پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

چگونه در اسپانیا NIE بگیرم؟

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 12 دقیقه

وقتی مهاجریست پرونده اقامت شما در مهاجریست را با موفقیت انجام داده و ویزای شده اید یا قبلاً به زندگی جدید خود در سرزمین آفتابی رفته‌اید، یکی از اولین چیزهایی که نیاز دارید، شماره NIE اسپانیا است.
شما برای هر کاری در اسپانیا باید از این شماره استفاده کنید، از جمله کار کردن (اگر اجازه کار دارید)، خرید ملک، اتصال به ارائه کنندگان خدمات ضروری مانند آب و برق یا خرید خودرو در اسپانیا.

لیست کاملی از مواردی که برای آنها نیاز به شماره NIE دارید در پایین این صفحه قرار داده شده است.

به طور کلی برای گرفتن NIE یا به اصلاح نیه اسپانیا سه روش اصلی وجود دارد:

۱. رزرو وقت خود را برای گرفتن شماره NIE در دفتر پلیس / دفتر خارجیان (Police Station / Foreigners office) انجام دهید و تمام اسناد مورد نیاز را برای گرفتن شماره NIE خود تکمیل کنید.

اگر شما به خوبی زبان اسپانیایی را می‌فهمید و درک خوبی از سیستم رزرو آنلاین پلیس اسپانیا دارید، شما می‌توانید از راهنمای ما در مورد رزرو وقت (به اسپانیایی Cita Previa ) جهت اخذ شماره NIE در دفتر پلیس استفاده کنید و خودتان اسناد و فرم‌های مالی را تکمیل کنید (EX15/EX18/FORM 790).

لطفاً توجه داشته باشید که برای رزرو “Cita Previa” به یک شماره تلفن اسپانیایی نیاز خواهید داشت. این کار را فقط انجام دهید اگر به طور کامل سیستم را متوجه شده‌اید. حتی کوچکترین اشتباهی می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود و وقت شما را تلف کند. اگر شما شماره وقت را به درستی ثبت نکنید، ممکن است از سیستم رزرو آنلاین پلیس مسدود شوید و قادر به رزرو وقت جدید یا تغییر وقت قبلی نباشید.

ما توصیه نمی‌کنیم این روش را استفاده کنید مگر اینکه به طور کامل در این زمینه اطمینان داشته باشید، زیرا کوچکترین اشتباهی می‌تواند منجر به رد درخواست NIE شما و انتظار طولانی‌تری شود. اگر در اسناد خود اشتباهی انجام دهید، احتمالاً پلیس کمکی نخواهد بود و شما نیاز به یک وقت جدید خواهید داشت.

نمونه گواهی نامه شماره NIE اسپانیا:

۲. استفاده از یک شرکت واسط مانند مهاجریست برای رزرو وقت گرفتن شماره NIE و تکمیل تمام اسناد مورد نیاز.

شما می‌توانید از خدمات وکیل مهاجرت استفاده کنید تا وقت گرفتن شماره NIE را برای شما رزرو کند و تمام اسناد مورد نیاز را تکمیل کند.

این روش می‌تواند برای شما راحت‌تر و زمان‌برداری کمتری باشد، زیرا این شرکت‌ها و نمایندگی‌ها متخصصانی را در اختیار دارند که با مراحل رسمی و فرم‌های مورد نیاز آشنا هستند. آنها می‌توانند روند را برای شما ساده کنند و از احتمال رد درخواست جلوگیری کنند. همچنین، این شرکت‌ها مانند مهاجریست می‌توانند به شما مشاوره‌های لازم در مورد مراحل بعدی مانند کار، خرید ملک و خرید خودرو در اسپانیا نیز بدهند.

مهم است که پیش از انتخاب هر شرکت یا نمایندگی، با دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها دارای تجربه و شهرت خوبی در ارائه خدمات مربوطه هستند. همچنین، هزینه‌های مربوط به این خدمات را نیز در نظر بگیرید.

