پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

قانون ترویج اکوسیستم شرکت های نوظهور در کشور اسپانیا به شماره قانون 28/2022، مصوب 21 دسامبر

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 72 دقیقه

مقدمه

I

در سال‌های اخیر، کارآفرینی مبتنی بر نوآوری به دلیل موفقیت شرکت‌های دیجیتالی که از پروژه‌های نوآورانه کوچک متولد شده‌اند، دسترسی به ثروت عظیمی از دانش و داده‌ها در اینترنت که محصولات و خدمات جدید را می‌توان بر اساس آن‌ها توسعه داد، در حال افزایش است. خدمات و برای پیشرفت در دانش علمی و فنی که امکان تبدیل نتایج تحقیقات را به شرکت های قابل دوام می دهد. این اقتصاد دانش بنیان جدید، اهرم مهمی برای رشد و شکوفایی است، زیرا مبتنی بر فعالیت‌های با ارزش افزوده بالا است، به لطف مقیاس ارائه شده توسط رسانه‌های دیجیتال، پتانسیل رشد بالایی دارد و باعث ترویج تحقیق، توسعه و نوآوری می‌شود. محصولات و خدماتی که فرآیندهای اجتماعی را تسهیل یا بهبود می بخشد،

همچنین چالش‌های فناوری برای اطمینان از دسترسی عادلانه به ابزارهای دیجیتالی که استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری به‌شدت از آن‌ها استفاده می‌کنند، وجود دارد.

در یک اقتصاد به طور فزاینده جهانی شده و وابسته به یکدیگر و با وزن فزاینده شرکت های مبتنی بر فناوری و کار از راه دور با رسانه های دیجیتال، جذب استعداد و سرمایه گذاری از طریق ایجاد اکوسیستم های مطلوب برای استقرار کارآفرینان اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. یا کارگران از راه دور، معروف به «عشایر دیجیتال»، به ایجاد و رشد ( مقیاس‌سازی ) شرکت‌های نوآور، دانش‌بنیان، دیجیتالی و با رشد سریع، معروف به شرکت‌های نوظهور یا استارت‌آپ‌ها و جذب سرمایه‌گذاران متخصص در ایجاد و رشد این شرکت‌ها. ، همچنین به عنوان ” فرشتگان تجاری ” شناخته می شود.

در اسپانیا، اکوسیستم نوظهوری از شرکت‌های نوظهور پیرامون برخی از قطب‌های جذب استعداد، سرمایه و کارآفرینان که در صحنه اروپا برجسته هستند، ایجاد شده است. فراتر از مراکز شهری، ترویج توسعه قطب های جذب برای شرکت های نوظهور در شهرهای پیرامونی و همچنین در محیط های روستایی ضروری است و از روابط متقابل این شرکت ها و مناطق به منظور افزایش فرصت موفقیت آنها حمایت می شود. با افزایش نرخ نوآوری در سراسر قلمرو، فراتر از تمرکز شهری، می‌توان شبکه‌ای از فرصت‌ها را برای همه شهروندان بدون توجه به محل سکونتشان پیکربندی کرد و از تمرکززدایی جمعیت و فعالیت‌ها و ارتقای حقوق و فرصت‌های برابر در سراسر قلمرو حمایت کرد.

به منظور تقویت این اکوسیستم اولیه و ترویج این نوع شرکت به عنوان یکی از موتورهای بهبود و نوسازی اقتصاد اسپانیا، طرح بهبود، تحول و انعطاف پذیری شامل استراتژی ملت کارآفرین اسپانیا است که از جمله اقدامات زیر را شامل می شود: برای کارآفرینی، با توجه ویژه به استعدادهای زنان، توسعه ابزارهای مالی برای تقویت سرمایه گذاری اولیه و رشد در استارتاپ هادر فناوری های مخرب، دفتر ملی کارآفرینی (ONE) به عنوان فروشگاهی یکپارچه برای ارائه خدمات به کارآفرینان دیجیتال و شرکت های نوظهور و همچنین پروژه های نظارتی مختلف برای تسهیل ایجاد شرکت ها، رشد و بازسازی آنها، از جمله این قانون باید باشد. برجسته شده است که اسپانیا را در خط مقدم در این زمینه قرار می دهد، با مجموعه ای از اقدامات خاص در حوزه های مالی، تجاری، عمرانی و کار منطبق با برنامه های پیشرفته ترین کشورها و با استانداردهای اروپایی در این زمینه، به ویژه اقدامات اخیر. امضای استاندارد ملت کارآفرین اروپایی ( استاندارد کشور راه اندازی اتحادیه اروپا) .

شرکت‌های نوظهور دارای ویژگی‌های خاصی هستند که تطبیق آن‌ها را در چارچوب نظارتی سنتی دشوار می‌کند. اولاً، ریسک بالای ناشی از محتوای نوآورانه بالای آن، عدم اطمینان در مورد موفقیت مدل کسب و کار آن، که تأمین مالی را در مراحل اولیه دشوار می‌کند و نیاز به سرمایه دارد تا بتواند قبل از شروع شرکت بتواند به بلوغ رسیده و ایده‌های خود را آزمایش کند. ; دوم، پتانسیل رشد تصاعدی از طریق صرفه‌جویی در مقیاس، که مستلزم سرمایه‌گذاری‌های کلان است تا در صورت موفقیت، امکان گسترش سریع فراهم شود. ثالثاً، وابستگی آن به استخدام و نگهداری کارگران بسیار ماهر و با بهره وری بالا از مراحل اولیه شرکت،

همه این ویژگی‌های شرکت‌های نوظهور با چارچوب‌های نظارتی سنتی در زمینه‌های مالیاتی، تجاری، مدنی و کار مناسب نیستند. این یک رفتار متفاوت را در مقایسه با شرکت هایی با مدل های کسب و کار معمولی توجیه می کند. به همین دلیل، رقابت برای جذب سرمایه‌گذاری و استعداد در اقتصاد دیجیتال جدید منجر به برنامه‌های مختلفی برای ترویج استارت‌آپ‌ها در کشورهای اطراف ما شده است که معمولاً سه عنصر اصلی را در بر می‌گیرد: (1) مزایای مالیاتی برای کارآفرینان، کارگران و سرمایه‌گذاران، (ii) ) کاهش موانع اداری و تسهیل صدور روادید و (3) انعطاف در مدیریت شرکت و در اعمال اصول تجاری و ورشکستگی.

به همین ترتیب، اسپانیا دارایی های مهمی را برای جذب متخصصان بسیار ماهر ارائه می دهد که فعالیت خود را به صورت خوداشتغالی یا شاغل با استفاده از ابزارهای الکترونیکی انجام می دهند. این اولین کشوری است که فیبر نوری را در اتحادیه اروپا مستقر کرده است که شرایط اتصال خوبی را حتی در مناطق روستایی فراهم می کند. در کنار این جنبه تعیین کننده برای این کارگران، شایان ذکر است ویژگی های ذهنی دیگری مانند آب و هوای مطبوع، شیوه زندگی، امنیت عمومی، فرهنگ یا خوراک شناسی، دانشگاه های عالی و وجود تعداد فزاینده ای از خوشه ها .تحقیق و توسعه فناوری و صنایع خلاق، که حول آن یک اکوسیستم بین المللی از متخصصان توسعه می یابد که باعث می شود کشور ما خود را در میان یکی از جذاب ترین مقاصد برای دورکارها قرار دهد.

جذابیت این نوع پروفایل تاثیرات مثبتی در محل زندگی جدید شما دارد. بدیهی ترین آنها اقتصادی است: اینها متخصصان بسیار واجد شرایطی هستند که درآمد آنها از خارج از کشور برای زندگی در محیط مورد نظر آنها استفاده می شود. آنها به فعال کردن مصرف کمک می کنند و در نتیجه بر اقتصاد محلی تأثیر می گذارند. علاوه بر این، آنها از طریق ارتباطات خود، استعدادهای محلی را غنی می کنند و شبکه ها و فرصت های ارزشمندی را برای سایر متخصصان ایجاد می کنند. این امر به‌ویژه در محیط‌های نوآوری و اکوسیستم‌های کارآفرینی، مانند بخش سمعی و بصری و سایر موارد ارزشمند است.

در این زمینه، این قانون مجموعه مهمی از اقدامات را در بر می گیرد که به نتیجه فرآیند مشاوره عمومی شدید و استماع عمومی پیش نویس قانون پاسخ می دهد. این اقدامات به طور قابل توجهی موانع قانونی شناسایی شده برای ایجاد و رشد این شرکت ها را کاهش می دهد و اساساً به مالیات و هزینه های اجتماعی، الزامات قانون تجارت و رویه های بوروکراتیک اشاره دارد. علاوه بر این، قانون سرمایه‌گذاری در نوآوری را ترویج می‌کند، ابزارهای عمومی را برای حمایت از اکوسیستم شرکت‌های نوظهور ترویج می‌کند و همکاری‌های دولتی و خصوصی را برای تقویت رشد این شرکت‌ها تقویت می‌کند. در نهایت، استقرار کارآفرینان و کارگران این نوع شرکت ها در اسپانیا تشویق می شود.

در این چارچوب رفع شکاف‌های جنسیتی موجود در این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم برای گنجاندن استعداد زنان در اکوسیستم، کشور ما نمی‌تواند به رقابت‌پذیری مطلوب دست یابد.

مقررات این قانون صرفاً تخصص هایی است که با مفاد بسیاری از مقررات مشمول که مزیت های ایجاد شده به نفع شرکت های مورد نظر این قانون را مغایر یا ابطال نمی کند، تکمیل می شود.

از سوی دیگر، این قانون با اقدامات پیش بینی شده در قانون 18/2022 مورخ 28 سپتامبر در مورد ایجاد و رشد شرکت ها و همچنین در اصلاح چارچوب ورشکستگی با هدف بهبود کیفیت نظارتی و نظارتی تکمیل می شود. آب و هوا، کسب و کار، ارتقاء کارایی و بهره وری در کل چرخه ایجاد، رشد و بازسازی کسب و کار. به همین ترتیب، این قانون مکمل برنامه‌های سرمایه‌گذاری ویژه‌ای است که در طرح بهبود، تحول و تاب‌آوری اسپانیا پیش‌بینی شده است، که در میان آن‌ها صندوق فناوری Next ایجاد شده است که توسط موسسه اعتباری رسمی برای بسیج سرمایه عمومی و بخش خصوصی برای رشد سرمایه‌گذاری مدیریت می‌شود. شرکت های نوظهور در فناوری های مخرب،

II

عنوان مقدماتی اهداف قانون و همچنین دامنه کاربرد آن را توضیح می‌دهد، از جمله تعریف خاصی از شرکت‌ها یا استارت‌آپ‌های نوظهور که می‌توانند به اقدامات حمایتی ارائه شده در اینجا دسترسی داشته باشند، که شامل شرکت‌های متولد شده در علم و فناوری می‌شود. سیستم، فناوری، که به عنوان شرکت های تکنولوژیکی یا علمی شناخته می شود.

به طور خاص، الزامات خاصی ایجاد می شود که این شرکت ها را از بقیه بافت های تجاری متمایز می کند. این الزامات عبارتند از: سن شرکت (تأسیس یا حداکثر پنج سال از تاریخ تاسیس و هفت سال در مورد بیوتکنولوژی، انرژی، صنعتی یا سایر بخش ها بسته به وضعیت پیشرفت تکنولوژی)، استقلال آن، داشتن یک دفتر ثبت شده یا مقر دائم در اسپانیا، و همچنین درصد اکثریت نیروی کار با قرارداد در اسپانیا، ماهیت نوآورانه آن، در لیست نبودن یا توزیع سود سهام و عدم دستیابی به حجم تجاری بیش از ده میلیون یورو.

به منظور ایجاد پنجره واحد، اعتبار سنجی که برای بهره مندی از مزایای مالیاتی و اجتماعی مقرر در این قانون ضروری است، در برابر کلیه ادارات و نهادهایی که باید آنها را به رسمیت بشناسند مؤثر خواهد بود. اعتبار رسمی سرمایه گذاری نوآورانه توسط ENISA، شرکت ملی نوآوری، SME، SA، که منابع لازم را برای استقرار یک روش ساده، سریع و رایگان برای کارآفرین خواهد داشت، انجام خواهد شد.

با توجه به رفتار متفاوت این شرکت ها نسبت به سایرین، مزایا باید زمانی پایان یابد که شرکت موفق به تثبیت شود یا زمان منطقی برای یافتن یک مدل تجاری پایدار سپری شود. در رابطه با کارآفرینی سریالی، تجربه نشان می‌دهد که انجام چندین پروژه متوالی یا همزمان، شانس موفقیت در شرکت‌های پیشرو با سود اقتصادی را افزایش می‌دهد. آمار تایید می کند که بیش از نیمی از کارآفرینان در اسپانیا به طور مستقیم در پروژه های مختلف کارآفرینی شرکت کرده اند. پروژه‌های کارآفرینی نوآورانه، معمولاً با مولفه‌های تکنولوژیکی بالا، نرخ شکست بالایی دارند. بنابراین، اگر اولین تلاش با شکست مواجه شود، همانطور که مشخصه این نوع پروژه های پرخطر است،

آن دسته از شرکت‌های نوظهور که توسط خودشان یا از طریق واسطه تأسیس یا هدایت می‌شوند و به‌روز تعهدات مالیاتی و تأمین اجتماعی خود نیستند و به موجب حکم قطعی به جرم اداره غیرعادلانه محکوم شده‌اند، نمی‌توانند از مزایا بهره‌مند شوند. ورشکستگی، جرایم شرکتی، جرایم پولشویی، تامین مالی تروریسم، جرایم علیه بیت المال و تامین اجتماعی، جرایم ارتکاب جرایم، ارتشاء، دستفروشی، اختلاس از بیت المال، کلاهبرداری و اخذ غیرقانونی و یا جرایم شهرسازی. و همچنین محکومین به مجازات از دست دادن امکان دریافت یارانه یا کمک های مردمی. همچنین کسانی که امکان عقد قرارداد با اداره را از دست داده اند، نمی توانند از این مزایا بهره مند شوند.

III

در فصل اول از عنوان اول و در مقررات دوم و سوم نهایی، مجموعه ای از مشوق های مالیاتی برای رفع نیازهای خاص این نوع شرکت ها ایجاد شده است. برای جلوگیری از پراکندگی نظارتی و با تکنیک قانونی، به طور کلی، قوانین مالیاتی که اقدامات مختلف به آن اشاره دارد، اصلاح می شود.

اولاً و به تبعیت از سایر کشورهای اروپایی، مالیات اولیه شرکت‌های نوظهور کاهش می‌یابد و نرخ مالیات شرکت‌ها از ۲۵ درصد فعلی به ۱۵ درصد کاهش می‌یابد، به شرطی که شرکت وضعیت شرکت نوظهور را حفظ کند. ضمناً تعویق پرداخت بدهی های مالیاتی طی دو سال اول فعالیت به همه آنها تعمیم داده می شود.

ثانیاً به منظور جذب استعدادها و ارائه سیاست پاداش متناسب با وضعیت و نیاز این نوع شرکت ها، مالیات فرمول های پاداش مبتنی بر تحویل سهام یا مشارکت به کارکنان شرکت ها بهبود می یابد. کلمه انگلیسی سهام گزینه ها. بنابراین، در صورت تحویل سهام یا مشارکت به کارکنان شرکت‌های نوظهور، میزان معافیت از 12000 به 50000 یورو در سال افزایش می‌یابد، این معافیت همچنین زمانی قابل اعمال است که تحویل مذکور نتیجه اعمال اختیارات خریدی باشد که قبلاً به آنها اعطا شده است. آن ها بعلاوه، برای بخشی از انجام کار در نوع که بیش از مبلغ مذکور باشد، قاعده انتساب موقت خاصی وضع می‌شود که به تعویق انداختن تخصیص آن تا دوره مالیاتی که در آن شرایط خاصی رخ می‌دهد، و در هر صورت، در مدت زمان تعیین می‌شود. ده سال از زمان تحویل سهام یا مشارکت. سرانجام،

ماده 10 به منظور تسهیل در بیان این نوع پاداش، به این شرکت ها اجازه می دهد برای سهام خزانه سهام منتشر کنند.

ثالثاً، کسر سرمایه گذاری در شرکت جدید یا اخیراً ایجاد شده افزایش می یابد و نرخ کسر از 30 به 50 درصد و حداکثر پایه از 60000 به 100000 یورو افزایش می یابد. همچنین مدت پذیره نویسی سهام یا مشارکت عموماً از زمان تأسیس واحد تجاری از سه سال به پنج سال و برای گروه های خاصی از شرکت های نوظهور تا هفت سال افزایش می یابد. همچنین برای شرکای موسس شرکت های نوظهور اعمال این کسر بدون توجه به درصد مشارکت آنها در سرمایه شرکت مجاز است.

چهارم، دسترسی به رژیم مالیاتی ویژه قابل اعمال برای کارگران آواره به قلمرو اسپانیا با هدف جذب استعدادهای خارجی بهبود یافته است. به طور خاص، تعداد دوره‌های مالیاتی قبل از نقل مکان به قلمرو اسپانیا که طی آن مالیات‌دهنده نمی‌تواند مقیم مالیاتی در اسپانیا باشد، از ده سال به پنج سال کاهش می‌یابد که دسترسی به رژیم را آسان‌تر می‌کند. بعلاوه، دامنه کاربرد ذهنی این رژیم به کارگران شاغل نیز تعمیم داده می‌شود، با اجازه اعمال آن به کارگرانی که، خواه به دستور کارفرما، به خاک اسپانیا سفر می‌کنند تا از راه دور کار کنند و منحصراً با استفاده از وسایل و سیستم‌های رایانه‌ای، از راه دور و مخابرات، کار کنند. و همچنین مدیران شرکتهای نوظهور بدون توجه به درصد مشارکت آنها در سرمایه سهام واحد تجاری. علاوه بر این، امکان بهره مندی از رژیم ویژه، یعنی انتخاب مالیات بر درآمد غیر مقیم برای فرزندان مالیات دهندگان زیر بیست و پنج سال (یا هر سنی که در صورت ناتوانی دارند) ایجاد شده است. و همسر یا در صورت عدم وجود پیوند زناشویی والدین فرزندان مشروط بر اینکه دارای شرایط خاصی باشند.

