پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

چگونه کارت اقامت اسپانیا TIE را دریافت کنیم

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمانی که مهاجریست پرونده اقامت تمکن مالی اسپانیا (اقامت غیر انتفاعی اسپانیا) را برای شما با موفقیت انجام میدهد و شما ویزای ۳ ماهه را دریافت میکنید، یا اگر به هر زریق دیگری در اسپانیا هستید و امکان آن را دارید که کارت اقامت این کشور را درخواست دهید باید این دستورالعمل را دنبال کنید.

مرحله درخواست کارت اقامت اسپانیا برای خارجیان (TIE – Tarjeta de Identidad de Extranjero)

با تأیید ویزای خود و دریافت آن در کنسولگری اسپانیا یا دریافت پاسپورت با ویزای استمپ شده خود از طریق پست (هر یک از گزینه‌ها را انتخاب کرده‌اید)، به یاد داشته باشید که…

  1. شما 3 ماه فرصت دارید تا از تاریخ صدور ویزای خود وارد اسپانیا شوید.
  1. پس از ورود به اسپانیا، باید در طی 30 روز برای کارت اقامت اسپانیا (TIE) درخواست دهید.


مرحله 1: گواهی اقامت شهری امپادرون (Certificado de Empadronamiento)

برای دریافت کارت اقامت اسپانیا (TIE)، احتمالاً ابتدا باید این گواهی را از شهرداری دریافت کنید.

هر شهری در اسپانیا نیاز به این سند برای TIE ندارد، اما در والنسیا به طور قطع نیاز به آن دارند. این در واقع یک گواهی رسمی است که نشان می‌دهد شما به عنوان ساکن در یک شهر یا شهرک خاص در اسپانیا ثبت‌نام شده‌اید. این گواهی معمولاً توسط شهرداری شهر یا شهرکی که قصد دارید در اسپانیا زندگی کنید، صادر می‌شود.

با این سند رسمی، زندگی شما به عنوان یک ساکن به طور قابل توجهی آسان‌تر می‌شود. آن را به عنوان مدرک رسمی اقامت و آدرس در نظر بگیرید، چیزی که در ارتباط با دیگر دفاتر دولتی (مانند دفتری که فرآیند کارت اقامت اسپانیا را انجام می‌دهد) مفید است.

چگونگی دریافت گواهی اقامت شهری (Certificado de Empadronamiento):

  1. پاسپورت: 2 کپی از صفحه جزئیات پاسپورت، ویزای اقامت و مهر ورود به اسپانیا یا منطقه شنگن تهیه کنید. پاسپورت اصلی و کپی‌ها را با خود همراه داشته باشید.
  2. مدرک آدرس: باید قرارداد اجاره یک خانه یا آپارتمانی که حداقل 6 ماه اعتبار دارد را داشته باشید. نسخه اصلی امضا شده و یک فتوکپی را به همراه داشته باشید. (اگر یک اتاق از کسی اجاره می‌کنید یا با خانواده / دوست زندگی می‌کنید، صاحب محل اقامت ممکن است باید با شما به نوبت بیاید و ممکن است باید یک قبض خدمات عمومی اخیر به نام او را به همراه داشته باشد. قوانین بستگی به شهر / شهرکی که در آن زندگی می‌کنید دارد.)
  3. مدرک پرداخت اجاره: یک کپی از رسیدی که در زمان پرداخت اجاره ماه اول دریافت کرده‌اید را به همراه داشته باشید.
  4. تعیین وقت: وب سایت شهرداری را بررسی کنید و ببینید آیا باید وقت قرار ملاقات رزرو کنید یا خیر. برخی از شهرها نیاز به وقت ملاقات دارند (مانند والنسیا) و برخی از شهرها به شما اجازه می‌دهند که به شهرداری بروید. برای والنسیا، می‌توانید وقت ملاقات خود را در اینجا رزرو کنید: Cita Previa. فقط “Padron” را از لیست انتخاب کنید و سپس بقیه قسمت‌های فرم را پر کنید.
  5. حضور در وقت ملاقات: در زمان ملاقات خود به شهرداری بروید و تمام اسناد فوق را به همراه داشته باشید.
    بفرآیند در شهرداری ممکن است تقریباً 5 تا ۱۵ دقیقه طول بکشد. اسناد خود را که به مسئول مربوط تحویل دهید ممکن است چند سوال سریع بپرسد (سطح تحصیلات ، آیا اولین باری است که در اسپانیا ثبت‌نام می‌کنید، چرا به گواهی نیاز دارید، و غیره) و سپس دو نسخه از گواهی رسمی را در همان لحظه چاپ میکند و تحویل شما میدهد.