اگر پرونده شما را مهاجریست انجام داده است و هم اکنون در اسپانیا هستید برای هر نفر ۸۰ یورو و اگر از طریق دیگری در اسپانیا هستید برای هر نفر ۲۸۰ یورو دستمزد انجام این مرحله توسط مهاجریست می باشد.

۳. رزرو وقت در کنسولگری/سفارت اسپانیا در کشور مبدا برای دریافت شماره NIE

بازدید از سفارت اسپانیا در کشور خود برای دریافت شماره NIE یک گزینه است، اما دارای محدودیت‌های خاصی است. یکی از معایب آن این است که شماره NIE دریافت شده از طریق سفارتخانه به طور معمول تنها برای مدت سه ماه اعتبار دارد، در حالی که شماره دریافت شده در اسپانیا برای همیشه اعتبار دارد.

سفارت اسپانیا به طور عمومی تنها شماره NIE را برای موارد اضطراری یا به افرادی که به دلیل معلولیت قادر به حضور در اسپانیا برای دریافت آن نیستند، صادر می‌کند.

آنها شماره NIE را برای افتتاح یک شرکت، خرید یک ملک یا فقط برای اینکه شما بخواهید یک شماره NIE داشته باشید، صادر نخواهند کرد.

اگر شما این دلایل را ارائه دهید، احتمالاً سفارت به شما خواهد گفت که باید به اسپانیا بروید تا شماره NIE خود را دریافت کنید. اینکه شما وقتی در سفارتخانه/کنسولگری رزرو کرده باشید، به این معنی نیست که آنها شماره NIE را صادر خواهند کرد.

دریافت شماره NIE از سفارت/کنسولگری اسپانیا ممکن است زمان زیادی طول بکشد. زمان پردازش ممکن است متفاوت باشد و پس از نوبت‌گیری تا ۸ هفته زمان برای دریافت گواهی ممکن است طول بکشد.

شماره NIE چیست؟

شماره NIE یا “Número de Identificación de Extranjero” یک شماره شناسایی منحصر به فرد برای افراد غیرملی است که در اسپانیا اقامت یا فعالیتی دارند.

شماره NiE توسط پلیس اسپانیا صادر میشود: Administracion General del Estado

برخی از موارد که نیاز به دریافت شماره NIE در اسپانیا وجود دارد عبارتند از:

  1. تاسیس شرکت: اگر می‌خواهید یک شرکت در اسپانیا تاسیس کنید، نیاز به شماره NIE دارید.
  2. خرید ملک: برای خرید یک ملک در اسپانیا، شماره NIE لازم است.
  3. استخدام: در صورتی که تمایل به کار کردن در اسپانیا دارید، کسب یک شماره NIE ضروری است.
  4. اینترنت/تلفن: برای برقراری قراردادهای اینترنت و تلفن ثابت یا همراه، شماره NIE مورد نیاز است.
  5. افتتاح حساب بانکی: برای افتتاح حساب بانکی در اسپانیا، شماره NIE لازم است.
  6. معاملات: برای انجام هرگونه معامله‌ای با ارزش بالای ۱۲۰۰ یورو نیازمند شماره NIE هستید.

برای دریافت شماره NIE در اسپانیا، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. تهیه و تکمیل فرم درخواست NIE: ابتدا باید فرم درخواست NIE را دریافت و تکمیل کنید.
  2. گرفتن نوبت قبلی: باید قبل از رفتن به دفتر امور خارجی یا پلیس محلی، نوبت خود را بگیرید.
  3. تقدیم مدارک مورد نیاز: در نوبت تعیین شده، باید فرم درخواست NIE همراه با مدارک مورد نیاز، مانند پاسپورت، مدارک اقامت و دلایل درخواست (مانند خرید ملک یا استخدام) را تقدیم کنید.
  4. پرداخت هزینه: بسته به منطقه و مورد استفاده، هزینه‌های مربوط به دریافت شماره NIE را پرداخت کنید.