در نهایت، طبقه‌بندی مالیاتی پاداش به‌دست‌آمده برای مدیریت موفق مؤسسات سرمایه‌گذاری خطرپذیر (معروف به سود حمل‌شده ) تنظیم می‌شود، در حالی که یک رفتار مالیاتی خاص برای چنین پاداشی در راستای مقررات کشورهای محیط زیست ما ایجاد می‌شود. توسعه سرمایه مخاطره‌آمیز را به‌عنوان یک عنصر کانالی مرتبط برای تأمین مالی کسب‌وکار، همگی با هدف ارتقای کارآفرینی، نوآوری و فعالیت‌های اقتصادی تشویق می‌کند.

در نهایت، بند دوم نهایی، قانون مالیات بر درآمد غیر مقیم را اصلاح می کند تا مشخص شود که درآمد حاصل از کار غیرمقیم که از مالیات بر درآمد شخصی معاف است، از مالیات مذکور معاف خواهد بود.

IV

عنوان I نیز به سرمایه گذاری خارجی و وفاداری استعدادها اختصاص دارد. برای رشد سرمایه گذاری، قانون ابتدا در زمینه مالی عمل می کند. به ویژه، زیرا بر افرادی که در شرکت های جدید یا اخیراً ایجاد شده سرمایه گذاری می کنند تأثیر می گذارد.

در مورد سرمایه گذاری خارجی، الزامات بوروکراتیک برای سرمایه گذارانی که قصد اقامت در اسپانیا را ندارند، کاهش می یابد، که نیازی به دریافت شماره هویت خارجی (NIE) نخواهند داشت، تسهیل درخواست الکترونیکی برای شماره شناسایی مالیاتی (NIF). الزام برای تحقق و مستندسازی سرمایه گذاری این ساده سازی بدین صورت است که اگر شخص حقیقی خارجی باشد، شناسایی تنها با اخذ NIF و در مورد شخص خارجی، مشروط بر اینکه نهاد جدید از طریق مرکز اطلاعات و شبکه ایجاد شرکت ها (CIRCE) ایجاد شود، مجاز خواهد بود. ، از طریق یک سند الکترونیکی واحد (DUE)، که در سومین ماده اضافی فرمان قانونی سلطنتی 1/2010، در 2 ژوئیه تنظیم شده است،

ثالثاً، دو راه الکترونیکی جایگزین برای سرمایه‌گذاران خارجی، بدون اقامت در اسپانیا، ارائه می‌شود تا شماره شناسایی مالیاتی را که قانون برای انجام اقداماتی با اهمیت مالیاتی بدون نیاز به مراجعه به یک اداره اداری برای درخواست یا وصول آن الزامی می‌کند، به دست آورند، بنابراین با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. خود با پیشرفته ترین کشورها.

به همین ترتیب، معادل سازی اسناد صادر شده در سایر کشورها مطلوب است. در بسیاری از موارد، سرمایه گذاران خارجی از طریق یک نماینده اقدام می کنند. این نماینده دارای حق نمایندگی است که ممکن است در یک سند رسمی یا در یک قرارداد مأموریتی با نمایندگی که صریحاً قبول نمایندگی مالیاتی را بیان می کند، ثبت شود. اگر سند محضری در خارج از کشور توسط یک سردفتر خارجی صادر شده باشد، نیازی به تطبیق محتوای آن با سیستم حقوقی اسپانیا نخواهد بود، به این معنی که “دفتر اسناد رسمی” در این قانون فقط به معنای سردفترهای حرفه ای است، نه کنسول ها یا متولیان امور کنسولی. که اعتماد عمومی را در خارج از کشور اعمال می کنند.

از سوی دیگر، شرکت‌های نوظهور در جذب و حفظ همکاران با مشخصات کمیاب و تخصصی مشکل دارند. از نظر کارمزدی به دلیل نداشتن نقدینگی نمی توانند حقوق بالایی بپردازند و به دلیل محدودیت هایی که قانون تجارت و مالیات برای انتشار سهام برای این منظور ایجاد می کند نمی توانند در سود شرکت مشارکت کنند. این قانون با ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر در تولید سهام خزانه در شرکت‌های با مسئولیت محدود – که شکل قانونی اکثریت شرکت‌های نوظهور است – و بهبود وضع مالیات بر پاداش از طریق این شرایط، شرکت‌ها را تسهیل می‌کند تا سیاست‌های پاداش خود را با چنین شرایط و نیازهایی منطبق کنند. سهام یا مشارکت های اجتماعی شرکت های نوظهور به کارگرانشان.

به همین ترتیب، همانطور که قبلا ذکر شد، رژیم مالیاتی برای کارگران اسپانیایی یا خارجی که به قلمرو اسپانیا آواره شده اند بهبود یافته است و به آنها اجازه می دهد مالیات بر درآمد غیر مقیم را انتخاب کنند.

در مورد استعدادهای خارجی، به عنوان مکمل اقدامات مالی که قبلاً گنجانده شده بود، پنجمین ماده نهایی مجموعه ای از اقدامات مهاجرتی را برای تسهیل ورود و اقامت نه تنها برای متخصصان با مهارت بالا، بلکه برای کارآفرینی و سرمایه گذاری در بر می گیرد.

در بسیاری از مواقع، کارگران در شرکت‌های نوظهور می‌توانند کار خود را از راه دور انجام دهند، البته تا زمانی که تجهیزات کامپیوتری و اتصال اینترنتی باکیفیت داشته باشند. گسترش دورکاری منجر به ظهور سبک زندگی جدیدی به نام کوچ نشینی دیجیتال شده است. عشایر دیجیتال افرادی هستند که شغل آنها به آنها اجازه می دهد تا از راه دور کار کنند و مرتباً محل سکونت خود را تغییر دهند و کار با مهارت بالا را با گردشگری همهجانبه در کشور محل سکونت ترکیب کنند.

برای تنظیم اقامت این مشخصات متخصصان دوره گرد و بسیاری دیگر که ممکن است اسپانیا را به عنوان مکانی پایدارتر برای دورکاری انتخاب کنند، دسته جدیدی از ویزا و مجوز اقامت ایجاد شده است. ویزای بین المللی دورکاری به شما امکان می دهد حداکثر یک سال در اسپانیا وارد شوید و در آن اقامت داشته باشید در حالی که دارندگان آن برای خود یا برای کارفرمایان در هر نقطه از جهان کار می کنند. علاوه بر این، مجوز اقامت برای دورکاری بین‌المللی به خارجی‌هایی که قبلاً به طور منظم در اسپانیا هستند، به عنوان مثال، کسانی که در اسپانیا تحصیل می‌کنند یا کسانی که دارنده ویزای دورکاری هستند، می‌خواهند سال اقامت مذکور را تمام کنند و می‌خواهند در اسپانیا ادامه دهند، می‌دهد. اسپانیا، درخواست مجوز برای یک دوره حداکثر سه ساله،

این فرضیه به مفروضات مقرر در قانون 14/2013 مورخ 27 سپتامبر در مورد حمایت از کارآفرینان و بین المللی سازی آنها برای تسهیل مهاجرت با منافع اقتصادی برای اسپانیا اضافه شده است و بر اساس آن اداره می شود تا از تمام مزایای این قانون بهره مند شوند. کمک های مالی نه تنها از نظر مهلت های پردازش فشرده، با سکوت مثبت در پایان آن، بلکه همچنین برای امکان الحاق خانواده. امکان جابجایی با خانواده چه از لحظه اولیه و چه در زمان های بعدی، عامل تعیین کننده ای در انجام انتقال سکونت است.

همچنین با هدف جذب و حفظ استعدادها، در دنیای جهانی شده مانند جهان کنونی، اعتبار مجوزهای اقامت از دو سال به سه سال مقرر در قانون 14/2013 مورخ 27 سپتامبر، حمایت از کارآفرینان و بین المللی شدن آنها افزایش می یابد.

از سوی دیگر، رویه و تعریف فعالیت کارآفرینانه مندرج در فصل سوم بند 2 قانون 14/2013 مورخ 27 سپتامبر در مورد حمایت از کارآفرینان و بین المللی سازی آنها به منظور بهبود و ایجاد رویه پردازش اصلاح می شود. مجوزهای اقامت برای این گروه انعطاف پذیرتر است.

علاوه بر این، گذرنامه مجاز خواهد بود تا یک مدرک اعتباربخشی کافی برای ثبت نام در تامین اجتماعی در طول شش ماه اول اقامت یا اقامت در دسته بندی های تنظیم شده توسط بخش 2 قانون 14/2013 از 27 سپتامبر برای حمایت از کارآفرینان و آنها باشد. بین المللی شدن

V

عنوان دوم به جنبه های رسمی و شرکتی می پردازد که بیشتر بر شرکت های نوظهور تأثیر می گذارد. اگرچه معرفی سند واحد الکترونیکی (SED)، بیش از ده سال پیش، منجر به بهبود قابل توجهی در ادغام شرکت ها شده است، اما جای پیشرفت وجود دارد.

بهبود فنی و عملیاتی ارائه شده توسط دستورالعمل (EU) 2019/1151 پارلمان و شورای اروپا، در 20 ژوئن 2019، اصلاح دستورالعمل (EU) 2017/1132 با توجه به استفاده از ابزارها و فرآیندهای دیجیتال در این زمینه. قانون شرکت، که اکوسیستم کارآفرینی اسپانیا از آن سود زیادی خواهد برد.

از این حیث، این قانون ایجاد شرکت های نوظهور را در یک مرحله و با اعطای شماره شناسایی مالیاتی پیش بینی کرده است تا بعداً شرکت مراحل تشکیل خود را تکمیل کند. ثبت مضاعف و تشریفات اسناد رسمی حذف شده و روال کاملا الکترونیکی پیش بینی شده است.

علاوه بر مقررات خاص در مورد ایجاد سهام خزانه، قانون ، استارت‌آپ‌ها را در طی سه سال اول تأسیس، از الزامات مربوط به مانده حقوق صاحبان سهام به منظور علل انحلال مستثنی می‌کند. به این ترتیب، ویژگی این شرکت‌های نوظهور بر حسب دارایی‌ها و بدهی‌ها در مرحله اولیه شرکت تا زمان تجمیع مدل تجاری آن منعکس می‌شود.

VI

دولت پتانسیل قابل توجهی برای هدایت کارآفرینی از طریق تدارکات عمومی، و همچنین همکاری عمومی-خصوصی و ایجاد محیط های آزمایشی ایمن برای فعالیت راه اندازی در محیط های تنظیم شده دارد. به همین دلیل، قانون درخواست‌ها برای طراحی راه‌حل‌های نوآورانه را تسهیل می‌کند که مشکلات یا نیازهای دولت را در اجرای وظایف خود (تدارکات عمومی نوآورانه)، با توجه ویژه به استارت‌آپ‌ها در محیط‌های روستایی یا خارج از مراکز شهری از نوآوری در حال حاضر برطرف کند . تلفیقی.

این قانون همچنین محیط‌های آزمایش کنترل‌شده را که در اصطلاح انگلیسی به عنوان سندباکس نظارتی شناخته می‌شود، تنظیم می‌کند. هدف از ایجاد این فضاها، مستثنی ساختن مقررات عمومی، تحت نظارت یک نهاد یا نهاد نظارتی، برای ارزیابی سودمندی، ماندگاری و تأثیر نوآوری‌های فناوری در بخش‌های مختلف فعالیت تولیدی است. در این مورد، این امکان در نظر گرفته شده است که استارت آپ ها به مدت یک سال در محیطی که توسط رگولاتور مربوطه کنترل می شود، آزمایشاتی را انجام دهند.

تعمیم فرصت ایجاد این فضاها نتیجه موفقیت قانون 7/2020 مورخ 13 نوامبر برای تحول دیجیتالی سیستم مالی است که به طور خاص در این بخش یک سندباکس را اجرا می کند که از طریق این بخش قابل دسترسی است . فراخوان های دوره ای و فرصتی برای ایجاد اصول کلی که باید بر ایجاد و اجرای این فضاها حاکم باشد.

این قانون به نفع همکاری دولتی و خصوصی برای ایجاد شرکت های نوظهور نوظهور در محیط دانشگاه (معروف به spin off ) و همچنین ابتکاراتی برای ترویج کارآفرینی دانشجویی است.

در حوزه یارانه ها، بار مربوط به استارت آپ ها برای دسترسی به کمک های مردمی کاهش می یابد. شفافیت و انسجام سیستم دولتی یارانه‌ها برای کارآفرینی مبتنی بر نوآوری افزایش می‌یابد تا از تکراری شدن هزینه‌های عمومی جلوگیری شود و به کارگزاران در مورد یارانه‌های موجود و اثربخشی آنها در دستیابی به اهداف مورد نظر اطلاع رسانی شود. به عنوان اولین گام، اداره مستقل مسئولیت مالی (AIReF) موظف است ظرف هفت ماه گزارشی در مورد تمام کمک های موجود تهیه کند تا کارایی و شفافیت را بهبود بخشد.

VII

اداره می تواند اطلاعاتی را در داخل و خارج از سیستم تجاری نوظهور اسپانیا ارائه دهد تا ارتباط متقابل بین عوامل مختلف تشکیل دهنده آن و جذب سرمایه و استعداد بین المللی را تسهیل کند. برای این منظور، انتشار یک پورتال وب با اطلاعات به روز ارائه می شود که لزوماً باید به زبان انگلیسی نیز ظاهر شود.

با همان روحیه بازخورد و بهبود، یک گزارش سالانه برنامه ریزی شده است که در مورد اعمال قانون و نتایج آن به Cortes Generales ارائه می شود. این بخش، جوامع خودمختار، نهادهای محلی و سایر عوامل نهادی در ارزیابی مستمر قانون از طریق مجمعی از شرکت‌های نوظهور که به عنوان مرجع برای دولت عمل می‌کنند، شرکت خواهند کرد تا به صورت هماهنگ و به عنوان یک نهاد مشورتی می تواند خط مشی خود و سایر ادارات دولتی را در مورد شرکت های نوآور هدایت کند و همچنین تنوع، شمول و بقیه اصول و ارزش های دموکراتیک را ارتقا دهد.

هشتم

این قانون بر اساس ماده 25 قانون 50/1997 مورخ 6 آبان ماه دولت در برنامه تنظیم مقررات سالانه 2021 گنجانده شده است.

به همین ترتیب، در دستور کار اسپانیای دیجیتال 2025، ارائه شده در 23 ژوئیه 2020، گنجانده شده است و یکی از نقاط عطف برنامه بهبود، تحول و تاب آوری است که توسط نهادهای اروپایی در 13 ژوئیه 2021 تصویب شده است. به طور خاص، شرح و بسط آن است. در اصلاح 2 جزء 13، ارتقای SMEها در نظر گرفته شده است، جایی که ذکر شده است که چارچوب مطلوبی برای ایجاد و رشد شرکت های نوظهور مبتنی بر فناوری، با در نظر گرفتن ویژگی های آنها، که به طور عرضی برابری جنسیتی را در بر می گیرد، فراهم می کند.

این قانون با اصول حسن تنظیم مندرج در ماده 129 قانون 39/2015 مورخ 1 اکتبر در مورد رویه مشترک اداری ادارات دولتی منطبق است. قانون برای شناسایی مزایا و مشوق‌ها برای شرکت‌های نوظهور، ایجاد یک چارچوب قانونی که تکینگی‌های استارت‌آپ‌ها را به رسمیت می‌شناسد، ضروری و مؤثر است . علاوه بر این، این قانون اساسی است، زیرا اصلاحاتی است که در برنامه بهبود ملی، تحول و انعطاف پذیری توافق شده با اتحادیه اروپا وجود دارد.

تناسب هنجار تضمین شده است زیرا حاوی مقررات اساسی برای به حداقل رساندن بار اداری است که در مقایسه با مزایا و مشوق های اعطا شده در زمینه های مختلف. با توجه به اینکه اصلاحات کاملاً با سیستم حقوقی مطابقت دارد و همسویی رژیم حقوقی ملی با رژیم حقوقی اروپا و حفظ اسناد قانونی فعلی تا آنجا که ممکن است به دنبال حفظ اسناد قانونی فعلی است، اصل اطمینان حقوقی تقویت می شود. اصل شفافیت از طریق روزنامه رسمی دولتی و کلیه رویه های مشاوره، استماع و اطلاع رسانی عمومی، در مواردی که افراد ذینفع این فرصت را داشته اند تا بر روند تهیه این قانون تأثیر بگذارند، تضمین می شود. در نهایت، در رابطه با اصل کارایی،

از جمله نقاط عطف اصلی در رسیدگی به این قانون می توان به فرآیند مشاوره عمومی قبلی، فرآیند استماع و اطلاع رسانی عمومی، صدور گزارش از سوی کمیسیون بازار و رقابت ملی، شورای اقتصادی و اجتماعی و همچنین سایر موارد اشاره کرد. وزارتخانه های پیشنهادی

IX

این قانون مشتمل بر یک مقدمه و یک قسمت اجرایی در بیست و شش ماده، هفت ماده الحاقی، یک ماده انتقالی و سیزده ماده نهایی است و به موجب مفاد ماده 149.1.2.ª، 6.ª، 8، صادر شده است. 11، 13، 14، 15، 17، 18 و 30 قانون اساسی اسپانیا که صلاحیت انحصاری دولت را در مورد تابعیت، مهاجرت، خارجی ها و حق پناهندگی نسبت می دهد. در قوانین تجاری؛ در مورد سازماندهی اسناد و اسناد عمومی؛ بر اساس مدیریت اعتبار، بانک و بیمه؛ در مورد ایجاد مبانی و هماهنگی برنامه ریزی کلی فعالیت اقتصادی؛ در مورد خزانه داری کل و بدهی دولتی؛ در ترویج و هماهنگی کلی تحقیقات علمی و فنی؛ در مورد نظام اقتصادی تامین اجتماعی؛ بر اساس رژیم حقوقی ادارات دولتی و قانون اساسی در مورد قراردادها و امتیازات اداری. و در مورد استانداردهای اساسی برای تدوین اصل 27 قانون اساسی به منظور تضمین رعایت تعهدات قوای عمومی در این زمینه.