مرحله دوم: گرفتن وقت ملاقات برای کارت اقامت (TIE)

شما می‌توانید این کار را قبل از دریافت Certificado de Empadronamiento خود انجام دهید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید:

در برخی از شهرها، گواهی اقامت شهری اسپانیا Certificado de Empadronamiento خود را هنگام انتظار برای TIE دریافت نمی‌کنید.
ممکن است به شما بگویند پس از چند روز کاری به شهرداری برگردید تا گواهی اقامت شهری خود را دریافت کنید.
زمان لازم است که سایر اسناد مورد نیاز برای ملاقات TIE خود را جمع آوری کنید.

در کل، حداقل 2 هفته زمان بین ملاقات برای اقامت شهری Certificado de Empadronamiento خود و ملاقات برای کارت TIE خود در نظر بگیرید.

زمان انتظار برای نوبت ملاقات اخذ TIE

اگر نوبت‌های TIE برای 4 هفته یا بیشتر در دسترس نباشد، نگران نباشید. به ظاهر، در برخی از شهرها انتظار طولانی برای نوبت‌های در دسترس رایج است. اما با وجود اینکه به طور فنی باید در 30 روز از ورود به اسپانیا برای کارت اقامت اسپانیایی خود درخواست دهید، به نظر می‌رسد که این قانون نادیده گرفته می‌شود.

اگر نوبت‌های در دسترس یک ماه یا بیشتر در آینده باشند، نگران نباشید و فقط اولین نوبت ممکن را رزرو کنید.

نحوه رزرو نوبت TIE جهت دریافت کارت اقامت اسپانیا:

  1. به وب سایت دولت اسپانیا مراجعه کنید.
  2. استان خود را از لیست کشویی انتخاب کنید.
  3. در صفحه بعد، “Policia – Toma de Huellas (Expedicion de tarjeta) Y Renovacion de Tarjeta de Larga Duracion” را انتخاب کنید.
  4. در صفحه بعد، بر روی “Entrar” کلیک کنید.
  5. فرم را با شماره NIE خود (که در ویزایتان قید شده است)، نام و کشور ملیت خود پر کنید (فیلد “Fecha de Caducidad de su tarjeta actual” را خالی بگذارید).
  6. در صفحه بعد، شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را وارد کرده و “Solicitar cita” را انتخاب کنید.
  7. یک منوی کشویی با مکان‌های آفیس هایی که می‌توانید به آنجا بروید ظاهر میشود که انتخاب کنید (ممکن است برای من یک گزینه وجود داشته باشد، اما شما ممکن است چندین گزینه داشته باشید)، ظاهر می‌شود.
  8. به صفحه‌ای با یک تقویم هدایت می‌شوید.
  9. یک روز/زمانی که برای شما مناسب است، انتخاب کنید و ملاقات خود را تایید کنید.
*مهم: حتماً تأییدیه‌ای که در صفحه نمایش می‌شود را ذخیره کنید، زیرا شما بطور قطع نیاز خواهید داشت که این کاغذ تأییدیه را به ملاقات خود ببرید!
*مهم: نوبت‌های در دسترس به طور مداوم تغییر می‌کنند. حداقل ۳ روز به صورت مداوم و پشت سر هم چک کنید. ممکن است وقتی برای اولین بار به سایت میروید، نوبتی که در دسترس بود، 4 هفته بعد باشد. روز بعد چک کنید و ناگهان نوبت‌هایی در همان هفته بعد در دسترس شما قرار بگیرند.
*مهم: اگر به عنوان یک زوج یا خانواده درخواست می‌دهید، برای هر فرد باید یک نوبت جداگانه رزرو کنید.

مرحله 3: جمع‌آوری اسناد

در اینجا لیستی از همه چیزی که برای مراجعه به مرکز TIE نیاز دارید را می‌بینید:

  • پاسپورت: نسخه اصلی و دو نسخه فتوکپی از صفحه جزئیات پاسپورت، ویزای شما و مهر ورودی که در مرز ورود به اسپانیا یا هر کشوری از منطقه شنگن دریافت کرده‌اید را به همراه داشته باشید.
  • سه عکس رنگی اخیر به اندازه یک عکس پاسپورت (با نمایی از سر و صورت).
  • تأییدیه رزرو وقت: دو نسخه از سند تأییدیه رزرو وقتی که پس از گرفتن وقت از آن ذخیره کرده‌اید را به همراه داشته باشید.
  • نامه تصمیم گیری (Carta de Resolucion): این نامه تأیید می‌کند که شما در واقع برای درخواست و دریافت ویزای غیر انتفاعی خود درخواست داده و آن را دریافت کرده‌اید. بله، حتی اگر ویزای خود را در پاسپورت داشته باشید، ممکن است هنوز هم این سند را نیاز داشته باشید.
اگر سفارت این نامه را به شما نداده است. به وب‌سایت رسمی مراجعه کنید، فرم را با شماره NIE خود (که در ویزای شما قید شده است)، تاریخی که برای اولین بار برای دریافت ویزای خود درخواست داده‌اید و سال تولد خود پر کنید. روی “Consultar” کلیک کنید و به صفحه‌ای با جزئیات ویزای شما منتقل می‌شوید. دو نسخه از این تأییدیه را چاپ کنید.
  • مدرک آدرس: حتی اگر شما دارای Certificado de Empadronamiento هستید که اثبات می‌کند که شما ساکن رسمی در آدرسی که در والنسیا یا هر استان دیگیری که اعلام کرده‌اید هستید، هنوز هم قرارداد اجاره آپارتمان رسمی خود را (نسخه اصلی و فتوکپی) همراه داشته باشید.
  • فرم درخواست (Form Modelo EX17): فرم درخواست TIE را پر کنید و دو نسخه آن را با خود به همراه داشته باشید. در نهایت، آنها از من درخواست این فرم را نکردند، اما من شنیده‌ام که برخی از دفاتر این فرم را می‌خواهند.
  • فرم 790 – کد 012: این فرم به شما کمک می‌کند تا هزینه کارت TIE خود را پرداخت کنید. شما باید فرم را آنلاین پر کنید، آن را دانلود کنید، چاپ کنید، امضا کنید و سپس آن را به یک بانک ببرید.
جهت دانلود فرم های اقامتی اسپانیا بر روی این لینک کلیک نمایید.