پس از ارائه مدارک و پرداخت هزینه، درخواست شما بررسی و پردازش می‌شود. پس از تأیید، شماره NIE به شما اختصاص داده می‌شود. معمولاً دریافت شماره NIE در اسپانیا ممکن است زمان ببرد، بنابراین بهتر است به مدت کافی برای این فرآیند در نظر بگیرید.

معادل شماره NIE برای شهروندان اسپانیایی، شماره NIF (Numero de Identificacion) Fiscal است. به عنوان یک غیرشهروند اسپانیایی، اگر از شما شماره NIF درخواست شود، در واقع درخواست شماره NIE شماست.
شماره NIE شما بسیار متفاوت است از Empadronamiento یا Padron Municipal که درباره ثبت نام در مجمع اقامت شما است.

شماره NIE شما با یک حرف شروع می‌شود، سپس هفت رقم عددی و در انتها یک حرف دیگر دارد (به عنوان مثال A– 7584736 – X). هر شماره NIE به یک شخص خاص تعلق دارد و قابل انتقال به شخص دیگر نیست و همچنین منقضی نمی‌شود.

شماره NIE برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. موارد محلی: ثبت نام در سرشماری؛ گواهی اقامت در خانه؛ مالیات ملک؛ مالیات خودرو؛ سود سرمایه؛ مجوزهای ساختمانی؛ مجوزهای باز کردن کسب و کار و غیره.
  2. خرید یا فروش ملک در اسپانیا.
  3. خرید خودرو در اسپانیا.
  4. درخواست گواهینامه رانندگی یا تبادل گواهینامه رانندگی در اسپانیا.
  5. امضای قرارداد وام مسکن در اسپانیا.
  6. ثبت املاک و اسناد عمومی.
  7. دریافت شماره تأمین اجتماعی در اسپانیا.
  8. درخواست خدمات از INEM (موسسه اشتغال اسپانیا).
  9. صادرات مزایای بیکاری از یک کشور عضو اتحادیه اقتصادی اروپا.
  10. باز کردن حساب در یک بانک در اسپانیا.
  11. تأسیس یک کسب و کار، شرکت یا استقلال مالی.
  12. پرداخت مالیات‌های ایالتی و منطقه‌ای: مالیات درآمد برای غیرمقیم.
  13. مدارس کودکان، مطالعات تحصیلی یا دانشگاهی.
  14. تأیید و تصدیق عناوین و مطالعات.
  15. دادرسی: ثبت مدنی، کمک حقوقی رایگان و غیره.
  16. دریافت مراقبت‌های بهداشتی: کارت مراقبت بهداشتی.
  17. درخواست گرنت و کمک هزینه برای مطالعه.
  18. اتصال به شبکه برق و آب.

این فهرست تنها برخی از موارد استفاده از شماره NIE است و ممکن است به موارد دیگر نیز اعمال شود.

آیا باید شخصاً در جلسه تعیین شماره NIE حاضر شوم یا آیا می‌تواند کسی دیگر به جای من حاضر شود؟

به طور کلی، بهترین راه برای دریافت شماره NIE، حضور شخصاً در جلسه تعیین شماره در دفتر پلیس است. با این حال، اگر شخصی در اسپانیا وجود دارد که تمایل دارد به جای شما در جلسه حاضر شود، شما می‌توانید برای او یک وکالتنامه/توکیلنامه (POA/Power of Attorney) صادر کنید تا به نیابت از شما حضوری در جلسه شرکت کند و درخواست شما را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت یک وکالتنامه/توکیلنامه، لطفاً اینجا کلیک کنید.

چگونه خودم شماره NIE اسپانیا را بگیرم؟

مراحل زیر را دنبال کنید

مرحله ۱: Cita Previa را آنلاین رزرو کنید.

مرحله ۱: یک جلسه Cita Previa را آنلاین تعیین کنید.
**فقط در صورتی که به طور کامل با سیستم رزرو پلیس اسپانیا آشنایی دارید، جلسه را برای خود رزرو کنید. اشتباهاتی که انجام می‌شود ممکن است منجر به مسدود شدن در سیستم شوید و نتوانید برای یک مدت زمانی شماره NIE دریافت کنید.