عنوان مقدماتی

اهداف عمومی

ماده 1. هدف اصلی

1. هدف این قانون ایجاد یک چارچوب قانونی خاص برای حمایت از ایجاد و رشد شرکت‌های نوظهور در اسپانیا، با در نظر گرفتن توزیع اختیارات در این مورد بین دولت و جوامع خودمختار است.

2. به همین ترتیب، سیستمی برای نظارت و ارزیابی نتایج خود بر روی اکوسیستم اسپانیایی شرکت های نوظهور ایجاد می کند.

ماده 2. اهداف کلی.

اهداف کلی این قانون به شرح زیر است:

الف) ایجاد، رشد و جابجایی شرکت‌های نوظهور در اسپانیا، به‌ویژه شرکت‌های کارآفرین خرد، کوچک و متوسط، و همچنین ایجاد شرایطی که ظرفیت آنها را برای بین‌المللی شدن مساعد می‌سازد، ترویج کند.

ب) جذب استعداد و سرمایه بین المللی برای توسعه اکوسیستم اسپانیایی شرکت های نوظهور.

ج) تحریک سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در شرکت های نوظهور.

د) ارتقای روابط متقابل بین شرکت‌ها، عوامل تامین مالی و مناطق به منظور افزایش شانس موفقیت شرکت‌های نوظهور، با توجه ویژه به ارتقای قطب‌های جذب شرکت‌های نوظهور در محیط‌های روستایی و به‌ویژه در مناطقی که در حال از دست دادن جمعیت هستند. انسجام اجتماعی و سرزمینی بیشتر

ه) ترویج نزدیکی بین آموزش حرفه ای و دانشگاه و شرکت های نوظهور.

و) کمک به افزایش انتقال دانش از دانشگاه و سازمان های تحقیقاتی عمومی و سایر عوامل عمومی سیستم علم، فناوری و نوآوری اسپانیا به دنیای تجارت.

ز) شکاف های جنسیتی موجود در اکوسیستم استارت آپی اسپانیا را از بین ببرید.

ح) حمایت از توسعه قطب های جذب برای شرکت ها و سرمایه گذاران.

ط) تدارکات عمومی نوآورانه را با شرکت های نوظهور ترویج کنید.

ی) تضمین اثربخشی و انسجام نظام دولتی کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری.

ک) ترویج نظارت مشارکتی بر تکامل اکوسیستم اسپانیایی شرکت‌های نوظهور و نتایج این قانون.

ماده 3. دامنه کاربرد و تعاریف.

1. این قانون برای شرکت‌های نوظهور که به عنوان شرکت نوظهور شناخته می‌شوند، برای اهداف این قانون، هر شخص حقوقی از جمله شرکت‌های مبتنی بر فناوری که بر اساس قانون 14/2011، مورخ 1 ژوئن، علم، فناوری و نوآوری ایجاد شده‌اند، اعمال خواهد شد. که به طور همزمان شرایط زیر را دارد:

الف) تازه ایجاد شده باشد یا تازه ایجاد نشده باشد که بیش از پنج سال از تاریخ ثبت سند عمومی قانون اساسی در اداره ثبت تجارت یا اداره صلاحیتدار تعاونی ها به طور کلی یا هفت سال نگذشته باشد. در مورد شرکت‌هایی که در بیوتکنولوژی، انرژی، صنعتی و سایر بخش‌های استراتژیک هستند یا فناوری خود را توسعه داده‌اند که کاملاً در اسپانیا طراحی شده است، که از طریق ترتیب ذکر شده در ماده 4.1 تعیین خواهد شد.

ب) از ادغام، اسپین آف یا تبدیل شرکت هایی که شرکت های نوظهور محسوب نمی شوند، به وجود نیامده باشد. اصطلاح تمرکز یا تفکیک در عملیات قبلی گنجانده شده است.

ج) در مورد تعاونی ها سود تقسیمی یا بازدهی نداشته باشد.

د) در یک بازار تنظیم شده فهرست نشده باشد.

ه) دارای دفتر ثبت شده، دفتر ثبت شده یا مقر دائمی خود در اسپانیا باشد.

و) داشتن 60 درصد نیروی کار با قرارداد کار در اسپانیا. در تعاونی ها، شرکای کارگری و شرکای کارگری که رابطه آنها ماهیتی شرکتی دارد، صرفاً به منظور درصد فوق الذکر در نیروی کار محاسبه می شود.

ز) یک پروژه کارآفرینی نوآورانه که دارای یک مدل تجاری مقیاس پذیر است، همانطور که در ماده 4 ارائه شده است، توسعه دهید.

در صورتی که شرکت متعلق به گروهی از شرکت های تعریف شده در ماده 42 قانون تجارت باشد، گروه یا هر یک از شرکت های متشکل از آن باید شرایط فوق را رعایت کنند.

2. از نظر این ماده، شرکت مبتنی بر فناوری به شرکتی گفته می شود که فعالیت آن مستلزم تولید یا استفاده فشرده از دانش و فناوری های علمی- فنی برای تولید محصولات، فرآیندها یا خدمات جدید و برای هدایت ابتکارات باشد. تحقیق، توسعه و نوآوری و انتقال نتایج آنها.

یک شرکت نوظهور زمانی نوآور تلقی می شود که هدف آن حل یک مشکل یا بهبود وضعیت موجود از طریق توسعه محصولات، خدمات یا فرآیندهای جدید یا به طور قابل ملاحظه ای بهبود یافته در مقایسه با وضعیت فعلی باشد و خطر ضمنی شکست فناوری را به همراه داشته باشد. ، صنعتی یا در خود مدل کسب و کار.

3- شرکت‌های نوظهوری که توسط خود یا واسطه‌ای تأسیس یا اداره می‌شوند و به‌روز تعهدات مالیاتی و تأمین اجتماعی نبوده و به موجب حکم قطعی به جرم اداری محکوم شده‌اند، نمی‌توانند از مزایا بهره‌مند شوند. بی وفایی، ورشکستگی قابل مجازات، جرایم شرکتی، جرایم پولشویی، تامین مالی تروریسم، جرایم علیه بیت المال و تامین اجتماعی، جرایم ارتکاب ارتکاب، ارتشاء، دستفروشی نفوذ، اختلاس از بیت المال، کلاهبرداری و اخذ غیرقانونی یا برنامه ریزی شهری. جرایم و همچنین کسانی که به مجازات از دست دادن امکان دریافت یارانه یا کمک های مردمی محکوم شده اند. همچنین کسانی که امکان عقد قرارداد با اداره را از دست داده اند، نمی توانند از این مزایا بهره مند شوند.

ماده 4. گواهی کارآفرینی نوآورانه و مقیاس پذیر مدل کسب و کار.

1. کارآفرینانی که می خواهند از مزایا و تخصص های این قانون بهره مند شوند، باید از انیسا، شرکت ملی نوآوری، SME، SA، درخواست کنند تا علاوه بر معیار ماهیت یک، کلیه ویژگی های مندرج در مواد 3 و 6 را ارزیابی کند. شرکت نوآورانه و مقیاس پذیر از مدل کسب و کار خود. نوآوری پیشنهادی ممکن است محصول یا تجارت باشد. با دستور مشترک وزیر، وزارت امور اقتصادی و تحول دیجیتال، وزارت صنعت، بازرگانی و گردشگری و وزارت علوم و نوآوری مشترکاً معیارهای ارزیابی ویژگی‌های مواد 3 و 6 به‌ویژه ماهیت کارآفرینی نوآورانه را تعیین خواهند کرد. و استارت آپ های مقیاس پذیر،

2. روش ارزیابی انجام شده توسط ENISA در مدت حداکثر سه ماه انجام خواهد شد، با احتساب تاریخی که در آن درخواست، کامل با تمام اطلاعات مورد نیاز، توسط کارآفرینانی که می‌خواهند از مزایای آن بهره‌مند شوند، انجام می‌شود. مزایا و تخصص های این قانون در رجیستری الکترونیکی برای این منظور فعال شده است. انقضای مهلت مزبور بدون اعلام تصمیم صریح، به ذینفعی که درخواست خود را مطرح کرده است، این حق را می دهد که به دلیل سکوت مثبت اداری، آن را درک کند. محاسبه حداکثر مهلت حل و فصل زمانی که ذینفع موظف به اصلاح نواقص درخواست خود یا ارائه مدارک لازم برای صدور قطعنامه طبق مفاد ماده 22 قانون 39/1394 مورخ 1 مهرماه باشد، متوقف خواهد شد. ،

3. تجزیه و تحلیل درجه نوآوری پروژه کارآفرینی و مقیاس پذیری مدل کسب و کار حداقل بر اساس معیارهای زیر خواهد بود:

الف) درجه نوآوری. با دریافت بودجه عمومی در سه سال گذشته، بدون اینکه به دلیل اجرای نادرست یا ناکافی فعالیت تامین‌شده دچار ابطال شده باشد، ارزش دارد. هزينه هاي تحقيق، توسعه و نوآوري فناوري نيز با توجه به كل هزينه هاي شركت طي دو سال قبل و در سال قبل در مورد شركت هاي كمتر از دو سال منظور خواهد شد.

ب) درجه جذابیت بازار. عرضه و تقاضا در بخش، تولید کشش، استراتژی‌های جذب کاربر یا مشتری، از جمله جنبه‌های دیگر، ارزیابی خواهد شد.

ج) مرحله عمر شرکت. اجرای نمونه های اولیه و دستیابی به حداقل محصول قابل دوام و یا عرضه خدمات در بازار ارزشمند خواهد بود.

د) مدل کسب و کار. مقیاس پذیری تعداد کاربران، تعداد عملیات یا صورتحساب سالانه در نظر گرفته خواهد شد.

ه) رقابت. شرکت های رقیب در زمینه یا بخش فعالیت خود و تمایز با توجه به آنها ارزیابی خواهد شد.

و) تیم. تجربه، آموزش و سوابق تیمی که شرکت را تشکیل می‌دهد، ارزشمند خواهد بود.

ز) وابستگی به تامین کنندگان، تامین کنندگان و قراردادهای اجاره. روابط با سایر فعالان اقتصادی در نظر گرفته خواهد شد.

ح) مشتریان. حجم مشتریان یا کاربران شرکت ارزیابی خواهد شد.

ط) ENISA، یا، در صورت لزوم، نهاد عمومی مرتبط یا وابسته به اداره کل دولتی که دولت این وظیفه را به آن محول می کند، ممکن است زمانی که مدل کسب و کار تردیدهای منطقی در مورد خطرات بالقوه اعتباری، قانونی یا اخلاقی ارائه دهد، اعتبارسنجی را رد کند. یا حدس و گمان

4. ENISA یک راهنما یا دفترچه راهنما در وب سایت خود منتشر خواهد کرد که در آن جزئیات رویه و همچنین اسنادی که باید توسط شرکت های علاقه مند ارائه شود، مشخص می شود.

5. ENISA، از طریق یک توافق، می‌تواند با نهادهای همکار شخص ثالث، دسته‌ای که نهادهای جوامع خودمختار در آن قرار دارند، موافقت‌نامه‌هایی برای انجام فعالیت‌های مربوط به پردازش، مدیریت اسناد، انتشار و نظارت بر برنامه‌های مربوطه ایجاد کند. به این رویه در شرایط مقرر در موافقتنامه مذکور و بر اساس ضوابط مقرر در دستور مشترک وزیران موضوع بند 1 این ماده. این موافقتنامه ها، از جمله سایر عناصر، اسنادی را که باید توسط نهاد همکار به ENISA ارائه شود، و همچنین ارزیابی آنچه در مواد 3 و 6 این قانون تعیین شده است، ایجاد می کند.

ماده 5. اعتبار سنجی وضعیت شرکت نوظهور.

۱- وضعیت شرکت نوظهور ثبت شده در اداره ثبت تجارت یا اداره ذیصلاح تعاونی ها شرط لازم و کافی برای بهره مندی از مزایا و تخصص های این قانون خواهد بود. با این حال، در رابطه با مالیات شرکت‌های نوظهور، سازمان امور مالیاتی می‌تواند انطباق و حفظ الزامات مقرر در ماده 3 را در طول زمان به منظور اعمال مشوق‌های مالیاتی تنظیم‌شده در فصل اول عنوان اول و بدون لطمه‌ای به مقررات تأیید کند. مقررات اداری که ممکن است اعمال شود.

2. اداره ثبت تجاری یک روش مشاوره آنلاین رایگان را برای هر شخصی امکان پذیر می کند که حداقل شامل تاریخ تاسیس و ثبت شرکت، NIF، نام یا نام شرکت، نماینده قانونی، دفتر ثبت آن و وضعیت آن به عنوان یک شرکت نوظهور

اگر یک نهاد یا سازمان اداری باید هر موردی را تأیید کند، رویه‌های الکترونیکی برای تأیید آنلاین توسط ثبت‌کننده یا مدیر ذی‌صلاح ثبت فعال می‌شود.

3. ENISA پس از گفت‌وگو با نهادهای همکار مذکور در بخش 5 ماده 4 قانون که با آنها قرارداد منعقد می‌کند، مانند نهادهای خودمختار، اسناد مربوطه را برای تأیید انطباق با کلیه الزامات برای کسب وضعیت ارائه خواهد کرد. شرکتی که مستقیماً در اداره ثبت تجارت یا اداره صلاحیتدار ثبت تعاونی ها ظاهر می شود و در برگه ای که برای شرکت باز می شود ثبت می شود و مشروط بر اینکه این الزامات مستلزم اصلاح اساسنامه اجتماعی نباشد.

نهادها یا سازمان‌های دولتی ذی‌صلاح باید داده‌های مربوط به کمک‌های اروپایی یا کمک‌های دیگر را که نمی‌توان به‌صورت آنلاین به آنها مراجعه کرد، به ENISA، کالج ثبت‌کنندگان اسپانیا و اداره ثبت تعاونی‌های ذیصلاح ارائه دهند.

4. در صورتی که سردفتر ضمانت کننده سند یا مدیر ثبت تجارت یا مسئول اداره ثبت تعاونی ها که صلاحیت ثبت آن را دارد تشخیص دهند که شرکت به تقلب در قانون تأسیس شده است مراتب را به اداره کل حراست و امنیت حقوقی اعلام می کنند. Faith. عمومی و سازمان امور مالیاتی کشور، به اطلاع طرف ذینفع از این انتقال اطلاعات می رساند.

ماده 6. پایان اعمال مزایا و تخصص های این قانون.

شرکت نوظهور و سرمایه گذاران آن در صورت وقوع هر یک از موارد زیر نمی توانند یا دیگر از مزایای مقرر در این قانون بهره مند نخواهند شد:

الف) انجام هر یک از شرایط مندرج در ماده 3 و به ویژه در پایان پنج یا هفت سال از ایجاد شرکت نوظهور را متوقف می کند.

ب) شرکت قبل از آن مدت خاموش شده باشد.

ج) توسط شرکت دیگری که وضعیت شرکت نوظهور را ندارد تملک شود.

د) گردش مالی سالانه شرکت بیش از ده میلیون یورو باشد.

ه) انجام فعالیتی که خسارت قابل توجهی به محیط زیست بر اساس مقررات (EU) 2020/852 پارلمان اروپا و شورای مورخ 18 ژوئن 2020 در مورد ایجاد چارچوبی برای تسهیل سرمایه گذاری های پایدار ایجاد می کند و توسط آن اصلاح می شود. مقررات (EU) 2019/2088.

و) شرکایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مالک مشارکت حداقل 5 درصد از سرمایه یا متولیان شرکت نوظهور می باشند، به موجب حکم قطعی برای انواع جرایم موضوع ماده 3-3 محکوم شده باشند.

عنوان I

مشوق های مالیاتی، جذب سرمایه گذاری خارجی و وفاداری استعدادها

فصل اول

مشوق های مالیاتی

ماده 7. مالیات شرکتهای نوظهور.

مالیات دهندگان مالیات بر شرکت و مالیات بر درآمد غیر مقیم که از طریق یک مقر دائم واقع در قلمرو اسپانیا درآمد کسب می کنند و طبق عنوان اولیه این قانون دارای وضعیت شرکت نوظهور هستند، در اولین دوره مالیاتی که در آن، با داشتن این شرط پایه مالیاتی مثبت است و در سه مورد زیر تا زمانی که شرط مذکور را حفظ کنند به نرخ 15 درصد در شرایط مقرر در بند 1 ماده 29 قانون 27/1393 مورخ 6 آبان 93. مالیات شرکت ها

ماده 8. تعویق مالیات شرکت نوظهور.

1. مودیان مالیات بر شرکت و مالیات بر درآمد غیر مقیم که از طریق یک مقر دائم واقع در قلمرو اسپانیا درآمد کسب می کنند و طبق عنوان اولیه این قانون دارای وضعیت شرکت نوظهور هستند، می توانند از اداره امور مالیاتی درخواست کنند. دولت در زمان ارائه خود ارزیابی، به تعویق انداختن پرداخت بدهی مالیاتی مربوط به دو دوره مالیاتی اول که در آن پایه مالیاتی مالیات مثبت است.

سازمان امور مالیاتی کشور از پایان دوره پرداخت بدهی مالیاتی مربوط به دوره های مالیاتی فوق الذکر در دوره داوطلبانه به ترتیب دوازده و شش ماه تعویق را با چشم پوشی از تضمین اعطا می کند.

برای برخورداری از این مزایا، لازم است متقاضی در تاریخ ارائه درخواست تعویق نسبت به انجام تعهدات مالیاتی خود به روز باشد و علاوه بر این، خود ارزیابی در مدت مقرر ارائه شود. . پرداخت خودارزیابی های تکمیلی طبق روال تعیین شده در این بخش قابل تعویق نیست.

پرداخت بدهی مالیات معوق ظرف مدت یک ماه از روز بعد از انقضای هر یک از مهلت های ذکر شده بدون تعلق سود تاخیر انجام می شود.

