افرادی که برای ویزای دانشجویی اقدام میکنند مبلغ 150 دلار بابت پروسسینگ ویزای دانشجویی (study permit) به اضافه 85 دلار انگشت نگاری که جمعا 235 دلار می شود باید پرداخت کنند.

مراکز VAC برای انگشت نگاری کانادا

دفاتر VAC برای انگشت نگاری تفاوت با یکدیگر ندارند اما باید قبلا در جریان وضعیت نوبت دهی و تجربه پاسخ ها در هر کشور که توسط ما به مشتریانمان اطلاع میدهیم باشید.

در حال حاضر انگشت نگاری در سفارت کشور ترکیه  با توجه به درخواست بالای متقاضیان ایرانی برای انگشت نگاری ، این کشور دو مرکز را در شهرهای استانبول و آنکارا برای انجام این مراحل در نظر گرفته است. علاوه بر این در کشور گرجستان و امارات نیز مرکز انگشت نگاری در نظر گرفته شده است. در ادامه مشخصات این مراکز آمده است.

آدرس مرکز:

İşçi Blokları Mh. Muhsin Yazıcıoğlu Cd. No:57/A Çankaya/
Ankara 06530 – Regnum Sky Tower

ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 الی 16:30 (درخواست و ثبت گذرنامه: 8:30 الی 15:30)

شماره تماس: 902123735807+

آدرس دفتر: 

Canada Visa Application Center – Istanbul
Hacıahmet Mahallesi, Kurtuluş Deresi Caddesi, No 29/A , Beyoğlu – Istanbul Istanbul,
Istanbul,
Turkey,
34440.

ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 الی 16:30 (درخواست و ثبت گذرنامه: 8:30 الی 15:30)

شماره تماس: 902123735807+

آدرس دفتر: WafiMall ,3rd Floor,Falcon,phase2 Umm Hurair 2 – Dubai- UAE

ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 الی  17 (درخواست و ثبت گذرنامه: 16 الی 17)

ساعات کاری در ماه رمضان: روزهای دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:30 الی 15:00

شماره تماس: 97142055881+

آدرس دفتر: Izmir Street 23, AZ1065, Yasamal district – Baku – AZ1065 – Azerbaijan

ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 الی 17 (درخواست و ثبت گذرنامه: 9 الی 13 و 14 الی 17)

شماره تماس: 994125385744+

آدرس دفتر: 9 Nikoloz Kipshidze Street, 0162 Tbilisi Georgia

ساعات کاری: روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 الی 13 و 14 الی 16 (درخواست ویزا 9 الی 16 و ثبت گذر نامه ساعات  14 الی 16)

شماره تماس: 995322252230+

نتیجه ویزا پس از انگشت نگاری در دفاتر VAC برای متقاضی ارسال خواهد شد. در صورتیکه نتیجه ویزا مثبت باشد متقاضی میتواند با ارائه اصل پاسپورت و رسید سفارت یا به کمک TakeOff نسبت به پیکاپ ویزای کانادا اقدام نماید.
موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 5 از 5 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 69