برای دریافت یک شماره NIE، نیاز به یک جلسه در دفتر پلیس دارید. ابتدا باید یک جلسه (معروف به Cita Previa) را آنلاین رزرو کنید قبل از حضور.

پلیس بدون رزرو قبلی هیچ شماره NIE را صادر نمی‌کند. برای انجام این کار، بر روی این لینک کلیک کنید و در پایین “Acceder al Procedimiento” را انتخاب کنید.

  • در بخش “PROVINCIAS DISPONIBLES”، استان اسپانیا که در آن هستید را انتخاب کنید.
    • Alava, Albacete, Alicante, Altea, Almería, Asturias, Avila, Badajoz, Barcelona, Burgos, Benidorm, Caceres, Cadiz, Calpe, Cantabria, Castellon, Ciudad Real, Cordoba, La Coruña, Cuenca, Denia, Elche, Gerona, Granada, Guadalajara, Guipúzcoa, Huelva, Huesca, Mallorca, Ibiza, Jean, Leon, Lérida, Lugo, Madrid, Malaga, Marbella, Fuengirola, Estepona, Murcia, Navarra, Orense, Palencia, Las Palmas, Gran Canaria, Pontevedra, La Rioja, Salamanca, Segovia, Sevilla, Soria, Tarragona, Tenerife, Teruel, Toledo, Valencia, Valladolid, Vizcaya, Zamora, Zaragoza
  • در بخش “TRÁMITES DISPONIBLES PARA LA PROVINCIA SELECCIONADA”، برای درخواست شماره NIE، گزینه “CPN Asignación de NIE” را انتخاب کنید. اگر همزمان درخواست اقامت هم دارید، می‌توانید گزینه “Cert EU” را انتخاب کنید.
  • بر روی (Aceptar (Accept کلیک نمایید.
  • بر روی (Entrar (Enter کلیک نمایید.
  • اطلاعات خود را تکمیل کنید:
    • انتخاب کنید “PASAPORTE” و شماره گذرنامه خود را در زیر وارد کنید.
    • نام و نام خانوادگی = Name and surname
    • کشور ملیت = ملیت شما
    • در بخش “Caracteres“، آنچه را که در تصویر بالای آن می‌بینید وارد کنید.
    • روی دکمه “Acepta” (قبول کن) کلیک کنید.
    • تاریخ و ساعت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
    • آدرس ایمیل خود را اضافه کنید، به شما یک ایمیل تأییدیه با تاریخ و ساعت ارسال می‌شود. آن را چاپ کرده و با خود ببرید.
Cita Previa

مرحله فرم Tasa 790 را پر کنید:

برای دریافت فرم TASA 790، روی اینجا کلیک کنید. تمامی ۴ صفحه را چاپ کنید و مبلغ مورد نیاز ۹.۸۴ را در بانک پرداخت کنید. در صورت نیاز، پاسپورت خود را نیز با خود داشته باشید تا هویت خود را تایید کنید.

این فرم اکنون فقط به صورت آنلاین قابل پرکردن است و برای چاپ و ارائه به بانک استفاده می‌شود. دیگر این فرم در ایستگاه‌های پلیس یا دفاتر مهاجرت ارائه نمی‌شود و امکان پرکردن دستی آن وجود ندارد.

پر کردن این فرم بسیار سریع است. شماره گذرنامه و نام کامل خود را وارد کنید و سپس آدرس اسپانیایی خود را در بخش آدرس وارد کنید.