2. مودیان مالیات بر شرکت و مالیات بر درآمد غیر مقیم که از طریق مقر دائم مستقر در خاک اسپانیا که دارای وضعیت شرکت نوظهور طبق عنوان اولیه این قانون هستند، درآمد کسب می کنند، تعهدی به انجام این قانون نخواهند داشت. پرداخت های کسری تنظیم شده در ماده 40 قانون 27/2014، 27 نوامبر، در مورد مالیات شرکت ها، و 23.1 فرمان قانونی سلطنتی 5/2004، 5 مارس، که متن تلفیقی قانون مالیات بر درآمد افراد غیر مقیم را تصویب می کند. به ترتیب باید نسبت به تسویه حساب مربوط به دوره مالیاتی بلافاصله پس از هر یک از موارد مذکور در قسمت قبل به شرط حفظ وضعیت شرکت نوظهور صورت گیرد.

فصل دوم

جذب سرمایه گذاری خارجی و وفاداری استعدادها

ماده 9. الزامات شناسایی برای سرمایه گذاران خارجی.

1. اشخاص حقیقی که تابعیت اسپانیایی ندارند و مایل به سرمایه گذاری در شرکت های نوظهور اسپانیایی هستند و در اسپانیا اقامت ندارند، باید از اداره امور مالیاتی دولتی اسپانیا شماره شناسایی مالیاتی درخواست کنند. برای این اهداف نیازی به دریافت شماره هویت یک خارجی نخواهد بود.

هنگامی که سرمایه گذار یک شخص حقوقی یا یک نهاد بدون شخصیت حقوقی تابعیت خارجی است، به نماینده ای که از طرف او شماره شناسایی مالیاتی را درخواست می کند باید یک شماره شناسایی مالیاتی به او اختصاص داده شود. قدرت وکالت شما ممکن است در یک سند رسمی یا در قرارداد وکالتی که در آن قبول وکالت مالیاتی صریحاً قید شده باشد، قید شده باشد. اگر سند رسمی توسط یک سردفتر خارجی صادر شده باشد، نیازی به تطبیق محتوای آن با سیستم حقوقی اسپانیا نخواهد بود.

در صورتی که سرمایه گذاری در یک شرکت نوظهور ظرف مدت شش ماه پس از تخصیص شماره شناسایی مالیاتی سرمایه گذار معتبر نباشد، سازمان امور مالیاتی کشور می تواند شماره شناسایی مالیاتی اختصاص داده شده به سرمایه گذار خارجی را باطل کند.

2. سازمان امور مالیاتی کشور یک روش الکترونیکی را برای اهداف آنچه در بند 1 تعیین شده است، فعال می کند که باید ظرف مدت ده روز کاری از زمان ارائه درخواست شماره شناسایی مالیاتی به همراه اسنادی که در صورت وجود، مورد نیاز است.

مدل های درخواست شماره مذکور به صورت الکترونیکی در دسترس خواهد بود و ارائه آنها با استفاده از گواهی الکترونیکی واجد شرایط مطابق با شرایط مقرر در بند الف و ب بند 2 ماده 9 قانون 39/1394، مهرماه می باشد. ماده 1 آیین دادرسی اداری مشترک ادارات دولتی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن که در همه زمان‌ها لازم الاجراست و قابل پذیرش سازمان امور مالیاتی کشور است.

3. هنگامی که سرمایه گذاری برای تأسیس یک شرکت انجام می شود و این امر به صورت الکترونیکی از طریق مرکز اطلاعات و شبکه ایجاد کسب و کار (CIRCE) از طریق یک سند الکترونیکی واحد (DUE) که در سومین بند الحاقی فرمان قانونی سلطنتی تنظیم شده است، پردازش می شود. در تاریخ 11 تیر 1389 که متن تلفیقی قانون شرکت های سرمایه ای را تصویب می کند، سرمایه گذار می تواند از سازمان امور مالیاتی کشور از طریق نقطه خدمات کارآفرین درخواست تخصیص شماره شناسایی مالیاتی برای خود کند. در مورد دیگر، سردفتر اسناد رسمی بلافاصله رونوشت سند را به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال می کند و تقاضای تعیین شماره شناسایی مالیاتی برای سرمایه گذار می کند.

دفاتر اسناد رسمی نیز می توانند در صورت عضویت در شرکت نوظهور به مناسبت افزایش سرمایه سهام یا سایر فعالیت های شرکتی، برای اتباع خارجی موضوع این ماده نسبت به تخصیص شماره شناسایی مالیاتی اقدام کنند.

ماده 10. سهام خزانه در شرکتهای نوظهور که با مسئولیت محدود به منظور اجرای طرح پاداش.

1. بدون لطمه به مفاد ماده 140 متن تلفیقی قانون شرکت های سرمایه ای مصوب 1/2010 قانونگذاری سلطنتی مورخ 2 ژوئیه و در ماده 12 قانون 44/2015 مورخ 14 اکتبر قانون کار و شرکتهای مشمول، مجمع عمومی شرکت می‌تواند اجازه تملک سهام خود را حداکثر تا سقف 20% سرمایه برای تحویل به مدیران، کارکنان یا سایر همکاران شرکت، صرفاً با هدف پرداخت غرامت بدهد. طرح.

2- نظام پاداش از طریق تحویل سهام باید در اساسنامه پیش بینی شده و به تصویب مجمع عمومی برسد، به موجب توافقی که شامل حداکثر تعداد سهامی باشد که در هر سال ممکن است به این نظام پاداش واگذار شود. ارزش مشارکت هایی که به عنوان مرجع در نظر گرفته می شود و مدت زمان طرح.

3. کسب سهام خود توسط شرکت در اجرای مجوز مذکور در بند 1 تنها در شرایط زیر ممکن است رخ دهد:

الف) اینکه سهام مورد تملک به طور کامل پرداخت شده باشد.

ب) خالص حقوق صاحبان سهام پس از تحصیل کمتر از مبلغ سرمایه به اضافه اندوخته های قانونی یا قانونی غیرقابل دسترس نباشد. بدین منظور در شرکتهای کارگری ذخیره ویژه مقرر در ماده 14 قانون 44/1394 مورخ 23 مهرماه در مورد نیروی کار و شرکتهای مشارکتی لحاظ نخواهد شد.

ج) اینکه تملک ظرف پنج سال پس از موافقتنامه مجوز انجام شود.

4. در صورت مغایرت با مفاد بند قبل، مفاد ماده 139 متن تلفیقی قانون شرکت های سرمایه ای مصوب 1/1389 سلطنتی مورخ 2 تیرماه و در ماده 14 قانون 44. /2015، 14 اکتبر، در مورد کارگران و شرکت های مشارکتی.

TITLE II

تشریفات قابل اعمال برای شرکت های نوظهور LTD

ماده 11. ثبت اعمال و قراردادها در دفتر ثبت.

1. مهلت ثبت شرکت های نوظهور و کلیه اقدامات شرکتی آنها پنج روز کاری خواهد بود که از روز بعد از تاریخ ثبت ارائه یا در صورت لزوم، تاریخ استرداد سند برداشت شده محاسبه می شود.

در صورت استفاده از قوانین استاندارد که ماده دوازدهم پایانی به آن اشاره دارد، ثبت‌کننده ظرف مدت شش ساعت کاری پس از دریافت سند از راه دور نسبت به احراز صلاحیت و ثبت نام اقدام می‌کند و ساعات کاری به‌عنوان ساعات کاری در نظر گرفته می‌شود. ساعات کاری تعیین شده برای ثبت نام

در صورت وجود علت موجه به دلایل فنی یا به دلیل پیچیدگی خاص موضوع که مانع رعایت مهلت های مذکور می شود، اداره ثبت بازرگانی موظف است در کمترین زمان ممکن و در هر حال قبل از سپری شدن مهلت مقرر، مراتب را به ذینفع اعلام کند. در بالا برای واجد شرایط بودن و ثبت نام در صورت لزوم.

تشریفات لازم برای ثبت شرکتهای نوظهور و نیز تشریفات مالیاتی و تامین اجتماعی لازم برای شروع فعالیت و سایر موارد مندرج در مقررات حاکم بر سند واحد الکترونیکی با استفاده از سند مذکور قابل انجام است.

2. قراردادهای شریک در شرکت های نوظهور در قالب شرکت با مسئولیت محدود در صورتی که دارای بندهای مغایر با قانون نباشد، قابل ثبت بوده و از تبلیغات ثبتی برخوردار خواهد بود. به همین ترتیب، بندهای قانونی که شامل حکم الحاقی امضای مفاد قراردادهای شرکاء در شرکت‌های نوظهور می‌شود، قابل ثبت خواهند بود، مشروط بر اینکه مفاد قرارداد مشخص شده باشد تا نه تنها برای شرکای امضاکننده آن، بلکه توسط شرکایی که آن را امضا کرده‌اند، بدانند. همچنین شرکای آینده

ماده 12. هزینه های اسناد رسمی و ثبتی و هزینه های ثبت شرکت با مسئولیت محدود.

1. هزینه های اسناد رسمی و ثبتی در صورتی که کارآفرینانی که از اساسنامه استاندارد منطبق بر نیاز شرکت های نوظهور که حکم دوازدهم پایانی به آن اشاره شده است استفاده کنند، از سامانه پردازش از راه دور مرکز اطلاع رسانی و شبکه ایجاد کسب و کار استفاده کنند. و سرمایه کمتر از 3100 یورو به ترتیب 60 و 40 یورو خواهد بود.

2. انتشار اعمال ثبتی مندرج در بند قبل در روزنامه رسمی ثبت تجارت از پرداخت هزینه معاف خواهد بود.

ماده 13. زیان هایی که ارزش خالص را کاهش می دهد.

شرکت‌های نوظهور تا سه سال از تشکیل شرکت‌های نوظهور، مسئولیت انحلال ناشی از زیان‌هایی که خالص دارایی‌ها را به کمتر از نصف سرمایه کاهش می‌دهد، به شرط عدم مقتضی بودن درخواست اعلام ورشکستگی، ندارند.

TITLE III

تدارکات عمومی نوآورانه

ماده 14. ترویج تدارکات عمومی نوآورانه برای شرکت های نوظهور.

1. دولت در برنامه دولتی تحقیقات علمی و فنی و نوآوری مقرر در قانون 14/2011 مورخ 1 ژوئن در مورد علم، فناوری و نوآوری، برنامه‌های هر وزارتخانه و ارگان دولتی مرتبط یا وابسته به کل را درج خواهد کرد. اداره دولت، برای خرید عمومی نوآوری، هم برای خرید عمومی فناوری یا فرآیندهای نوآورانه و هم برای خرید عمومی قبل از تجاری، موضوع ماده 8 قانون 9/2017، مورخ 8 نوامبر، قراردادهای بخش عمومی، به موجب آن دستورالعمل های پارلمان اروپا و شورای 2014/23/EU و 2014/24/EU، در تاریخ 26 فوریه 2014، و اعتبارات تخصیص یافته به تامین مالی آن.

هرساله هیئت وزیران از اجرای طرح های نوآورانه تدارکات عمومی و ارزیابی نتایج آن مطلع می شود.

2. ادارات دولتی ویژگی های شرکت های نوظهور را هنگام مشخص کردن الزامات پرداخت بدهی اقتصادی و فنی شرکت های شرکت کننده در تدارکات عمومی نوآورانه و رویه های تدارکات عمومی قبل از تجاری، خواه ناظر به قانون 9/2017، نوامبر 2017 باشند، در نظر خواهند گرفت. 8 تا مانعی برای شرکت در مناقصه ایجاد نشود.

به همین ترتیب، هر زمان که اجرای قرارداد به مراحل مختلف اجرایی تقسیم شود، پرداخت های جزئی را انجام خواهند داد.

3. بندهای اداری شامل ظرفیت ها و الزامات پرداخت بدهی و معیارهای اعطایی است که دسترسی برابر به شرکت های نوظهور مستقر در مناطق کم جمعیت را تسهیل می کند. از طریق تلفیق الزامات و ویژگی های اجتماعی و زیست محیطی خاص که منجر به بهبود محیط روستایی، ترویج خریدهای محلی، استفاده از محصولات بومی، محلی و همچنین مدیریت پایدار جنگل، انرژی های تجدیدپذیر و صرفه جویی در انرژی می شود، ارتقاء خواهد یافت. که اصول رقابت، برابری و عدم تبعیض در تدارکات عمومی رعایت شود.

4. در برگه های بندهای اداری ممکن است مشخص شود که مالکیت حقوق معنوی ناشی از توسعه موضوع قرارداد به طور مساوی بین اداره پیمانکاری و شرکت نوظهور موفق تقسیم خواهد شد.

عنوان IV

محیط های تست تنظیم شده

ماده 15. مجوزهای آزمایشی برای شرکت های نوظهور.

1. شرکت‌هایی که به‌عنوان نوظهور طبقه‌بندی می‌شوند و در بخش‌های تحت نظارت فعالیت می‌کنند، می‌توانند برای انجام فعالیت‌های خود از مرجع اداری تنظیم‌کننده حوزه فعالیت‌شان درخواست مجوز آزمایشی موقت کنند. مدت مجوز حداکثر یک سال خواهد بود.

2. شرکت نوظهور باید کتباً به کاربر یا مصرف کننده در مورد این وضعیت آزمایشی موقت هشدار دهد، از مدت زمان آن اطلاع دهد و رضایت صریح آنها را برای شروع تمرین آزمایشی دریافت کند.

ماده 16. محیط های آزمایش کنترل شده.

1. قدرت‌های عمومی، با مقررات، ایجاد محیط‌های کنترل‌شده را برای دوره‌های زمانی محدود، برای ارزیابی سودمندی، قابلیت دوام و تأثیر نوآوری‌های فن‌آوری اعمال‌شده در فعالیت‌های تنظیم‌شده، برای ارائه یا ارائه کالاها یا خدمات جدید، ارتقا می‌دهند. اشکال جدید تهیه یا ارائه آن یا فرمولهای جایگزین برای نظارت و کنترل آنها توسط مقامات ذیصلاح.

علاوه بر این، آنها به شکلی خاص به ارتقای محیط های آزمون کنترل شده در مناطق روستایی کمک خواهند کرد که با توجه به ویژگی های خود، محیطی مطلوب و پویا را برای استفاده از نوآوری های فناوری، کالاها و خدمات نوآورانه و در راستای آنچه به عنوان یک قلمرو روستایی هوشمند تعریف می‌شود، بنابراین استفاده از فناوری‌های دیجیتال به عنوان ابزاری ضروری برای توسعه، که در خدمت مناطق و ساکنان آن قرار می‌گیرد، ترویج می‌شود.

2. ارزیابی تأثیری که ایجاد محیط های آزمایش کنترل شده را توجیه می کند، به تأثیر هر یک از دلایل قانع کننده منافع عمومی اشاره شده در ماده 3.11 قانون 17/2009، مورخ 23 نوامبر، بر دسترسی آزاد به فعالیت های خدماتی و تمرین آنها

3. آزمایش‌ها بر اساس قوانین مربوط به فضاهای آزمایش کنترل‌شده صادر شده در هر بخش و پروتکل‌های مورد توافق مقامات نظارتی و مجریان پروژه، بدون تبعیت از قوانین خاص بازار مورد نظر، کنترل می‌شوند.

4. ایجاد و توسعه محیط های آزمایش کنترل شده با اصول زیر مطابقت دارد:

الف) تبلیغات و شفافیت، به طوری که امکان ادعای هر شخص ذینفعی را که ممکن است حقوق یا منافع مشروع او تحت تأثیر قرار گیرد، تضمین شود.

ب) برابری و عدم تبعیض بین اپراتورها برای رقابت آزاد و دسترسی به محیط های آزمایش کنترل شده.

ج) ضرورت، تناسب و حداقل تحریف رقابت مؤثر در بازار، تضمین کننده انطباق چارچوب ها و ایجاد استثنائات با حداقل های لازم برای ارزیابی تأثیر نوآوری های تکنولوژیکی اعمال شده.

د) کنترل بر پیامدهای ثبات و یکپارچگی بازار مورد نظر یا اشخاص ثالثی که در آزمون ها شرکت نمی کنند.

ه) اصل محدودیت زمانی مجوزها یا استثنائات ایجاد شده در محیط آزمایش کنترل شده به حداقل زمان لازم برای ارزیابی تأثیر نوآوری های فناوری کاربردی.

و) حمایت از مصرف کنندگان، کاربران و اشخاص ثالثی که ممکن است تحت تأثیر خطرات احتمالی نوآوری مورد آزمایش قرار گیرند.

ز) همکاری و هماهنگی بین مقامات ذیصلاح در زمانی که نوآوری بر موضوعات مختلف یا مناطق و سطوح مختلف سرزمینی تأثیر می گذارد.

5. مقامات دولتی نتایج آزمایش‌ها را در نظر می‌گیرند تا، در صورت لزوم، مجوزهای لازم برای فعالیت را به مجریان پروژه اعطا یا گسترش دهند و بهبودها یا انطباق‌ها در مقررات و رژیم کنترل قابل اجرا را ارتقا دهند.

6. مقامات دولتی محیط های آزمایش کنترل شده ایجاد شده، نتایج و نتایج آزمایش ها و پیشنهادات خود را برای بهبود یا انطباق مقررات به مجمع ملی شرکت های نوظهور گزارش خواهند کرد.

7. محیط‌های آزمایش کنترل‌شده که امکان اجرای پروژه‌های نوآوری فن‌آوری را در سیستم مالی فراهم می‌کنند، تحت مقررات قانون 7/2020، 13 نوامبر، برای تحول دیجیتالی سیستم مالی قرار خواهند گرفت.

عنوان V

همکاری عمومی و خصوصی بین دانشگاه ها و استارت آپ ها

ماده 17. همکاری عمومی و خصوصی.

