پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

مدرک ایزو چیست روش اعتبار سنجی مدرک ایزو

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 4 دقیقه

یک شرکت گواهی کننده (CB) چیست؟

یک شرکت گواهی کننده، که ثبت کننده و CB نیز نامیده می شود، سازمان ثالثی است که همخوانی سیستم مدیریت سازمان شما را با الزامات استانداردها ارزیابی می کند و در صورت وجود تطابق، گواهینامه اعطا می کند.

هلدینگ توسعه دهندگان از چه مراکز گواهی دهنده ای گواهینامه ایزو اعطاء می نماید؟

هلدینگ توسعه دهندگان در دپارتمان ایزومستر ضمن اخذ مجوز های لازم جهت فعالیت های خویش، توسط عقد قرارداد با چندین مرکز گواهی دهنده مختلف این امکان را برای صاحبین مشاغل فراهم آورده است تا گواهینامه تایید استقرار سیستم های مدیریت کیفیت ایزو خود را ازمراجع داخلی ایران، بین المللی مستقل و یا بین المللی تحت اعتبار AB های مختلف نظیر IAF و CBV تهیه نمایند.

تفاوت بین مراکز مختلف صدور گواهینامه ایزو چیست ؟

تفاوت مراکز مختلف اعطاء گواهینامه ایزو در کشور مرجع، هزینه تمام شده تا صدور گواهی، مدت زمان صدور گواهی، مستقل یا تحت اعتبار AB بودن است. در پایین متن تقسیم بندی هزینه ی تمام شده صدور گواهی از کمترین هزینه و زمان صدور تا بیشترین هزینه و زمان تقسیم بندی شده اند:

۱- گواهینامه های ایزو داخلی به زبان فارسی (ایزومستر) و به زبان لاتین (IMC).

۲- گواهینامه های ایزو بین المللی مستقل (WTG و NOBEL C.U فعال در اتحادیه اروپا – آلمان – گرجستان و ایران).

۳-  گواهینامه های ایزو بین المللی TEDSA HOLDING تحت اعتبار  CBV فعال در آلمان – انگلستان و ایتالیا).

۴- گواهینامه های ایزو بین المللی ایزو تحت اعتبار IAF مانند BQC و TÜV NORD و IMQ و … فعال در کشور های مختلف.

AB چیست و تفاوت شرکت های دارای AB با سایر شرکت ها چیست؟

AB یا Accreditation body شرکت های اعتبار بخشی به فعالیت شرکت های گواهی کننده یا CB ها هستند. عموما گواهینامه های ایزو که از شرکت های تحت اعتبار AB صادر میگردند به لحاظ شناخت جهانی که بر روی آن ها وجود دارد از اعتبار بالاتری برخوردار هستند و به همان نسبت هزینه و حساسیت های زمان بر بیشتری نیز برای دستیابی به این گواهینامه ها وجود دارد. در صورتیکه شرکت صدور گواهی دارای AB باشد دقت نمایید که لوگو IAF و یا CBV در پایین گواهینامه درج شده باشید و نام آن شرکت در وب سایت های رسمی IAF یا CBV نیز موجود باشد. و در صورتیکه شرکت دارای AB نمی باشد باید مراقب باشید که یک گواهی بدون پشتوانه دریافت ننمایید. کلیه گواهینامه هایی که توسط هلدینگ ارائه می گردند خط کنترل و اعتبار سنجی را پشت سر گذاشته اند و شما می توانید با خیال راحت و اطمینان اقدام به اخذ گواهینامه دلخواه خود بنمایید.

چگونه می توان اعتبار گواهینامه دریافتی را بسنجم؟

پس از آنکه گواهینامه مورد نظر خود را دریافت نمودید بر روی هر گواهینامه یک شماره سریال وجود دارد که شما با مراجعه به وب سایت های هر شرکت صدور گواهینامه مربوط می توانید از اصالت و صحت گواهینامه مذکور مطلع گردید، همچنین برای برخی از گواهینامه های بین المللی، با اخذ هزینه مجزا، امکان انجام خدمات ترجمه رسمی متن گواهی به زبان فارسی ممهور به مهر دادگستری یکی از کشور های همسایه ایران نیز موجود است و جهت گواهینامه های داخلی امکان درخواست استعلام مکتوب با پرداخت هزینه اداری آن می باشد.