چگونه فرم ۷۹۰ را تکمیل کنیم؟

۱- در فرم ۷۹۰ در قسمتی که NIE / NIF آمده است، لطفاً شماره گذرنامه خود را وارد کنید زیرا در حال حاضر شما شماره NIE ندارید.
۲- در جعبه‌ای با عنوان “Apellidos y nombre or Razon Social” نام و نام خانوادگی کامل خود را وارد کنید.
۳- در بخشی که “Tipo de vía (*)” نوشته شده است، نوع خیابانی که در آن زندگی می‌کنید را وارد کنید. به طور معمول، این می‌تواند Carrer یا Calle باشد.
۴- در جعبه‌ای با عنوان “Nombre de la Via Publica” نام خیابان خود را وارد کنید.
۵- در جعبه کوچکی که بالای آن “Num” نوشته شده است، شماره خانه خود را وارد کنید.
۶- در جعبه سمت چپ پایین با عنوان “Municipio” نام شهر یا روستای خود را وارد کنید.
۷- در جعبه بعدی با عنوان “Provincia” نام استان آدرس خود را وارد کنید، به عنوان مثال Alicante یا Madrid.
۸- در نهایت در جعبه “Codigo Postal” کد پستی خود را وارد کنید.
۹- سپس به پایین صفحه بروید و از لیست مالیاتهای مختلف گزینه “Asignación de Número de Identidad de Extranjero (NIE) a instancia del interesado.” را انتخاب کنید.
۱۰- به پایین صفحه بروید و در بخشی که “DECLARANTE” نوشته شده است، استانی را که قرار است در آن یک قرار ملاقات داشته باشید وارد کنید، به عنوان مثال Malaga یا Madrid.
۱۱- در بخش بعدی، گزینه “En efectivo” را انتخاب کنید.
۱۲- اعتبارسنجی امنیتی را کامل کنید و سپس دکمه “Descargar impreso Rellenando” را فشار دهید تا فرم را تکمیل کرده و نسخه نهایی با بارکدها را دریافت کنید.

فرم‌ها باید به زبان اسپانیایی تکمیل شوند و پلیس فرم‌هایی را به زبان دیگری قبول نمی‌کند.

نحوه پرداخت مالیات شماره NIE

بعد از تکمیل فرم 790، باید این فرم را به نزدیک‌ترین بانک خود ببرید تا مالیات شماره NIE را پرداخت کنید. این ممکن است به نظر مسئله‌ای ساده بیاید، اما ممکن است مشکلاتی پیش آید.

اولین مشکلی که ممکن است با آن روبرو شوید این است که وقتی فرم 790 را تکمیل می‌کنید، شما از شماره گذرنامه خود استفاده کرده‌اید زیرا در حال حاضر شما شماره NIE ندارید. با این حال، بسیاری از بانک‌ها این فرم را بدون شماره NIE پردازش نمی‌کنند. اگر دوستان یا اعضای خانواده‌ای دارید که شماره NIE دارند، می‌توانید از شماره NIE آن‌ها برای پرداخت مالیات استفاده کنید. به عنوان گزینه دیگر، برخی از بانک‌ها به شما امکان می‌دهند مالیات را با کد زیر پرداخت کنید: 999999999، یعنی ۹ تا عدد ۹.

اگر همچنان مشکلاتی در پرداخت مالیات شماره NIE خود دارید، می‌توانید این مبلغ را از طریق دستگاه (ATM) پرداخت کنید.

مرحله سوم: تکمیل فرم درخواست شماره NIE EX – 15

راهنمای تکمیل فرم EX – 15


فرم درخواست شماره NIE در اسپانیا که باید آن را تکمیل کنید، با نام “EX – 15 Solicitud de Numero de Identidad de Extranjero NIE y Cert” شناخته می‌شود.

این فرم بطور طبیعی به زبان اسپانیایی است. نسخه‌های ترجمه‌شده توسط پلیس قبول نخواهند شد. فرم باید به زبان اسپانیایی باقی بماند و تغییری نکند.