ادارات دولتی توسعه برنامه‌های آموزشی در زمینه کارآفرینی و مهارت‌های دیجیتال، از جمله برنامه‌هایی را که از همکاری دولتی و خصوصی متولد شده‌اند، به ویژه در محیط‌های روستایی یا کم‌جمعیت برای تشویق ایجاد استارت‌آپ‌ها در این مکان‌ها ترویج خواهند کرد. در مناطقی که پروژه‌های دانشگاهی که ریشه در جهان روستایی دارند، اجرا شده است، مهلت‌های مربوط به مدت این برنامه‌ها بسته به جذابیت این برنامه‌های اشتغال در مناطق روستایی یکسان یا افزایش می‌یابد.

این برنامه‌های آموزشی در زمینه کارآفرینی و مهارت‌های دیجیتال ممکن است در اقدامات مرتبط برنامه‌ریزی‌شده در ابزارهایی مانند طرح ملی مهارت‌های دیجیتال، با بودجه، اهداف و ابزارهای مرتبط با آن‌ها ادغام شوند.

علاوه بر این، ادارات دولتی اقداماتی را با هدف ترویج اجرای شرکت‌های نوظهور در محیط‌های روستایی و همچنین ایجاد اکوسیستم‌های نوآورانه در مناطق روستایی که شرایط لازم برای توسعه شرکت‌های فناوری و علمی را فراهم می‌کند که می‌توانند جمع‌آوری کنند، ترویج خواهند کرد. ثمرات تحقیق

ماده 18. دانشگاه ها، موسسات و شرکت های مبتنی بر دانش.

دانشگاه ها آموزش هایی را با هدف ارتقای اشتغال و کارآفرینی به صورت فردی یا جمعی ترویج خواهند کرد. دانشگاه ها می توانند نهادها و شرکت های دانش بنیان را تحت شرایط مقرر در مقررات خاص ایجاد یا در آن شرکت کنند.

شرکت‌های مبتنی بر فناوری اسپین‌اف که از دانشگاه‌های اسپانیایی سرچشمه می‌گیرند، شرکت‌های نوظهور نوظهور ( استارت‌آپ‌ها) زمانی در نظر گرفته می‌شوند که الزامات مقرر در بند دوم بخش 2 ماده 3 را برآورده کنند.

عنوان ششم

ترویج شرکت های نوظهور

ماده 19. نظام کمک به کارآفرینی دولتی مبتنی بر نوآوری.

1. سیستم دولتی کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری از مجموعه برنامه های مدیریت شده توسط دولت تشکیل شده است که هدف آن تشویق ایجاد شرکت های نوظهور در اسپانیا، ترویج گسترش بین المللی آنها، تحریک سرمایه گذاری ملی و خارجی در اسپانیا است. این نوع شرکت ها، همکاری بین شرکت ها و افزایش مشارکت زنان و مناطق در این پدیده است.

2. سیستم دولتی کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری به سمت تحقق مأموریت های هدایت برنامه های چند ساله برای ترویج تحقیق و نوآوری اتحادیه اروپا و سایر چالش های بزرگ مرتبط با اسپانیا که شناسایی شده اند، جهت گیری خواهد کرد. توسط دولت به صورت چند ساله

ماده 20. اقدامات اولویت دار.

1. اداره کل ایالت با همکاری ادارات منطقه ای و محلی، ایجاد صندوق های سرمایه گذاری مشترک برای جذب سرمایه خصوصی برای تامین مالی شرکت های نوظهور در مراحل مختلف ایجاد، رشد و بین المللی شدن آنها را ترویج خواهد کرد.

2. اداره کل کشور با همکاری، در صورت لزوم، با ادارات منطقه ای و محلی، ایجاد شبکه های تماس و همکاری، بسترها و نقاط ملاقات بین شرکت های نوظهور و بین این شرکت ها و شرکت های بالغ و همچنین با سایر عوامل اکوسیستم اسپانیایی شرکت های نوظهور. به همین ترتیب، می تواند پروژه های مشترک بین شرکت های کوچک و متوسط ​​و شرکت های نوظهور را تامین مالی کند.

3. اداره کل ایالتی، با همکاری ادارات منطقه ای و محلی، اطمینان حاصل خواهد کرد که شکاف جنسیتی در اقداماتی که برای جذب سرمایه خصوصی برای تامین مالی شرکت های نوظهور انجام می دهد، کاهش می یابد. به همین ترتیب، مشارکت زنان در پلتفرم‌ها و نقاط ملاقات بین شرکت‌های نوظهور و بین این شرکت‌ها و شرکت‌های بالغ را ارتقا می‌دهد و در صورت لزوم اقدامات مثبتی را اجرا می‌کند.

ماده 21. برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی سازوکارهای حمایتی از کارآفرینی مبتنی بر نوآوری.

1. دولت یک برنامه چند ساله کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری را تصویب خواهد کرد که اهداف هدایتی را که دنبال خواهد شد و وزن نسبی اقدامات مندرج در مواد 19 و 20 در کل کمک ها و همچنین تعیین می کند. به معنای اطمینان از خدمات برای اهداف مذکور و توزیع برنامه ریزی شده سهام، به علاوه روش ارزیابی نتایج آنها.

برنامه کمک چند ساله دیدگاه جنسیتی را در بر خواهد گرفت و همچنین سازوکارهای هماهنگی مناسبی را برای تضمین مکمل بودن خطوط مختلف کمک، ارزیابی مستمر آنها به منظور دستیابی به اثربخشی و کارایی بیشتر، و شفافیت همه کمک ها ایجاد خواهد کرد. منابع مالی مرتبط با کارآفرینی مبتنی بر نوآوری

این برنامه با توجه به مفاد قانون 38/2003، 17 نوامبر، یارانه های عمومی، در برنامه دولتی تحقیقات علمی و فنی و نوآوری که به عنوان یک طرح یارانه استراتژیک در نظر گرفته می شود، ادغام خواهد شد.

2. اداره کل کشور گزارشی از اجرای برنامه کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در سال قبل تهیه و منتشر خواهد کرد.

به همین ترتیب، هر چهار سال یک بار گزارشی در مورد اجرای کلی برنامه، تأثیر کمک های اعطایی بر شرکت هایی که از آنها بهره مند شده اند و به طور کلی بر اکوسیستم کارآفرینی و همچنین تأثیر آن بر چالش های بزرگ الهام بخش منتشر خواهد کرد. سیستم دولتی کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری.

ماده 22. کاهش ضمانتنامه ها.

در صورتی که اعطای یارانه یا پیش پرداخت مشروط به ارائه تضمین باشد، شرکت نوظهور ذینفع می تواند در ازای کاهش مبلغ کمک یا پیش پرداخت به همان نسبت، تقاضای کاهش ضمانت کند.

اداره اعطا کننده درخواست مذکور را حداقل بر اساس معیارهای زیر ارزیابی خواهد کرد:

الف) در مورد رعایت تعهدات مالیاتی و تامین اجتماعی طی پنج سال گذشته به روز باشد.

ب) اینکه برای هیچ یارانه ای که قبلاً اعطا شده است، روند بازپرداختی نداشته باشد.

ماده 23. اطلاعات در مورد فراخوان یارانه.

در مراکز خدمات کارآفرینی و در دفتر ملی کارآفرینی، فهرستی از یارانه‌های عمومی با هدف شرکت‌های نوظهور که توسط مؤسسات اجتماعی و ادارات دولتی اسپانیا برگزار می‌شود، منتشر خواهد شد. این لیست برای همیشه به روز می شود.

نقاط خدمات کارآفرینی و دفتر ملی کارآفرینی همچنین تقویم شاخصی از یارانه تماس های عادی را در ماه ژانویه هر سال منتشر خواهند کرد.

ماده 24. شناخت و اشاعه اکوسیستم اسپانیایی شرکتهای نوظهور.

1. اداره کل ایالت اطلاعات مراکز جذب شهری برای شرکت های نوظهور و عوامل مالی آنها، شتاب دهنده ها و انکوباتورها را از طریق یک پورتال وب حاوی اطلاعات حداقل به زبان اسپانیایی، زبان های رسمی و به رسمیت شناخته شده در قانون منتشر خواهد کرد. جوامع خودمختار و انگلیسی آن، تا زمانی که فعالیت خود را به وزارت امور اقتصادی و تحول دیجیتال برای همکاری با عملکردهای ترویجی اکوسیستم اسپانیایی شرکت‌های نوظهور اعلام کرده باشند.

دفتر ملی کارآفرینی این اطلاعات را در کاتالوگ خدمات خود گنجانده و به عنوان نقطه دسترسی اصلی برای اطلاعات مربوط به کارآفرینی در کشورمان عمل خواهد کرد.

2. پورتال وب مورد اشاره در بخش قبل اطلاعاتی را حداقل به زبانهای اسپانیایی، رسمی و قانونی در جوامع خودمختار آنها (برای این زبانها در رابطه با محتوای آموزنده) و انگلیسی در مورد شرایط ارائه می دهد. ورود و اقامت کارآفرینان، سرمایه گذاران و متخصصان بسیار ماهر در اسپانیا، مطابق با قانون 14/2013، از 27 سپتامبر، شامل مدارک لازم، هزینه های قابل اعمال و توضیح دقیق رویه، و همچنین رابطی برای درخواست اعطای ویزا و مجوزهای مربوطه. این رابط دارای یک دروازه پرداخت برای پرداخت هزینه های مربوطه است.

عنوان VII

نظارت مشارکتی بر سیاست های عمومی دولت در مورد شرکت های نوظهور

ماده 25. مجمع ملی شرکتهای نوظهور.

1. مجمع ملی شرکت‌های نوظهور به‌عنوان یک نهاد مشورتی و مشارکتی بین‌وزارتی بین ادارات دولتی، دانشگاه‌ها، سازمان‌های تحقیقاتی عمومی و مراکز فناوری، اکثر انجمن‌های تجاری مبتنی بر انجمن در سطح ایالتی و منطقه‌ای، انجمن‌ها یا شرکت‌ها ایجاد می‌شود. متخصصان واسطه، شرکت های نوظهور و سایرینی که با آنها همکاری می کنند.

2. وظایف آن تجزیه و تحلیل، شناسایی شیوه های خوب و بحث در مورد سیاست های عمومی برای ترویج کارآفرینی در تحقیق و توسعه و نوآوری خواهد بود. همچنین بهبودهایی را با هدف رشد و ادغام آن در جامعه و بازارهای جهانی پیشنهاد خواهد کرد.

مجمع ملی کسب و کار نوظهور تنوع، شمول و اصول دموکراتیک را در میان استارت آپ ها ترویج خواهد کرد. برای انجام این کار، می‌تواند برای آن دسته از شرکت‌های نوظهوری که به دلیل فعالیت خود در این زمینه برجسته هستند، اعتبار ایجاد کند.

3. با فرمان سلطنتی، ترکیب و رژیم عملیاتی مجمع، در چارچوب قانون 40/2015، در تاریخ 1 اکتبر، در مورد رژیم حقوقی بخش عمومی توسعه خواهد یافت.

4. از جمله وظایف مجمع، صدور گزارش اجباری و غیرالزام آور برای ارزیابی مستمر اعمال این قانون در مفاد ماده ذیل می باشد.

ماده 26. ارزیابی مستمر اعمال قانون.

1. دولت از طریق کمیسیون نمایندگان دولت در امور اقتصادی بر اجرای این قانون نظارت خواهد داشت و پس از مشورت با مجمع ملی شرکتهای نوظهور، شاخصهای انطباق با اهداف قانون را تصویب خواهد کرد. که در صورت امکان بر اساس جنسیت و جوامع خودمختار تفکیک می شوند.

2. دولت سالانه گزارشی را در مورد نتایج قانون و پیشنهادات آن برای بهبود به Cortes Generales ارائه خواهد کرد.

اولین شرط اضافی به روز رسانی رابط و بی طرفی تکنولوژیکی.

1. ادارات دولتی انطباق برنامه های رایانه ای خود را به گونه ای ترویج خواهند کرد که شهروندان بتوانند از طریق دستگاه های تلفن همراه و با استفاده از هر مرورگری با آنها تعامل داشته باشند.

آنها اطمینان حاصل می کنند که رابط های کاربری مطابق با تکامل برنامه های رایانه ای و اجرای آنها در بازار به روز نگه داشته می شوند.

2. شورای عمومی دفاتر اسناد رسمی و کالج ثبت کنندگان اسپانیا انطباق برنامه های رایانه ای را که شهروندان باید برای تعامل الکترونیکی با دفاتر اسناد رسمی و ثبت کنندگان استفاده کنند به گونه ای که با هر مرورگری سازگار باشد و از همه امضاها و مهرهای الکترونیکی پشتیبانی کند، ترویج خواهند کرد. در “فهرست مورد اعتماد ارائه دهندگان خدمات گواهینامه” گنجانده شده است و می توان از طریق دستگاه های تلفن همراه با آنها تعامل داشت.

آنها اطمینان حاصل می کنند که رابط های کاربری مطابق با تکامل برنامه های رایانه ای و اجرای آنها در بازار به روز نگه داشته می شوند.

3. اداره کل ایالت و بخش عمومی نهادی آن و همچنین شورای عمومی دفاتر اسناد رسمی و کالج ثبت کنندگان اسپانیا باید تقویمی را برای دستیابی به اهداف ذکر شده در بخش 1 بدون دوره بیش از چهار سال از زمان ورود ایجاد کنند. لازم الاجرا شدن این قانون.

هم تقویم و هم پیشرفت در اجرای آن در اکسس پوینت الکترونیکی عمومی یا سایر درگاه های اینترنتی واحد اداره کل ایالت و در وب سایت شورای عمومی دفاتر اسناد رسمی و کالج ثبت اسناد اسپانیا منتشر خواهد شد. فرم مربوطه

دومین شرط اضافی ارزیابی انسجام برنامه‌های کمک‌های دولتی برای شرکت‌های نوظهور.

1. به عنوان اولین گام برای انطباق سیستم دولتی کمک به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری با اصول شفافیت، انسجام و ارزیابی مستمر، دولت به اداره مستقل مسئولیت مالی ماموریت خواهد داد تا فهرستی از تمام خطوط کمک موجود را انجام دهد. در دولت و بخش عمومی نهادی آن با هدف شرکت های نوظهور یا ایجاد آنها.

به همین ترتیب، اداره مستقل مسئولیت مالی ارزیابی اقتصادی، اثربخشی و کارایی خطوط کمکی را انجام خواهد داد و توصیه هایی را برای اطمینان از حداکثر انسجام و اثربخشی آنها ارائه خواهد کرد.

2. اداره مستقل مسئولیت مالی نه ماه فرصت خواهد داشت تا گزارش موجودی و ارزیابی سیستم عمومی حمایت از شرکت های نوظهور را از طریق یارانه ها و کمک ها ارائه کند.

سومین ماده اضافی هماهنگی اقدامات در مورد شرکت های نوظهور در اداره کل کشور.

در کمیسیون نمایندگان دولت در امور اقتصادی، کارگروهی برای تبادل اطلاعات در مورد سیاست‌هایی که شرکت‌های نوظهور را تحت تأثیر قرار می‌دهند، آماده‌سازی جلسات مجمع ملی شرکت‌های نوظهور، مطالعه پیشنهادات برای افزایش تدارکات عمومی نوآورانه و هماهنگی ابتکارات ترویجی ایجاد خواهد شد. ادارات مختلف در تطبیق مفاد فصل اول عنوان ششم بدون لطمه به مفاد قانون 50/1997 مورخ 27 نوامبر دولت در مورد صلاحیت رئیس جمهور برای ایجاد، سرکوب یا تعدیل دولت. کمیسیون های تفویض شده، ترکیب و عملکرد آنها.

چهارمین شرط اضافی استارت آپ دانشجویی .

1. استارتاپ دانشجویی به عنوان یک ابزار آموزشی شناخته می شود.

2. طبق مقررات، الزامات و محدودیت های وضعیت راه اندازی دانشجویی تعیین می شود. همچنین ممکن است اقدامات اطلاعاتی و کمکی خاصی اتخاذ شود که پیروی از تعهدات مالیاتی و حسابداری شما را تسهیل کند.

3. استارتاپ دانشجویی از طریق سامانه مرکز اطلاع رسانی و شبکه ایجاد کسب و کار توسط سازمانی که برنامه مطالعاتی مربوطه را ترویج می کند، ایجاد می شود که به آن امکان انجام تراکنش های اقتصادی و پولی، صدور صورتحساب و افتتاح حساب بانکی را می دهد.

نقاط خدمات کارآفرینی که می‌خواهند به عنوان سازمان‌های ترویجی شرکت کنند، باید از ENISA درخواست کنند تا در برنامه شرکت کند. برای این منظور، ENISA از حمایت دانشکده سازمان صنعتی، بنیاد EOI، FSP برخوردار خواهد شد

4. دوره راه اندازی دانش آموزی محدود به یک سال تحصیلی خواهد بود که حداکثر تا دو سال تحصیلی قابل تمدید است.

5. استارتاپ دانشجویی تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی یا ضمانت نامه معادل دیگری که توسط سازمان ارتقاء دهنده اخذ می شود، خواهد بود.

حکم الحاقی پنجم آخرین مهلت راه اندازی پورتال اینترنتی در اکوسیستم اسپانیایی شرکت های نوظهور.

دولت آنچه لازم است را فراهم می کند تا حداکثر ظرف مدت یک سال، پورتال اینترنتی دانش و انتشار اکوسیستم اسپانیایی شرکت های نوظهور مذکور در ماده 24 عملیاتی شود.

ماده ششم الحاقی پنجره واحد.

با هدف تسهیل مراحل رسیدگی به روادید و مجوزهای اقامت مقرر در بخش دوم فصل چهارم عنوان پنجم قانون 14/2013 مورخ 27 سپتامبر در مورد حمایت از کارآفرینان و بین المللی سازی آنها، دستگاه های ذی صلاح در رسیدگی به آنها متعهد خواهند شد. ترجیح دادن مدل های مبتنی بر یک پنجره واحد.

حکم اضافی هفتم. ایجاد آژانس نظارت بر هوش مصنوعی اسپانیا.