چگونه میتوانم اعتبار هلدینگ توسعه دهندگان (ایزومستر) را بسنجم؟

هلدینگ توسعه دهندگان متشکل از چندین شرکت داخلی و بین المللی زیر مجموعه می باشد که در سال ۱۳۸۵ به ثبت رسیده و راه اندازیگردیده است، این شرکت در کلیه کلان شهر های ایران و چندین کشور دیگر دارای نمایندگی رسمی جهت معرفی و فروش خدمات و محصولات خویش است، ما سازمانی با سابقه بیش از یک دهه فعالیت مستمر و مفید می باشیم. دپارتمان ایزومستر جهت انجام خدمات خود در زمینه مشاوره و گواهی موفق به اخذ پروانه فنی مهندسی در زمینه سیستم های مدیریتی و تکنیک های کیفیت از سال۱۳۹۴ گردیده همچنین دارای مجوز همکار آموزش سازمان ملی استاندارد در منطقه چهار کشور در زمینه آموزش سیستم های مدیریت کیفیت از سال ۱۳۹۳ می باشد و دارای گواهی همکار آموزش نمونه کشوری سال ۱۴۰۰ از سازمان ملی استاندارد ایران می باشد.

هزینه و زمان لازم تا اخذ گواهینامه ایزو چقدر است؟

هزینه های لازم تا دستیابی شما به یک گواهینامه ایزو نسبت به شرایط و انتخاب های شما مختلف است و به صورت زیر طبقه بندی میشوند. هزینه و زمان از بالا به ترتیب کمترین هزینه و زمان به بیشترین هزینه و زمان قرار گرفته است:


۱- نوع گواهینامه درخواستی:

  • گواهینامه ایزو داخلی (ایزومستر یا IMC)
  • گواهینامه بین المللی مستقل
  • گواهینامه بین المللی تحت اعتبار CBV
  • گواهینامه بین المللی تحت اعتبار IAF

۲- نوع مشاوره درخواستی:

  • عدم نیاز به مشاور (استفاده از کارشناسان مشاوره و استقرار درون سازمانی خود)
  • استفاده از پکیج مشاوره غیر حضوری و خودآموز ایزومستر و بهره مندی از آموزش های مجازی
  • استفاده از کارشناسان مجرب اعزامی ایزومستر و دریافت مشاوره و استقرار حضوری در سازمان خود

۳- سایز سازمان شما از نظر تعداد پرسنل:

  • سازمان کوچک
  • سازمان متوسط
  • سازمان بزرگ
  • سازمان بسیار بزرگ

۴- پیچیدگی و تعداد سایت های سازمان شما که می بایست ایزو در آنها استقرار یابد.

ایزو فقط برای شرکت های صنعتی و بزرگ است یا من هم می توانم ایزو داشته باشم؟

شما هر کسب و کاری دارید و با هر قدمت و سایزی که باشد و در هر صنفی که قرار دارید می توانید از مزایای استقرار سیستم های مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه ایزو بهره مند گردید.

مدت زمان اعتبار گواهینامه ها چند سال است و چگونه تمدید می گردد؟

گواهینامه های ایزو که از طریق ایزومستر ارائه می گردد عمدتا سه ساله هستند و در سر رسید هر سال هر بار (دو مرتبه) با پرداخت ۵۰٪ هزینه صدور اولیه به منظور ممیزی مراقبی تمدید می گردند. بعد از اتمام سه سال اول می بایست گواهینامه قبل را عودت و گواهینامه ایزو جدید سه ساله خود را با پرداخت ۱۰۰٪ هزینه صدور آن سال مجدد دریافت نمایید. لازم به ذکر است ایزومستر جهت ارج نهادن به مشتریان دائمی خود برای ایشان در زمان عقد قرار داد جدید تخفیف قابل توجهی نسبت به تعرفه عادی مصوب قائل می گردد.

آیا فاکتور سفارش ایزو به صورت رسمی صادر می گردد؟

بله – در صورت درخواست سازمان شما به همراه قرار داد، فاکتور رسمی صادر می گردد – در این صورت درصد مالیات بر ارزش افزوده و همچنین بیمه احتمالی قرار داد به کل هزینه های فاکتور اضافه خواهد شد.

توجه فرمایید هزینه در این روش حتما می بایست از طریق واریز به شماره حساب ها و یا صدور چک در وجه شرکت توسعه دهندگان سیستم ابتکار صورت پذیرد.

موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 2 از 2 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 139