برای تکمیل فرم درخواست شماره NIE، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

1er Apellido = نام خانوادگی
2º Apellido = (نام خانوادگی دوم) سه خط تیره (—) وارد کنید
Nombre = نام (اطمینان حاصل کنید که نام خود را به همان شکل دقیقی که در گذرنامه خود استفاده شده است، وارد کنید)
Fecha de Nacimiento = تاریخ تولد (برای روز و ماه از دو رقم و برای سال از چهار رقم استفاده کنید)
Lugar de Nacimiento = محل تولد
Sexo = جنسیت. “H” برای مرد (Hombre) و “M” برای زن (Mujer). “X” را در کنار گزینه‌ای که صدق می‌کند، علامت بزنید
Estado Civil = وضعیت تأهل. S برای مجرد، C برای ازدواج‌کرده، V برای بیوه و D برای طلاق‌گرفته
País de Nacimiento = کشور محل تولد
País de nacionalidad = تابعیت فعلی
Nombre del padre = نام پدر
Nombre de la madre = نام مادر
Domicilio en España = آدرس در اسپانیا (اگر یکی دارید، در غیر اینصورت خالی بگذارید) – Localidad: شهر، CP: کد پستی، Provincia: استان

مرحله چهارم: آماده‌سازی تمامی مدارک لازم، فرم EX-15، فرم 790، EX-18 (چک لیست)

برای نوبت دریافت شماره NIE خود، فراموش نکنید پاسپورت خود و یک کپی از صفحه اول عکس‌دار پاسپورت را به همراه داشته باشید. صاحبان پاسپورت انگلیسی و غیر اتحادیه اروپا از جمله ایرانی ها نیاز به یک کپی از تمام صفحات پاسپورت خود به همراه یک کپی اضافی از مهر ورود به اسپانیا در پاسپورت خواهند داشت.

لطفاً توجه داشته باشید که غیر اتحادیه اروپا باید با یک مهر ورود اثبات کنند که در 90 روز گذشته وارد اسپانیا شده‌اند و از قانون 90 روز در 180 روز بیرون نمانده‌اند. برای استفاده از ماشین حساب شنگن، اینجا کلیک کنید.

آدرس در اسپانیا (می‌تواند آدرس یک دوست، هتل یا وکیل باشد)
فرم EX-15 تکمیل شده
2 عکس جدید پاسپورتی
کپی فرم 790 که اثبات می‌کند که شما هزینه را در بانک پرداخت کرده‌اید
سندی که دلیل نیاز شما به شماره NIE اسپانیا را نشان می‌دهد، که بسته به قصد شما متفاوت است. در بیشتر موارد، این مدارک شامل موارد زیر است:

  • قراردادی که نشان دهنده قصد خرید ملک در اسپانیا مانند املاک، خودرو و غیره است، یا
  • اشتغال در شرکت اسپانیایی: قرارداد کار از شرکت اسپانیایی، یا
  • اشتغال آزاد: گواهی مالکیت شرکت، یا
  • افراد دارای ویزای تمکن مالی اسپانیا: اثبات اینکه می‌توانید بدون کار در اسپانیا زندگی کنید، یا
  • دانشجویان: نامه پذیرش از مدرسه، یا
  • جویای کار: تنها با گذرنامه می‌توانید بروید، اما شما یک شماره موقت NIE صادر خواهید شد که تنها برای 3 ماه اعتبار دارد.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید اثبات ورود قانونی به اسپانیا را همراه داشته باشند (مانند کارت ورود، که به زبان اسپانیایی به آن “declaración de entrada” می‌گویند).

مرحله پنجم: پاسپورت خود، فرم درخواست شماره NIE و فرم مالیاتی پرداخت شده را به ایستگاه پلیس ببرید

شما می‌توانید در ایستگاه‌های پلیس با دفتر کار امور خارجی (Oficina de Extranjeros) برای دریافت شماره NIE درخواست دهید. شما باید یک نوبت داشته باشید. دیگر امکان ورود به ایستگاه پلیس بدون نوبت وجود ندارد، لذا لطفاً تلاش نکنید. برای دیدن لیست دفاتر امور خارجی در اسپانیا، اینجا را کلیک کنید.

نکات مفید: حتی با سیستم نوبت‌دهی، بهتر است زودتر برسید؛ زیرا آنها تنها تعداد محدودی درخواست NIE را در یک روز قبول می‌کنند. ممکن است شما باید در صف چند ساعته منتظر بمانید تا نوبت شما در دفتر برسد.