1. بر اساس مفاد ماده 91 قانون 40/2015 مورخ 1 اکتبر در مورد رژیم حقوقی بخش عمومی، ایجاد آژانس نظارت بر هوش مصنوعی اسپانیا به عنوان یک نهاد عمومی با شخصیت حقوقی مجاز است. دارایی های عمومی، دارایی های خود، ظرفیت کامل عمل و اختیارات اداری، بازرسی و تحریمی که در اجرای مقررات ملی و اروپایی در رابطه با استفاده ایمن و قابل اعتماد از سیستم های هوش مصنوعی به آن نسبت داده شده است.

دو اقدامات آژانس به اهداف زیر پاسخ خواهد داد:

الف) افزایش آگاهی، انتشار و ترویج آموزش و توسعه و استفاده مسئولانه، پایدار و قابل اعتماد از هوش مصنوعی.

ب) تعریف سازوکارهای مشاوره و توجه به جامعه و سایر بازیگران مرتبط با توسعه و استفاده از هوش مصنوعی.

ج) همکاری و هماهنگی با سایر مراجع ملی و فراملی برای نظارت بر هوش مصنوعی.

د) ارتقای محیط های آزمایشی واقعی برای سیستم های هوش مصنوعی، برای تقویت حفاظت از کاربر.

ه) نظارت بر اجرا، استفاده یا بازاریابی سیستم‌هایی که شامل هوش مصنوعی و به‌ویژه سیستم‌هایی که ممکن است خطرات قابل توجهی برای سلامت، ایمنی و حقوق اساسی داشته باشند.

سه. آژانس به وزیر امور دیجیتالی سازی و هوش مصنوعی وزارت امور اقتصادی و تحول دیجیتال وابسته خواهد بود. بر اساس مفاد اساسنامه ارگانیک خود و مقررات قانون 40/2015، 1 اکتبر، در مورد رژیم حقوقی بخش عمومی اداره خواهد شد.

چهار کمک حقوقی، متشکل از مشاوره و وکالت و دفاع در دادگاه توسط آژانس، با وکلای ایالتی ادغام شده در خدمات حقوقی دولتی مطابقت دارد.

شرط انتقالی واحد. مهلت تعیین ماهیت کارآفرینی نوآورانه و مقیاس پذیری مدل کسب و کار.

مدت زمان تعیین ماهیت سرمایه گذاری نوآورانه و مقیاس پذیری مدل کسب و کار از زمانی که شرکت تمام اطلاعات مربوط به درخواست اعتبارسنجی را ارسال کرده است، از جمله هر گونه اطلاعات تکمیلی که ممکن است از تجزیه و تحلیل درخواست شده باشد، 3 ماه خواهد بود. توسط ENISA انجام شد. این مدت از شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون قابل اجرا خواهد بود.

اولین شرط نهایی عنوان شایستگی

این قانون با عناوین قضایی ذیل صادر می شود:

الف) عنوان مقدماتی به استثنای مواد 3.2 و 6 و عنوان چهارم به موجب اصل 149.1.13 قانون اساسی صادر شده است که صلاحیت دولت را بر مبانی و هماهنگی برنامه‌ریزی عمومی فعالیت اقتصادی نسبت می‌دهد.

ب) فصل اول و دوم عنوان اول و مقررات دوم و سوم نهایی بر اساس ماده 149.1.14 قانون اساسی صادر شده است که صلاحیت انحصاری دولت را در امور مالیه عمومی و بدهی دولتی نسبت می دهد.

ج) ماده 5 و عنوان دوم، به استثنای ماده 12 در مورد هزینه های اسناد رسمی یا ثبت، به موجب اصل 149.1.6 قانون اساسی صادر شده است که صلاحیت انحصاری دولت را در مورد قوانین تجارت نسبت می دهد.

د) مواد 3.2، 3.3 و 12 در مورد هزینه های سردفتری و ثبت، و اولین ماده الحاقی در مورد شورای عمومی دفاتر اسناد رسمی و کالج سردفتران اسپانیا، به موجب ماده 149.1.8 قانون اساسی صادر شده است که به آن نسبت می دهد. به صلاحیت انحصاری ایالت برای سازماندهی اسناد و مدارک عمومی.

ه) عنوان سوم، به استثنای بند 1 ماده 14، بر اساس ماده 149.1.18 قانون اساسی صادر شده است که صلاحیت ایالتی را برای دیکته کردن قوانین اساسی در مورد قراردادها و امتیازات اداری تعیین می کند.

و) اولین ماده الحاقی بر اساس مواد 149.1.6.ª، 8.ª و 18.1 قانون اساسی صادر شده است که به دولت صلاحیت دیکته کردن مبانی قوانین تجاری و سازماندهی سوابق، اسناد عمومی و مبانی رژیم حقوقی ادارات دولتی.

ز) عنوان پنجم بر اساس مفاد ماده 149.1.15.ª و 149.1.30.ª قانون اساسی صادر شده است که صلاحیت دولت را برای ترویج و هماهنگی عمومی تحقیقات علمی و فنی و دیکته اساسی می داند. مقررات تدوین اصل 27 قانون اساسی به منظور تضمین رعایت تعهدات قوای عمومی در این زمینه.

ح) بند 1 ماده 14 عناوین ششم و هفتم و احکام الحاقی اول و دوم و سوم صرفاً در حوزه اداره کل کشور و بخش عمومی نهادی آن قابل اجرا خواهد بود.

ط) ماده 10 بر اساس مواد 149.1.6.ª، 11.ª و 13.1 قانون اساسی صادر شده است که صلاحیت انحصاری دولت را در مورد قوانین تجاری، مبانی سازمان اعتباری، بانکی و بیمه ای و ایجاد مبانی و هماهنگی برنامه ریزی کلی فعالیت اقتصادی.

ی) پنجمین ماده الحاقی بر اساس ماده 149.1.30.ª قانون اساسی صادر شده است که به دولت صلاحیت انحصاری برای دیکته کردن هنجارهای اساسی برای توسعه ماده 27 قانون اساسی را نسبت می دهد.

مابقی مقررات فقط در محدوده اداره کل کشور و بخش عمومی نهادی آن قابل اجرا خواهد بود.

دومین شرط نهایی اصلاح متن تلفیقی قانون مالیات بر درآمد غیر مقیم مصوب 5/2004 سلطنتی قانونگذاری 5 مارس.

متن تلفیقی قانون مالیات بر درآمد غیر مقیم مصوب 5/2004 سلطنتی قانونگذاری مورخ 5 مارس به شرح زیر اصلاح می شود:

الف) ماده 14.1 به شرح زیر است:

الف) درآمد موضوع ماده 7 و درآمد حاصل از کار غیرنقدی موضوع بند 3 ماده 42 قانون 35/1385 مورخ 7 آبان ماه در مورد مالیات بر درآمد اشخاص فیزیکی و اصلاح جزئی قوانین مالیات شرکتها. در مورد درآمد غیر مقیم و دارایی های دریافت شده توسط اشخاص حقیقی، و همچنین مزایای ناشی از ضرورت به رسمیت شناخته شده در فرمان سلطنتی 8/2008، 11 ژانویه، به موجب این که منافع به دلایل نیاز به نفع اسپانیایی های مقیم خارج از کشور تنظیم می شود. و بازگشت.

سومین ماده نهایی اصلاح قانون 35/2006 مورخ 28 نوامبر در مورد مالیات بر درآمد شخصی و اصلاح جزئی قوانین مالیات شرکتها، درآمد غیر مقیم و ثروت.

از تاریخ 1 ژانویه 2023، اصلاحات زیر در قانون 35/2006 مورخ 28 نوامبر در مورد مالیات بر درآمد شخصی و اصلاح جزئی قوانین مالیات بر شرکت ها، در مورد درآمد افراد غیر مقیم و دارایی ها به شرح زیر اعمال می شود. به شرح زیر است:

یک حرف م) به بند 2 ماده 14 اضافه می شود که به شرح زیر است:

«م) درآمد حاصل از کار غیرنقدی ناشی از تحویل سهام یا مشارکت یک شرکت نوظهور موضوع قانون 28/2022 مورخ 21 دسامبر در مورد ارتقاء اکوسیستم شرکت‌های نوظهور که با رعایت الزامات. مقرر در بند و بند (3) ماده (42) این قانون، بدلیل تجاوز به مبلغ مقرر در ماده مذکور، در دوره مالیاتی که هر یک از شرایط زیر حادث شود، مستثنی نیستند:

– سرمایه شرکت برای معامله در بورس اوراق بهادار یا هر سیستم تجاری چندجانبه اسپانیایی یا خارجی پذیرفته شده باشد.

– اینکه اقدام یا مشارکت مربوطه از دارایی مؤدی حذف شود.

اما پس از سپری شدن مدت ده سال از تحویل سهام یا مشارکت ها بدون وقوع هیچ یک از شرایط فوق، مؤدی باید درآمد حاصل از کار مذکور در این نامه را متناسب با این سهام یا مشارکت ها تخصیص دهد. در دوره مالیاتی که دوره ده ساله فوق طی شده است.»

دو حرف و) ماده 42.3 به شرح زیر است:

و) در شرایط مقرر در آیین نامه، تحویل به کارگران فعال، به صورت رایگان یا به قیمتی کمتر از حد معمول بازار، سهام یا مشارکت خود شرکت یا سایر شرکت های گروه شرکت ها، در قسمتی که برای تمام کسانی که به هر کارگر تحویل داده می شود، از 12000 یورو در سال تجاوز نمی کند، مشروط بر اینکه این پیشنهاد با شرایط یکسان برای همه کارگران شرکت، گروه یا زیر گروه های شرکت ارائه شود.

معافیت مقرر در بند قبل در مورد تحویل سهام یا مشارکت اعطایی به کارگران یک شرکت نوظهور موضوع قانون 28/2022 مورخ 21 دسامبر 21 دسامبر در مورد ارتقاء اکوسیستم 50000 یورو در سال خواهد بود. شرکت های نوظهور در این صورت لزومی ندارد که پیشنهاد با شرایط مندرج در بند قبل انجام شود و باید در چارچوب سیاست کلی حقوق و دستمزد شرکت انجام شود و به مشارکت کارگران در آن کمک کند. در صورتی که تحویل سهام یا مشارکت های مذکور در این بند ناشی از اعمال اختیار خرید سهام یا مشارکت هایی باشد که قبلاً توسط شرکت نوظهور به کارگران اعطا شده است.

سه. به شماره 1 بند 1 ماده 43 یک حرف جدید به شرح زیر اضافه می شود:

ز – در مورد تحویل سهام یا مشارکتهای اعطایی به کارگران یک شرکت نوظهور موضوع بند دوم بند و بند 3 ماده 42 این قانون به ارزش سهام یا سهام پذیرفته شده توسط. شخص ثالث مستقل در آخرین افزایش سرمایه انجام شده در سال قبل از سال تحویل سهام یا سهام. در صورتی که افزایش مذکور صورت نگرفته باشد، در زمان تحویل به کارگر به ارزش بازار سهام یا مشارکت های اجتماعی ارزیابی می شود.

چهار ماده 68.1 به شرح زیر است:

“1. کسر سرمایه گذاری در شرکت های جدید یا تازه تاسیس.

1- مؤدیان می توانند در صورت رعایت مفاد شماره 2 و 3 این بند، 50 درصد از مبالغ پرداختی در دوره مورد نظر را برای پذیره نویسی سهام یا مشارکت در شرکت های جدید یا تازه تأسیس کسر کنند. علاوه بر کمک موقت به سرمایه، برای کمک به دانش تجاری یا حرفه‌ای خود متناسب با توسعه واحد تجاری که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند، طبق شرایطی که در قرارداد سرمایه‌گذاری بین مالیات‌دهنده و واحد تجاری تعیین شده است.

حداکثر پایه کسر 100000 یورو در سال خواهد بود و از ارزش تملک سهام یا واحدهای پذیرفته شده تشکیل خواهد شد.

مبالغ پرداخت شده برای پذیره نویسی سهام یا مشارکت، زمانی که مالیات دهنده در رابطه با این مبالغ، کسر ایجاد شده توسط جامعه خودمختار را در اجرای اختیارات مقرر در قانون 22/2009 انجام دهد، بخشی از پایه کسر نخواهد بود. از 18 دسامبر، که سیستم تامین مالی جوامع خودمختار رژیم مشترک و شهرهای دارای اساسنامه خودمختار را تنظیم می کند و برخی مقررات مالیاتی را اصلاح می کند.

2- واحد تجاری که سهام یا مشارکت آن تحصیل می شود باید شرایط زیر را دارا باشد:

الف) به شکل شرکت سهامی عام، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت با مسئولیت محدود کار یا شرکت با مسئولیت محدود کارگر، به‌شرح مقرر در متن تلفیقی قانون شرکت‌های سرمایه، مصوب مصوبه قانونی سلطنتی 1/2010، ژوئیه. 2 و در قانون 44/2015 مورخ 14 اکتبر در مورد شرکت های کارگری و مشارکتی، مجاز به معامله در هیچ بازار متشکل اعم از بازار تنظیم شده و سیستم های معاملاتی چند جانبه نباشند.

این شرط باید در تمام سالهای مالکیت سهم یا مشارکت رعایت شود.

ب) انجام یک فعالیت اقتصادی که دارای امکانات شخصی و مادی برای توسعه آن باشد. به ویژه، فعالیت نمی تواند مدیریت دارایی های منقول یا غیر منقول موضوع 4.8.2.a) قانون 19/1991 مورخ 6 ژوئن در مورد مالیات بر دارایی در هیچ یک از دوره های مالیاتی واحد تجاری باشد. قبل از انتقال مشارکت منعقد شده است.

ج) مبلغ وجوه خود واحد تجاری در ابتدای دوره مالیاتی واحد تجاری که مؤدی در آن سهام یا مشارکت را تحصیل می کند، نباید از 400000 یورو تجاوز کند.

در صورتی که واحد مورد رسیدگی جزء گروهی از شرکتها به مفهوم ماده 42 قانون تجارت باشد، صرف نظر از محل اقامت و الزام به تهیه حسابهای سالانه تلفیقی، میزان وجوه خود به گروه شرکتهای متعلق به گروه مذکور مربوط می شود.

3. برای اجرای مفاد بند 1 فوق، شرایط زیر باید رعایت شود:

الف) سهام یا مشارکت در واحد تجاری باید توسط مؤدی در زمان تشکیل آن یا از طریق افزایش سرمایه که عموماً در پنج سال پس از تشکیل یا در هفت سال پس از تشکیل آن انجام می شود، تحصیل شود. در مورد شرکت های نوظهور موضوع بند 1 ماده 3 قانون 28/2022 مورخ 21 دسامبر در مورد ارتقاء اکوسیستم شرکت های نوظهور و برای مدت بیش از سه سال و کمتر از دوازده در دارایی های خود باقی می مانند. سال ها.

ب) مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم مؤدی همراه با مشارکت همسر وی یا هر شخصی که از طریق خویشاوندی با مؤدی در ارتباط مستقیم یا وثیقه‌ای از طریق خویشاوندی یا قرابت تا درجه دو در همان مؤدی است. ، در هیچ یک از روزهای سالهای تقویمی برگزاری مشارکت نمی تواند بیش از 40 درصد سرمایه سهام یا حق رای آن باشد. مفاد این نامه در مورد شرکای موسس یک شرکت نوظهور که در قانون 28/2022، 21 دسامبر، در مورد ارتقای اکوسیستم شرکت های نوظهور، به عنوان آنهایی که در سند آمده است، اعمال نمی شود. همان

ج) سهام یا مشارکت در واحدی نباشند که از طریق آن همان فعالیتی که قبلاً از طریق مالکیت دیگری انجام می شده است انجام شود.

4- در صورت انتقال سهام یا مشارکت مؤدی و انتخاب معافیت موضوع بند (2) ماده (38) این قانون، فقط قسمتی از کسر مربوط به سهام یا مشارکت‌های پذیره‌نویسی جدید، جزء پایه خواهد بود. سرمایه گذاری مجدد که از کل مبلغ به دست آمده در انتقال آنها بیشتر باشد. در هیچ موردی تا زمانی که مبالغ سرمایه گذاری شده از مبلغ فوق بیشتر نباشد، نمی توان برای سهام یا مشارکت جدید کسر کرد.

5. برای اعمال کسر، اخذ گواهی صادر شده از سوی واحدی که سهام یا مشارکت آن تحصیل شده است، حاکی از انطباق با الزامات مندرج در شماره 2 فوق در دوره مالیاتی که تحصیل در آن اتفاق افتاده است، ضروری خواهد بود. “

پنج. ماده 93 به شرح زیر است:

«ماده 93. رژیم مالیاتی ویژه برای کارگران، متخصصان، کارآفرینان و سرمایه گذاران آواره به قلمرو اسپانیا.

1. اشخاص حقیقی که اقامت مالیاتی خود را در اسپانیا در نتیجه نقل مکان به قلمرو اسپانیا به دست می آورند، می توانند مالیات بر درآمد غیر مقیم را با رعایت قوانین ویژه مندرج در بخش 2 این ماده، با حفظ شرایط مالیات دهندگان بپردازند. مالیات بر درآمد شخصی، در دوره مالیاتی که در آن تغییر محل سکونت انجام می شود و در طی پنج دوره مالیاتی زیر، در شرایطی که طبق مقررات مقرر شده است، شرایط زیر وجود دارد:

الف) اینکه آنها در طول پنج دوره مالیاتی قبل از زمانی که در آن جابجایی آنها به قلمرو اسپانیا اتفاق می افتد ساکن اسپانیا نبوده باشند.

ب) جابجایی به خاک اسپانیا، چه در سال اول اجرای رژیم یا در سال قبل، در نتیجه یکی از شرایط زیر رخ دهد:

1. در نتیجه یک قرارداد کار، به استثنای رابطه استخدامی خاص ورزشکاران حرفه ای که توسط فرمان سلطنتی 1006/1985، 26 ژوئن تنظیم شده است، که روابط استخدامی خاص ورزشکاران حرفه ای را تنظیم می کند.

