پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

مجوز تجارت و جنرال تریدینگ دبی جبل علی چیست؟

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجوز یا لایسنس تجارت دبی چیست؟

نوع مجوزی که برای فعالیت در دبی Jafza (منطقه آزاد جبل علی) نیاز دارید به فعالیتی که کسب و کار شما قصد انجام آن را دارد بستگی دارد.

مجوز تجارت (همچنین به عنوان مجوز بازرگانی عمومی (جنرال تریدینگ) یا راه‌اندازی یک تجارت با مسئولیت محدود LLC در دبی شناخته می‌شود) رایج‌ترین و پرطرفدارترین نوع مجوز در Jafza است.

این مجوز تمام جنبه های خرید و فروش محصولات در یک تجارت را پوشش می دهد. مجوز تجارت مزایای متعددی را نسبت به انواع دیگر مجوزها ارائه می دهد که آن مجوزها ممکن است در برخی شرایط مناسب نباشند یا در سایر مراجع صدور مجوز یا مناطق اقتصادی اصلاً پذیرفته نشود. جنرال تیریدینگ دبی بالاترین درجه انعطاف پذیری و آزادی را برای اداره یک تجارت ارائه می دهد.

هزینه مجوز جنرال تردینگ دبی چقدر است؟

هزینه لایسنس بستگی به تعداد فعالیت های درج شده در مجوز دارد. فعالیت ها فهرستی از اقداماتی هستند که بخشی از عملیات تجاری خواهند بود. این لیست از فعالیت ها توسط دپارتمان توسعه اقتصادی دبی ایجاد و نگهداری می شود و لیست کامل فعالیت ها را می توانید از اینجا: (لیست فعالیت های تجاری در دبی) مشاهده کنید.

فعالیت ها به گروه ها طبقه بندی می شوند. هر گروه فهرستی از اکتیویتی (رشته های فعالیت شغلی) مشابه دارد. یک اکتیویتی واحد ممکن است فقط در یک گروه وجود داشته باشد.

به‌عنوان یک کسب‌وکار، می‌توانید 1 یا چند فعالیت را انتخاب کنید که عملیات کسب‌وکار شما را مشخص می‌کند. بنابراین هزینه مجوز تجارت بر اساس موارد زیر متفاوت خواهد بود:

1- لایسنس تجاری ۱ گروه:

اگر حداکثر 7 فعالیت را از یک گروه انتخاب کرده باشید، هزینه مجوز نوع معمولی در سایت ثبتداک خواهد بود. دانستن این نکته ضروری است که این هزینه فقط در صورتی قابل اعمال است که تمام فعالیت‌ها در محدوده فقط از یک گروه واحد باشند. علاوه بر این، هزینه برای هر فعالیت اضافی بیش از 7 فعالیت در گروه 1000 درهم افزایش می یابد.

2- لایسنس تجاری ۲ گروه:

اگر 2 گروه را انتخاب کرده باشید و هر گروه حداکثر 6 فعالیت داشته باشد، هزینه مجوز (نوع معمولی در دو گروه) درهم در سال خواهد بود. این بدان معنی است که شما می توانید حداکثر 6 فعالیت در هر گروه (در مجموع 12) انتخاب کنید، اما نمی توانید بیش از 2 گروه را انتخاب کنید. علاوه بر این، برای هر فعالیت اضافی بیش از 6 فعالیت در هر گروه، هزینه 1000 درهم افزایش می یابد.

3- لایسنس جنرال ترید:

در صورت نیاز به بیش از 2 گروه (بدون در نظر گرفتن تعداد فعالیت ها) این به عنوان مجوز تجارت عمومی در نظر گرفته می شود. هیچ محدودیتی در تعداد فعالیت ها یا گروه هایی که می توانید برای مجوز تجارت عمومی انتخاب کنید وجود ندارد و هزینه آن در ثبتداک وقتی همین نوع لایسنس را انتخاب کنید قابل مشاهده است.

** کلیه هزینه های ذکر شده قابل تغییر بوده و تغییر در این هزینه توسط جفزا و در نهایت توسط ثبتداک اطلاع رسانی خواهد شد.

چه زمانی مجوز تجارت مورد نیاز است؟

اگر کالاهای فیزیکی وارد یا صادر می کنید.
اگر کالاهای فیزیکی، نگهداری موجودی و به منظور فروش در امارات وارد می‌کنید.
در صورت خرید کالا از بازار داخلی، نگهداری موجودی و صادرات محصولات به خارج از امارات.
نگهداری موجودی کالا به هر شکل ممکن مستلزم مجوز تجارت است.

شما نمی توانید از مجوز تجارت برای تولید یا تولید کالا در امارات استفاده کنید. با این حال، ممکن است خدماتی را به عنوان بخشی از تجارت خود ارائه دهید که فروش و تجارت کالا را آسان می کند.

مراحل شروع اخذ مجوز تجارت

ایجاد یک شرکت با مجوز تجارت مستلزم مراحل زیر است:

۱- بایستی درخواست ثبت شرکت در دبی را ثبت نمایید و سپس با کمک ثبتداک فرم درخواست Jafza و فرم تعهد EHS را به طور کامل تکمیل کنید و تمام مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.
۲- شما باید نوع تشکیل شرکتی را که می خواهید تشکیل دهید را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر به انواع شرکت از نظر نوع حقوقی در دبی مراجعه نمایید.
۳- پس از انتخاب فرم حقوقی شرکت، از شما خواسته می شود که نوع مجوز را انتخاب کنید.

موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 3 از 3 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 197