وقتی نوبت دریافت شماره NIE خود را رزرو کردید، یک زمان و تاریخ مشخصی دریافت خواهید کرد. اما لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است برای ورود به ایستگاه پلیس/دفتر امور خارجی نیاز به ورود به صف داشته باشید، بنابراین بهتر است زودتر برسید. توصیه می‌کنیم حداقل 1 ساعت قبل از زمان تعیین شده نوبت خود آنجا باشید!

بعد از دریافت گواهی شماره NIE خود یا در صورت رد درخواست شماره NIE توسط پلیس، چه اتفاقی می‌افتد؟

درخواست‌های شماره NIE در ایستگاه پلیس ناموفق هستند اگر به درستی تکمیل نشوند.

پلیس دارای صلاحیت تایید یا رد درخواست شماره NIE شما بر اساس مدارکی است که ارائه می‌دهید. شما باید در زمان دقیق نوبت حضور داشته باشید. نمی‌توانید در نوبت که برای رزیدنسی گرفته اید حضور یابید و درخواست شماره NIE یا ویزا را کنید و بالعکس.

باید اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد به درستی تکمیل شده باشند. حضور با اسناد ناقص یا نوع نادرست اسناد منجر به عدم موفقیت در نوبت خواهد شد.

رسیدن به موقع

شما باید به موقع در داخل ایستگاه پلیس/دفتر امور خارجی حاضر شوید. با وجود نوبتی که دارید، برخی از ایستگاه‌های پلیس مانند دنیا، آلیکانته و مادرید سیستم صف‌بندی برای ورود حتی قبل از نوبت دارند. ما توصیه می‌کنیم حداقل یک ساعت قبل از نوبت خود رسیدن را پیشنهاد می‌کنیم.

اثبات دلیل درخواست شماره NIE

در برخی از مناطق مانند مالاگا، مادرید و آلیکانته ممکن است از شما خواسته شود که دلیل درخواست شماره NIE را اثبات کنید. این می‌تواند به صورت نامه از دفتر املاک، جزئیات نماینده ملکی یا نامه‌ای که بیان کننده داشتن پیشنهاد کار است، باشد.

گواهی شماره NIE خود را به امانت نگه دارید. بعد از دریافت گواهی، توصیه می‌کنیم چندین نسخه فتوکپی با کیفیت بالا از گواهی شماره NIE خود تهیه کنید؛ زیرا برای دریافت یک گواهی جایگزین، باید فرآیند کامل را از ابتدا شروع کنید.

راهنمای دریافت NIE در مالاگا اسپانیا:

مرحله 1 مالاگا: گرفتن نوبت در ایستگاه پلیس

فرایند دریافت شماره NIE توسط پلیس ملی انجام می‌شود. بنابراین، در شهر مالاگا، شما باید به کمیسری در سمت غربی شهر مراجعه کنید. با این حال، ابتدا باید یک نوبت دریافت کنید و این امر به راحتی از طریق اینترنت انجام می‌شود. اینجا را کلیک کنید.

ابتدا، هنگامی که از شما استان (provincias disponibles) خواسته می‌شود، “مالاگا” را انتخاب کنید. سپس در صفحه بعد، برای دفتر (oficina)، “CNP MÁLAGA Provincial، Plaza de Manuel Azaña، 3” را انتخاب کنید، سپس “POLICIA-CERTIFICADOS Y ASIGNACIÓN NIE” را از فهرست کشویی دوم (TRÁMITES CUERPO NACIONAL DE POLICÍA) انتخاب کنید و روی “Aceptar” کلیک کنید.

در صفحه بعدی لیستی از اسنادی که باید به نوبت خود بردارید، نمایش داده می‌شود. ممکن است مفید باشد آن را چاپ کرده و به عنوان یک لیست کنترلی استفاده کنید. سپس روی “Entrar” کلیک کنید.