زمانی که یک رابطه کاری، معمولی یا خاص، متفاوت از آنچه قبلاً ذکر شد، یا قانونی، با یک کارفرما در اسپانیا شروع شود، این شرط برآورده شده تلقی می شود. به همین ترتیب، زمانی که ارسال به دستور کارفرما و وجود نامه ارسال نامه از سوی کارفرما یا زمانی که بدون دستور کارفرما، فعالیت کاری از راه دور و با استفاده انحصاری رسانه ها و سیستم های کامپیوتری، مخابرات و مخابرات. به ویژه، این شرایط در مورد کارگران شاغلی که دارای ویزای دورکاری بین‌المللی مقرر در قانون 14/2013 مورخ 27 سپتامبر در مورد حمایت از کارآفرینان و بین‌المللی‌سازی آنها هستند، تلقی می‌شود.

2. در نتیجه احراز وضعیت مدیر یک نهاد. در صورتی که واحد تجاری طبق شرایط مندرج در بند 2 ماده 5 قانون مالیات بر شرکت‌ها یک نهاد دارایی تلقی شود، مدیر نمی‌تواند در واحد مذکور مشارکت داشته باشد که به عنوان یک نهاد مرتبط در شرایط تعیین شود. مقرر در ماده 18 قانون 27/2014 مورخ 27 نوامبر در مورد مالیات شرکتها.

3. در نتیجه انجام یک فعالیت اقتصادی در اسپانیا که به عنوان یک فعالیت کارآفرینی طبقه بندی شده است، طبق رویه شرح داده شده در ماده 70 قانون 14/2013، در تاریخ 27 سپتامبر، در شرایط تعیین شده توسط مقررات.

4. در نتیجه انجام یک فعالیت اقتصادی در اسپانیا توسط یک متخصص بسیار ماهر که به شرکت های نوظهور خدمات ارائه می دهد مطابق ماده 3 قانون 28/2022 مورخ 21 دسامبر در مورد ارتقاء اکوسیستم شرکت های نوظهور. ، یا فعالیت های آموزشی، تحقیق، توسعه و نوآوری را انجام می دهند و از این طریق پاداشی دریافت می کنند که مجموعاً بیش از 40٪ از کل عملکرد کاری تجاری، حرفه ای و شخصی را نشان می دهد. مقررات راه اعتباربخشی به وضعیت حرفه ای با صلاحیت بالا و همچنین تعیین الزامات طبقه بندی فعالیت ها به عنوان آموزش، تحقیق، توسعه و نوآوری را تعیین می کند.

ج) درآمدی که از طریق مقر دائمی واقع در قلمرو اسپانیا به دست می‌آید، طبقه‌بندی می‌شود، مگر در مواردی که در بند ب پیش‌بینی شده است. 3 و 4 این بند.

مالیات دهندگانی که مالیات بر درآمد غیر مقیم را انتخاب می کنند، مشمول تعهد واقعی در مالیات بر دارایی خواهند بود.

مسؤول وزارت مالیه و توابع عامه طرزالعملی را برای اعمال گزینه مذکور در این قسمت تعیین خواهد کرد.

2. اعمال این رژیم ویژه، در شرایط مقرر در آیین نامه، متضمن تعیین بدهی مالیاتی مالیات بر درآمد شخصی طبق ضوابط مقرر در متن تلفیقی قانون مالیات بر مالیات بر درآمد اشخاص خواهد بود. درآمد افراد غیر مقیم، مصوب 5/2004 سلطنتی قانونگذاری، در 5 مارس، برای درآمدهای حاصل شده بدون وساطت یک مقر دائم با تخصص های زیر:

الف) مفاد مواد 5، 6، 8، 9، 10، 11 و 14 فصل اول متن تلفیقی فوق الذکر اعمال نخواهد شد. اما درآمد حاصل از کار غیرنقدی موضوع بند الف ماده 14-1 متن تلفیقی فوق الذکر معاف خواهد بود.

ب) تمام درآمدهای حاصل از فعالیت های اقتصادی طبقه بندی شده به عنوان یک فعالیت کارآفرینی یا درآمد حاصل از کار به دست آمده توسط مالیات دهندگان در طول اعمال رژیم ویژه، در قلمرو اسپانیا به دست آمده است.

ج) به منظور تسویه مالیات، درآمدی که مالیات دهندگان در قلمرو اسپانیا در طول سال تقویمی به دست آورده اند، به طور تجمعی مشمول مالیات می شوند، بدون اینکه هیچ گونه غرامتی بین آنها وجود داشته باشد.

د) پایه قابل نقدشوندگی از کلیه درآمدهای موضوع ج) فوق تشکیل می شود که بین درآمدهای موضوع بند 1-و ماده 25 متن تلفیقی قانون مالیات بر درآمد شماره ساکنان و مابقی تمایز قائل می شود. از درآمد

ه) برای تعیین هزینه کامل:

1. نرخ های مندرج در ماده 25.1.f) متن تلفیقی قانون مالیات بر درآمد غیر مقیم، به استثنای قسمت مربوط به درآمد موضوع 25.1.f) بر پایه منحل شده اعمال خواهد شد. در مقیاس زیر:

پایه قابل نقدینگی–یورونوع قابل اجرا–درصد
تا 600000 یورو.24
از 600000.01 یورو به بعد.47

2. نرخ های مندرج در جدول زیر برای قسمتی از پایه مشمول مالیات مربوط به درآمد موضوع ماده 25.1.f) متن تلفیقی قانون مالیات بر درآمد غیر مقیم مقیاس اعمال می شود:

پایه پس انداز قابل نقد–تا یوروهزینه کامل–یوروباقی مانده از پایه پس انداز منحل شده–تا یورونوع قابل اجرا–درصد
00600019
6000.001,14044000بیست و یک
50,000.0010,38015000023
200,000.0044,880به بعد.26

و) کسرها و پرداخت‌های علی‌الحساب به‌عنوان پرداخت علی‌الحساب مالیات، طبق مقررات مقرر در آیین‌نامه، طبق مقررات مالیات بر درآمد افراد غیر مقیم انجام خواهد شد.

اما درصد کسر یا واریز علی الحساب درآمد کار 24 درصد خواهد بود. زمانی که دستمزد پرداخت شده توسط همان پرداخت کننده درآمد کار در طول سال تقویمی از 600000 یورو بیشتر شود، درصد کسر قابل اعمال برای مازاد آن 47 درصد خواهد بود.

3- همسر مؤدی نیز می‌تواند با رعایت ضوابط ویژه مقرر در بند (2) این ماده مالیات بر درآمد افراد غیرمقیم را با حفظ وضعیت مؤدیان مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی موضوع بند انتخاب کند. 1 فوق و فرزندان آنها زیر بیست و پنج سال یا هر سنی که باشند در صورت از کارافتادگی یا در صورت عدم وجود سند ازدواج، والدین آنها مشروط بر داشتن شرایط زیر:

الف) آنها با مالیات دهندگان مذکور در بخش 1 فوق یا در زمان بعدی به قلمرو اسپانیا سفر می کنند، مشروط بر اینکه اولین دوره مالیاتی که رژیم ویژه برای آنها اعمال می شود به پایان نرسیده باشد.

ب) اقامت مالیاتی خود را در اسپانیا به دست آورند.

ج – واجد شرایط مندرج در الف و ج بند 1 این ماده باشند.

د ـ مجموع مبناي مشمول ماليات موضوع بند (د) بند 2 اين ماده، موديان در هر يك از دوره‌هاي مالياتي كه اين رژيم ويژه بر آنها اعمال مي‌شود، كمتر از مبناي مالياتي موديان باشد. مالیات دهندگان مذکور در بخش 1 فوق.

رژیم ویژه در دوره های مالیاتی متوالی که در صورت احراز چنین شرایطی در مورد مؤدی مقرر در بند 1 فوق الذکر نیز اعمال خواهد شد. شرایط و ضوابط اعمال این رژیم ویژه به موجب آیین نامه تعیین خواهد شد.»

شش یک ماده جدید پنجاه و سوم اضافه می شود که به شرح زیر است:

«پنجاه و سومین شرط اضافی. درآمد کار از مدیریت وجوه مرتبط با کارآفرینی، نوآوری و توسعه فعالیت های اقتصادی به دست می آید.

1. مواردی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از مشارکت، سهام یا سایر حقوق حاصل می شود، از جمله کمیسیون های موفقیت، که در هر یک از نهادهای مندرج در بند 2 حقوق اقتصادی ویژه ای را که توسط مدیران، مدیران به دست می آید، اعطا می کند، درآمد حاصل از کار یا کارمندان محسوب می شود. واحدهای مذکور یا نهادهای مدیریتی آنها یا نهادهای موجود در گروه آنها.

2. نهادهای مورد اشاره در بند 1 به شرح زیر است:

الف) صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین بسته تعریف شده در دستورالعمل 2011/61/EU پارلمان و شورای اروپا، مورخ 8 ژوئن 2011، مربوط به مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری جایگزین و اصلاح دستورالعمل‌های 2003 /41/EC و 2009/65. /EC و مقررات (EC) No 1060/2009 و (EU) No 1095/2010 در یکی از دسته های زیر گنجانده شده است:

1. نهادهای تعریف شده در ماده 3 قانون 22/2014 مورخ 12 نوامبر که نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر، سایر نهادهای سرمایه گذاری جمعی نوع بسته و شرکت های مدیریت واحدهای سرمایه گذاری جمعی از نوع بسته را تنظیم می کند و قانون 35/2003 را اصلاح می کند. 4 نوامبر در مورد موسسات سرمایه گذاری جمعی.

2. صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر اروپایی که در مقررات (EU) شماره 345/2013 پارلمان و شورای اروپا در 17 آوریل 2013 در مورد صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر اروپایی تنظیم شده است.

3. صندوق های کارآفرینی اجتماعی اروپا که در مقررات (EU) شماره 346/2013 پارلمان و شورای اروپا در 17 آوریل 2013 در مورد صندوق های کارآفرینی اجتماعی اروپا تنظیم شده است، و

4. صندوق های سرمایه گذاری بلندمدت اروپایی که در مقررات (EU) 2015/760 پارلمان و شورای اروپا در 29 آوریل 2015 در مورد صندوق های سرمایه گذاری بلندمدت اروپایی تنظیم شده است.

ب) سایر سازمان های سرمایه گذاری مشابه موارد فوق.

3- درآمد حاصل از کار موضوع بند 1 با احراز شرایط زیر به میزان 50 درصد بدون معافیت یا کاهش در پایه مالیاتی ادغام می شود:

الف) حقوق ویژه اقتصادی مشارکتها، سهام یا حقوق مذکور مشروط به کسب باقیمانده سرمایه گذاران در واحد مورد اشاره در بند 2 فوق با کسب حداقل سودآوری مندرج در آیین نامه یا اساسنامه آن می باشد.

ب) مشارکت‌ها، سهام یا حقوق حداقل برای مدت پنج سال نگهداری می‌شوند، مگر اینکه انتقال آن‌ها به علت مرگ اتفاق بیفتد یا زودتر تسویه شود یا باطل شود یا در نتیجه تغییر واحد مدیریت به طور کلی یا جزئی از بین برود. در این صورت، آنها باید بدون وقفه تا زمان وقوع چنین شرایطی حفظ شده باشند.

مفاد این نامه، در صورت لزوم، برای اشخاصی که مالک واحدها، سهام یا حقوق هستند، قابل اجرا خواهد بود. رفتار پیش‌بینی‌شده در این بخش زمانی اعمال نخواهد شد که حقوق اقتصادی ویژه به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از یک نهاد مقیم در کشور یا سرزمینی که به‌عنوان حوزه قضایی غیرهمکار طبقه‌بندی شده است یا مقرراتی در مورد کمک متقابل در مبادله مالیات وجود ندارد، اعمال شود. اطلاعات در شرایط مقرر در قانون 58/2003 مورخ 17 دسامبر، مالیات عمومی قابل اعمال است.”

شرط چهارم نهایی اصلاح قانون 20/2007، 11 ژوئیه، در مورد اساسنامه خوداشتغالی.

ماده 38 جدید به قانون 20/2007 مورخ 20 تیرماه در مورد اساسنامه خوداشتغالی با عبارت زیر اضافه می شود:

«ماده 38 پنج. کاهش سهمیه ها به نفع کارگران خوداشتغال شرکت های نوظهور در وضعیت چند فعالیتی.

1. به کارگرانی که به دلیل داشتن کنترل مؤثر، مستقیم یا غیرمستقیم بر یک شرکت نوظهور که در قانون 28/2022، 21 دسامبر 2022 تنظیم شده در قانون 28/2022، 21 دسامبر، برای ارتقای اکوسیستم، در رژیم ویژه تأمین اجتماعی برای کارگران خوداشتغال یا خوداشتغال قرار می‌گیرند. شرکت‌های نوظهور که همزمان به عنوان کارمند برای کارفرمای دیگری کار می‌کنند، در هر زمان که بخواهند، در رژیم ویژه فوق‌الذکر، پاداشی معادل صد درصد سهمیه مربوط به حداقل پایه تعیین‌شده به طور کلی برای آنها اعمال می‌شود. سه سال اول

این پاداش با مزایای مشارکت پیش بینی شده در مواد 31 و 32 ناسازگار خواهد بود.

2. این پاداش تا زمانی که وضعیت کثرت ادامه دارد و حداکثر در سه سال اول از تاریخ ثبت نام که در نتیجه شروع فعالیت مستقل به دلیل وقف به شرکت نوظهور

در هر صورت، پاداش در لحظه ای که وضعیت تعدد متوقف می شود منقضی می شود و در صورت بروز وضعیت جدید کثرت نمی توان آن را بعداً مجدداً شروع کرد.

3. این پاداش با ارائه اظهارنامه مسئول از طرف کارفرمای خوداشتغال، مطابق با داده ها، برنامه ها و برنامه های رایانه ای موجود همیشه برای مدیریت تصفیه و مجموعه تامین اجتماعی توسط خزانه داری کل تامین اجتماعی اعمال خواهد شد. ; بدون لطمه به کنترل و بررسی آن توسط بازرسی کار و تامین اجتماعی، خزانه داری کل تامین اجتماعی و سازمان استخدامی دولتی در اعمال اختیارات مربوطه.

4- پاداش پیش بینی شده در این ماده از محل بودجه سازمان استخدامی کشوری در حدود آن و با توجه به بودجه آن تامین می شود.

ماده پنجم نهایی اصلاح قانون 14/2013، 27 سپتامبر، حمایت از کارآفرینان و بین المللی سازی آنها.

قانون 14/2013 مورخ 27 سپتامبر در مورد حمایت از کارآفرینان و بین المللی سازی آنها به شرح زیر اصلاح می شود:

بند 1 ماده 61 به شرح زیر است:

«ماده 61. ورود و اقامت در اسپانیا به دلایل منافع اقتصادی.

1. خارجی هایی که قصد ورود یا اقامت دارند یا قبلاً در اسپانیا اقامت دارند، به دلایل منافع اقتصادی مطابق با مفاد این بخش، در مواردی که ثابت شود، ورود و اقامت در خاک اسپانیا تسهیل می شود. :

الف) سرمایه گذاران

ب) کارآفرینان.

ج) متخصصان با مهارت بالا.

د) محققین.

ه) کارگرانی که جابجایی های درون شرکتی انجام می دهند.

و) دورکاران بین المللی.»

دو ج) بند 3 ماده 62 به شرح زیر است:

«ماده 62. شرایط عمومی برای اقامت.

ج) در اسپانیا و کشورهایی که در دو سال گذشته در آن اقامت داشته اید، برای جرائم پیش بینی شده در سیستم حقوقی اسپانیا، سابقه کیفری نداشته باشید. علاوه بر این، اظهارنامه ای مبنی بر عدم وجود سوابق کیفری در پنج سال گذشته ارائه خواهد شد.

سه. بند 1 ماده 67 اصلاح شد.

“1. مجوز اقامت اولیه برای سرمایه گذاران بدون لطمه به مفاد ماده 66.3 برای خریدهای غیر رسمی ملک، مدت سه سال خواهد بود.

چهار فصل سوم از بخش 2 عنوان پنجم مربوط به کارآفرینان و فعالیت های تجاری اصلاح شده است:

1. ماده 68 حذف و مواد زیر به شماره گذاری فعلی اصلاح می شود.

2. ماده 69 به شرح زیر است:

«ماده 69. اقامتگاه برای کارآفرینان.

1. آن دسته از خارجیانی که درخواست ورود به اسپانیا را دارند یا به دلیل داشتن مجوز اقامت یا اقامت یا ویزا، قصد شروع، توسعه یا هدایت یک فعالیت اقتصادی را به عنوان یک کارآفرین دارند، ممکن است مجوز اقامت برای فعالیت تجاری دریافت کنند. در کل قلمرو ملی معتبر و سه سال اعتبار داشته باشد. پس از انقضای این مدت، آنها می توانند درخواست تمدید مجوز اقامت به مدت دو سال را داشته باشند و پس از پنج سال بتوانند اقامت دائم دریافت کنند.

درخواست مجوز اقامت کارآفرین توسط خود شخص ذینفع یا از طریق نماینده قانونی و به صورت الکترونیکی در واحد شرکت های بزرگ و گروه های راهبردی انجام می شود.

در صورتی که فرد خارجی خارج از اسپانیا باشد، درخواست مجوز و ویزا به طور همزمان از طریق یک نمونه انجام می شود که مراحل صدور مجوز و ویزا را به طور متوالی آغاز می کند.

2- متقاضیان باید دارای شرایط عمومی مقرر در ماده 62 و شرایط قانونی لازم برای شروع فعالیت باشند که در مقررات بخش مربوطه تعیین می شود.»

3. ماده 70 به شرح زیر است:

«ماده 70. تعریف فعالیت کارآفرینی و تجاری.

1. فعالیت کارآفرینی به عنوان فعالیتی تلقی می شود که نوآورانه است و/یا منافع اقتصادی خاصی برای اسپانیا دارد و برای این منظور دارای گزارش مطلوبی است که توسط ENISA صادر شده است.

این درخواست به واحد شرکت‌های بزرگ و گروه‌های استراتژیک ارسال می‌شود که به صورت رسمی گزارشی درباره فعالیت‌های کارآفرینی و تجاری از ENISA درخواست می‌کند. این گزارش اجباری ظرف ده روز کاری صادر خواهد شد.