راهنمای پر کردن فرم 790-012:

  • بخش اول (شناسایی) را به طور کامل پر کنید.
  • در بخش Autoliquidacion، دایره کنار عبارت “TIE que documenta la primera concesión de la autorización de residencia temporal, de estancia o para trabajadores transfronterizos” را علامت بزنید.
  • در این بخش هیچ کار دیگری انجام ندهید.
  • در بخش “Localidad”، شهری را که در اسپانیا در آن زندگی می‌کنید وارد کنید.
  • در بخش “Ingreso”، “En efectivo” (پرداخت نقدی) را انتخاب کنید.
  • فرم پر شده را (سه صفحه) با کلیک بر روی دکمه آبی در پایین دانلود کنید.

حالا باید فرم را چاپ کنید، امضا کنید و آن را به بانک (در اسپانیا) ببرید تا هزینه را پرداخت کنید.

شاید به شما بگویند می‌توانید به هر بانکی بروید تا این کار را انجام دهید، اما مشکلاتی خواهید داشت. سبت به بانک های مختلف ممکن است یک بانک به شما بگوید که تنها بتوانم این کار را بین ساعت 9:30 تا 11:00 صبح در روزهای دوشنبه و پنجشنبه انجام دهم، بانک دوم فقط بگوید “نه” و بانک سوم به ما بگوید فردا بیا.

پیشنهاد مهاجریست: یک شعبه کوچک از بانک Caixa Popular پیدا کنید و آنها در 3 دقیقه به شما کمک میکنند. فقط این کار را برای روز آخر نگذارید سیاست های بانکی مدام تغییر میکند!

شما فقط مبلغ را پرداخت کنید، بانکدار مهری بر روی فرم شما میزند. فرم مهر شده را نگه دارید زیرا برای مراجعه به وقت خود آن را نیاز خواهید داشت.

یک شماره اسپانیایی تهیه کنید: به خاطر داشته باشید که در طول اقامتتان کارت SIM اسپانیایی و شماره مربوط به آن را فعال نگه دارید، زیرا ممکن است تماس‌ها و پیام‌های مهمی درباره اقامت یا مسائل دیگر دریافت کنید.

مرحله ۴: حضور در نوبت دریافت اقامت اسپانیایی TIE

برای اطمینان در این روز یک نفر که زبان اسپانیایی بلد باشد همراه خود ببرید یا یک نرم افزار مترجم صوتی حداقل همراه خود داشته باشید، گاهی کارکنان این بخش انگلیسی بلد نیستند!

۱. بیست تا سی دقیقه زودتر برای نوبتتان حاضر شوید.
۲. صبر کنید. (در والنسیا، فرآیند به خوبی سازماندهی شده است. شما در خارج ساختمان در یک صف قرار می‌گیرید که بر اساس زمان نوبت تنظیم شده است. وقتی نوبت شما فرا می‌رسد، شما را داخل می‌خوانند و در یک صندلی در منطقه انتظار کوچک قرار می‌دهند. سپس به یکی از میزها فراخوانده می‌شوید.)
۳. همه چیزی که از شما خواسته می‌شود را تحویل دهید.
۴. اثر انگشت شما گرفته می‌شود.
۵. شما یک برگه دریافت اقامت خود را دریافت خواهید کرد.
۶. به شما می‌گویند که برای دریافت کارت اقامت اسپانیایی خود باید پس از یک ماه دوباره بیایید.
۷. و تمام.

سپس، پس از ۳۰ روز، می‌توانید برگردید و کارت اقامت اسپانیایی خود را دریافت کنید. برای این کار، نیازی به نوبت قبلی نیست، فقط باید حاضر شده و در صف انتظار قرار بگیرید.

مهاجریست زندگی خوبی در کشور اسپانیا برای شما آرزومند است.

موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 1 از 1 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 265