در صفحه وب بعدی، “Pasaporte” را انتخاب کنید و شماره گذرنامه خود را وارد کنید، همچنین نام خود را دقیقاً به همان شکلی که در گذرنامه خود نوشته شده است. روی “Aceptar” کلیک کنید.

سپس باید بر روی “Solicitar Cita” کلیک کنید. شماره تلفن خود و آدرس ایمیل خود را (دو بار) وارد کنید. روی “Siguiente” کلیک کنید.

در اینجا می‌توانید تاریخ و زمان دلخواه خود را انتخاب کنید. روی “Siguiente” کلیک کنید تا تأیید کنید.

توجه: در دوره‌ها و تعطیلات پرتکرار، نوبت‌ها به صورت محدود می‌توانند موجود باشند. با این حال، نوبت‌های جدید می‌توانند به سرعت در دسترس قرار بگیرند؛ بنابراین ارزش دارد به صفحه در زمان‌های مختلف روز نگاه کنید تا سعی کنید نوبتی زودتر بگیرید.

مرحله 2 مالاگا: مرتب کردن اسناد خود

برای موفقیت در درخواست شماره NIE، باید موارد زیر را به نوبت خود بردارید:

فرم EX15 کاملاً پر شده
مدرک پرداخت شده Tasa modelo 790-012
گذرنامه شما (فقط صفرم EX15

شما می‌توانید این فرم را از توضیحات بالا دانلود کنید. آن را چاپ کرده و با حروف بزرگ و واضح پر کنید.

فرم باید بر روی نسخه اسپانیایی و به زبان اسپانیایی تکمیل شود برای مقاصد آموزشی به فارسی و به انگلیسی با کلیک بر روی همین متون میتوانید فرم را دانلود نمایید.

این فرم به طور کلی ساده است – تنها بخشی که ممکن است مشکل ایجاد کند، بخش 4.2 است که از شما دلیل درخواست شماره NIE را می‌پرسد.

اگر دلیل مشخصی ندارید یا هنوز در حال یافتن کار هستید، “Por intereses económicos” را انتخاب کنید و به عنوان انگیزه خود “abrir una cuenta bancaria” (باز کردن یک حساب بانکی) یا مشابه آن را بنویسید.

Tasa modelo 790-012

این هزینه برای پردازش شماره NIE شما است. از ژوئیه 2022، هزینه‌ای در حدود 9.84 یورو است. این یک فرم الکترونیکی است که می‌توانید اینجا پر کنید.

جزئیات خود را وارد کنید، سپس به بخش “Autoliquidación” بروید و اطمینان حاصل کنید که “Principal” انتخاب شده است.

سپس در بخش “Documentos de identidad y títulos y documentos de viaje a extranjeros indocumentados y otros documentos”، “Asignación de Número de Identidad de Extranjero (NIE) a instancia del interesado” را انتخاب کنید.

در بخش نهایی، “Málaga” را به عنوان ‘localidad’ وارد کنید. تاریخ به طور خودکار نمایش داده می‌شود. هزینه در قسمت “Ingreso” نمایش داده می‌شود.

اگر حساب بانکی خارجی دارید، توصیه می‌کنیم هزینه را به صورت نقدی پرداخت کنید. بنابراین، “En efectivo” را انتخاب کنید، Captcha را تکمیل کنید و برای دانلود فرم خود روی “Descargar impreso rellenado” کلیک کنید.

فرم را به هر بانکی ببرید و هزینه خود را به صورت نقدی پرداخت کنید. سپس آنها فرم را با مهر خود به عنوان اثبات پرداخت می‌کنند.

توجه: بسیاری از بانک‌ها تنها در طول صبح این نوع روند را انجام می‌دهند، بنابراین آن را تا روز نوبت خود نگذارید! با این حال، هفته قبل از نوبت خود را پرداخت نکنید، زیرا فرم تنها به مدت دو هفته اعتبار دارد و اگر به هر دلیلی نوبت خود را تغییر دهید، باید مجدداً پرداخت کنید.
موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 3 از 3 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 449