در صورتی که فرد خارجی در خارج از اسپانیا باشد، پس از اعطای مجوز، وی برای ویزای اقامت مربوطه اقدام خواهد کرد.

2. برای ارزیابی فعالیت های کارآفرینی و تجاری موارد زیر در نظر گرفته می شود:

الف) مشخصات حرفه ای متقاضی و مشارکت آنها در پروژه. اگر چند شریک وجود داشته باشد، مشارکت هر یک از آنها ارزیابی می شود، چه آنهایی که درخواست ویزا یا مجوز دارند و چه کسانی که نیازی به آن ندارند.

ب) طرح تجاری که شامل شرحی از پروژه، محصول یا خدماتی است که توسعه می دهد و تامین مالی آن شامل سرمایه گذاری مورد نیاز و منابع مالی احتمالی.

ج) عناصری که برای اقتصاد اسپانیا، نوآوری یا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارزش افزوده ایجاد می‌کنند.»

پنج. ماده 71 به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«شرکت‌هایی که نیاز به ادغام در قلمرو اسپانیا از متخصصان خارجی فارغ‌التحصیل یا فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها و مدارس بازرگانی با اعتبار شناخته شده، فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی حرفه‌ای دارند، می‌توانند مجوز اقامت برای متخصصان بسیار واجد شرایط را درخواست کنند که در سراسر قلمرو ملی معتبر خواهد بود. مدرک تحصیلی بالاتر یا متخصصان دارای تجربه حرفه ای در حد قابل مقایسه حداقل 3 سال به شرط مقرر در دستورالعمل موضوع بیستمین ماده الحاقی این قانون.

اعتبار انطباق با الزامات فوق تنها یک بار با ثبت شرکت در واحد شرکت های بزرگ و گروه های استراتژیک انجام می شود. ثبت نام مذکور به مدت سه سال اعتبار دارد و در صورت حفظ شرایط قابل تمدید خواهد بود. هر گونه تغییر در شرایط باید ظرف مدت 30 روز به واحد شرکت های بزرگ و گروه های استراتژیک اطلاع داده شود. در صورت عدم ابلاغ اصلاحیه مذکور، شرکت دیگر در واحد ثبت نخواهد شد.

اجازه اقامت برای متخصصان با صلاحیت بالا سه سال یا برابر با مدت قرارداد خواهد بود، اگر کوتاهتر باشد. پس از انقضای این مدت، می توانید درخواست تمدید مجوز اقامت به مدت دو سال را داشته باشید و بتوانید پس از پنج سال اقامت دائم دریافت کنید.

شش ماده 72.3 به شرح زیر اصلاح می شود:

“3. مدت اعتبار اجازه اقامت برای تحقیق سه سال یا برابر با مدت قرارداد یا قرارداد میزبانی خواهد بود، در صورتی که این مدت کوتاهتر باشد. پس از انقضای این مدت، می توانید درخواست تمدید مجوز اقامت به مدت دو سال را داشته باشید تا بتوانید پس از پنج سال اقامت دائم را مطابق با مفاد ماده 75.2 دریافت کنید.

هفت. ماده ب) ماده 73.3 به شرح زیر اصلاح می شود:

«ب) مجوز اقامت ملی برای انتقال درون شرکتی: این مجوز در مواردی که در بند الف پیش بینی نشده یا پس از سپری شدن حداکثر مدت نقل و انتقال مقرر در بند قبل اعمال می شود. مدت اعتبار مجوز اقامت سه سال یا معادل مدت انتقال خواهد بود.»

هشت بخش چهارم در ماده 76 معرفی شده است:

«ماده 76. رویه مجوز.

4. گذرنامه مدرک کافی برای ثبت نام در تامین اجتماعی در شش ماهه اول اقامت یا اقامت در رده های مقرر در این بند و در مواردی که خارجی دارای شماره شناسایی خارجی نباشد خواهد بود (NIE). )، بدون تعصب به NIE که بعداً درخواست می شود.»

نه. فصل جدید V bis در بخش 2 عنوان V معرفی شده است که به شرح زیر است:

«فصل پنجم BIS

دورکارهای بین المللی

ماده 74 م. تعریف.

1. تبعه یک کشور ثالث، مجاز به ماندن در اسپانیا برای انجام یک کار یا فعالیت حرفه ای از راه دور برای شرکت های واقع در خارج از قلمرو ملی، از طریق استفاده انحصاری از وسایل و سیستم ها، از طریق دورکاری بین المللی در وضعیت اقامت قرار دارد. ، مخابرات و مخابرات. در صورت انجام یک فعالیت کاری، دارنده مجوز بین المللی دورکاری فقط می تواند برای شرکت هایی که در خارج از قلمرو ملی قرار دارند کار کند. در صورت انجام یک فعالیت حرفه ای، دارنده مجوز بین المللی دورکاری مجاز به کار در شرکتی واقع در اسپانیا خواهد بود تا زمانی که درصد کار مذکور از 20 درصد کل فعالیت حرفه ای وی تجاوز نکند.

2. متخصصان واجد شرایطی که ثابت می‌کنند فارغ‌التحصیل یا فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های معتبر، آموزش حرفه‌ای و مدارس بازرگانی با اعتبار شناخته شده یا با حداقل تجربه حرفه‌ای سه سال هستند، می‌توانند درخواست ویزا یا مجوز دورکاری کنند.

ماده 74 تر. الزامات.

علاوه بر الزامات عمومی ماده 62، موارد زیر نیز باید دارای اعتبار باشند:

الف) وجود فعالیت واقعی و مستمر حداقل به مدت یک سال از شرکت یا گروه شرکتهایی که کارگر با آنها رابطه شغلی یا حرفه ای دارد.

ب) اسنادی که ثابت کند کار یا رابطه حرفه ای می تواند از راه دور انجام شود.

ج) در مورد یک رابطه کاری، وجود همان رابطه بین کارگر و شرکتی که در اسپانیا واقع نشده است باید حداقل برای سه ماه گذشته قبل از ارائه درخواست ثابت شود و همچنین مدارکی که ثابت کند این شرکت به کارگر اجازه می دهد تا فعالیت کاری را از راه دور انجام دهد.

د) در صورت وجود رابطه حرفه ای، باید ثابت شود که کارگر حداقل در سه ماه گذشته با یک یا چند شرکت غیر مستقر در اسپانیا رابطه تجاری داشته است و همچنین مدارکی که شرایط و ضوابط را ثابت کند. شرایطی که در آن فعالیت حرفه ای خود را از راه دور انجام خواهید داد.

ماده 74 ج. ویزا برای دورکاری بین المللی

1. اتباع خارجی غیر مقیم اسپانیا که قصد اقامت در قلمرو اسپانیا را دارند تا از راه دور برای شرکتی که در اسپانیا کار نمی کند از راه دور کار کنند، برای ویزای دورکاری بین المللی که حداکثر یک سال اعتبار خواهد داشت، درخواست خواهند کرد، مگر اینکه دوره کاری طولانی باشد. کوتاه تر، در این صورت ویزا مانند این اعتبار خواهد داشت.

2. ویزای دورکاری بین المللی یک عنوان کافی برای اقامت و کار از راه دور در اسپانیا در طول مدت اعتبار آن خواهد بود.

3. در مدت شصت روز تقویمی قبل از انقضای ویزا، دورکاران بین المللی که علاقه مند به ادامه اقامت در اسپانیا هستند می توانند مجوز اقامت برای یک کارگر بین المللی از راه دور را درخواست کنند، تا زمانی که شرایط ایجاد شده حفظ شود. .

ماده 74 د. اقامت برای دورکاری بین المللی.

1. آن دسته از اتباع خارجی که به طور منظم در اسپانیا هستند یا از طریق ویزای پیش بینی شده در ماده قبلی وارد شده اند، می توانند برای یک شرکت واقع در خارج از کشور از راه دور برای کار از راه دور درخواست مجوز اقامت کنند که در کل قلمرو ملی معتبر خواهد بود.

2. اعتبار این مجوز حداکثر تا سه سال اعتبار خواهد داشت مگر اینکه برای مدت کار کوتاه تری درخواست شود.

3. دارندگان این مجوز می توانند تا زمانی که شرایطی که موجب ایجاد حق شده است، تمدید آن را برای دوره های دو ساله درخواست کنند.

ده. بند 1 ماده هفدهم الحاقی اصلاح شد که به شرح زیر است:

“1. پس از اتمام تحصیلات خود در یک موسسه آموزش عالی، خارجی هایی که حداقل سطح 6 را مطابق با چارچوب صلاحیت های اروپایی، مطابق با اعتبار مدرک، کسب کرده اند، می توانند حداکثر برای مدت بیست و چهار ماه غیرقابل تمدید در اسپانیا بمانند. به منظور جستجوی شغل مناسب در رابطه با سطح تحصیلات تکمیل شده یا انجام یک پروژه تجاری».

یازده. بند 6 ماده هجدهم الحاقی اصلاح می شود که به شرح زیر است:

«6. مدت اعتبار این مجوز اقامت برای دوره های کارآموزی دوازده ماه یا برابر با مدت قرارداد کارآموزی در صورت کوتاهتر خواهد بود. این مجوز فقط یک بار قابل تمدید است و مجموع مدت مجوز اولیه و تمدید آن بیش از دو سال نخواهد بود. در مورد قرارداد کار کارآموزی، مدت زمان مقرر در آن خواهد بود و توسط قانون کار قابل اجرا در همه زمان ها تنظیم می شود.

دوازده. بیستمین ماده الحاقی جدید اضافه می شود که به شرح زیر است:

«بیستمین شرط اضافی. تدوین دستورالعمل با الزامات ویزا و مجوزهای اقامت مذکور در این قانون.

نهادهای ذی صلاح این اختیار را دارند که دستورالعمل هایی را با شرایط خاص صادر کنند که متقاضیان ویزا و مجوزهای اقامت مذکور در این قانون باید رعایت کنند.

برای تهیه این دستورالعمل‌های فنی، دولت کارگروهی را تشکیل خواهد داد که وزارتخانه‌های دارای اختیارات در این زمینه مشارکت خواهند داشت. این دستورالعمل باید حداکثر تا 31 مارس 2023 تهیه شود و حاوی الزامات خاصی باشد که برای متقاضیان ویزا و مجوزهای اقامت ذکر شده در این قانون تطبیق داده شده است. آستانه مبالغ اقتصادی مورد استفاده برای ارزیابی منابع اقتصادی متقاضیان به حداقل حقوق بین حرفه ای (SMI) ارجاع خواهد شد.»

سیزده. یک ماده جدید بیست و یکم اضافی در شرایط زیر اضافه می شود:

«بیست و یکم ماده اضافی. شماره شناسایی خارجی و کارت.

صدور شماره شناسایی خارجی برای متقاضیان مجوز اقامت اعطا شده به موجب این قانون و افرادی که قصد انجام فعالیت های مرتبط با اهداف این قانون را دارند، تسهیل می شود. برای این منظور، یک وب‌سایت خاص برای این گروه فعال می‌شود تا به صورت آنلاین درخواست قرار ملاقات داشته باشند و ادارات و سازمان‌های مختلف می‌توانند روی صدور حضوری شماره شناسایی خارجی حساب کنند.

ماده ششم نهایی. اصلاح قانون 22/2015، 20 ژوئیه، در مورد حسابرسی حساب.

1. اصلاح بند 1 ماده 5، عبارت جدید به حرف ز) و معرفی حرف جدید ح) با مضمون حرف ز فعلی):

ز) بیانیه ای مبنی بر اینکه آیا واحد مورد رسیدگی در سال قبل از سال حسابرسی موظف به ارائه گزارش مربوط به مالیات یا مالیات شرکت ها با ماهیت مشابه یا مشابه مندرج در ماده یازدهم الحاقی این قانون بوده است. . در صورت نیاز، اعلامیه ای مبنی بر اینکه واحد گزارش را مطابق با مفاد ماده فوق در دفتر ثبت تجاری و در وب سایت مربوطه منتشر کرده است.

ح) تاریخ و امضای شخص یا اشخاصی که آن را انجام داده اند. تاریخ گزارش حسابرسی، تاریخی خواهد بود که حسابرس و موسسه حسابرسی رویه های حسابرسی لازم را برای اظهار نظر نسبت به حساب های سالانه تکمیل کرده اند.

دو یازدهمین ماده الحاقی با محتوای زیر معرفی شده است:

«مفاد الحاقی یازدهم. الزام به گزارش مالیات شرکت ها یا مالیات های مشابه یا مشابه توسط شرکت ها و شعب خاص.

اولین. شرکت ها و شعب موظف به ارائه گزارش.

1. شرکت مادر نهایی یک گروه مشمول قانون اسپانیا که حساب‌های سالانه تلفیقی را تهیه می‌کند و مقدار خالص گردش مالی تلفیقی آن در تاریخ پایان سال، در هر یک از دو سال متوالی گذشته، مجموعاً از 750،000،000 یورو بیشتر شده است. باید گزارشی در مورد مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت مشابه یا مشابه مربوط به آخرین سال از آن دو سال متوالی تهیه، منتشر، سپرده و در دسترس قرار دهد.

برای این منظور، شرکت غالب نهایی شرکتی تلقی می شود که صورت های مالی تلفیقی بزرگترین گروه شرکت ها را طبق مفاد ماده 42 قانون تجارت تهیه می کند.

زمانی که مقدار خالص گردش مالی سالانه تلفیقی در تاریخ پایان ترازنامه کمتر از 750,000,000 یورو باشد، شرکت مادر نهایی تعهد به تهیه گزارش تلفیقی مربوط به مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت مشابه یا مشابه را نخواهد داشت. هر یک از دو سال متوالی گذشته بر اساس صورتهای مالی تلفیقی آن.

شرکتی که جزء یک گروه نیست و خالص گردش مالی سالانه آن در تاریخ پایان سال در هر یک از دو سال متوالی گذشته مجموعاً از 750،000،000 یورو در هر یک از دو سال متوالی گذشته فراتر رفته است، باید سالانه تهیه، منتشر، سپرده گذاری کند. و گزارشی در مورد مالیات یا مالیات شرکتها با ماهیت مشابه یا مشابه مربوط به آخرین سال متوالی در دسترس قرار دهید.

این شرکت دیگر مشمول تعهد اطلاعات مندرج در بند قبل نخواهد بود، زمانی که مقدار خالص گردش مالی سالانه در تاریخ پایان سال کمتر از 750,000,000 یورو در هر یک از دو سال متوالی گذشته باشد. بیانیه.

2. مفاد بند قبل در مورد شرکتهایی که جزء یک گروه یا شرکتهای غالب نهایی و شرکتهای تابعه آنها نیستند، در صورتی که شرکتهای مذکور از جمله شعب آنها تأسیس شده یا دفتر ثبت یا فعالیت تجاری دائمی آنها در این کشور باشد، اعمال نخواهد شد. قلمرو یک کشور عضو واحد و در هیچ قلمرو مالیاتی دیگری.

برای این اهداف، قلمرو مالیاتی به معنای یک ایالت یا یک کشور یا سرزمین غیردولتی است که از استقلال مالی در رابطه با مالیات شرکت برخوردار است.

3. مفاد بند 1 نیز در مورد شرکتهایی که جزء گروه نیستند یا شرکتهای غالب نهایی در صورتی که خود یا افراد وابسته به آنها گزارشی را مطابق ماده 87 قانون 10/1393 منتشر کنند، اعمال نخواهد شد. مورخ 6 خرداد، سازماندهی، نظارت و پرداخت بدهی مؤسسات اعتباری که شامل اطلاعات کلیه فعالیت‌های آنها و در مورد شرکت‌های غالب نهایی، کلیه فعالیت‌های کلیه شرکت‌های تابعه مندرج در صورت‌های مالی تلفیقی است.

4. شرکت‌های فرعی مشمول قانون اسپانیا که توسط یک شرکت مادر نهایی کنترل می‌شوند که مشمول قانون کشور عضوی نیست که مقدار خالص گردش مالی سالانه تلفیقی آن در تاریخ پایان سال در هر یک از دو سال متوالی گذشته بیشتر از یک سال متوالی بوده است. در مجموع 750,000,000 یورو، با توجه به صورت های مالی تلفیقی آنها، برای انتشار و در دسترس قرار دادن گزارش مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت یکسان یا مشابه در سطح تلفیقی شرکت مادر نهایی مربوط به آخرین مورد از این دو مورد نیاز است. سال‌های متوالی تا زمانی که شرکت‌های تابعه مذکور با رعایت آستانه‌های مقرر در ماده (۳) این قانون، نهاد کوچکی محسوب نمی‌شوند.

هنگامی که اطلاعات یا گزارش مذکور در دسترس نباشد، شرکت فرعی از شرکت اصلی نهایی خود درخواست می کند تا تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن قرار دهد تا بتواند به تعهدات مقرر در بخش 1 عمل کند. اگر شرکت مادر نهایی تمام اطلاعات را ارائه ندهد. لازم است، شرکت فرعی یک گزارش مالیاتی شرکتی حاوی کلیه اطلاعاتی که در اختیار دارد، به دست آورده یا به دست آورده است، و اعلامیه ای مبنی بر اینکه شرکت مادر در نهایت اطلاعات لازم را در دسترس قرار نداده است، تهیه، منتشر، سپرده و در دسترس قرار خواهد داد.

زمانی که خالص گردش مالی تلفیقی سالانه شرکت اصلی نهایی در تاریخ پایان سال کمتر از 750,000,000 یورو در دو سال متوالی گذشته باشد، شرکت‌های فرعی فوق‌الذکر دیگر مشمول تعهدات گزارشگری این بند نخواهند بود. به صورت های مالی تلفیقی آن.

5. شعب تأسیس شده در قلمرو اسپانیا توسط شرکت هایی که مشمول قوانین یک کشور عضو نیستند، ملزم به انتشار و دسترسی به گزارش مالیات شرکت یا مالیات تلفیقی با ماهیت مشابه یا مشابه با شرکت غالب نهایی یا شرکت هستند. شرکتی که جزء گروه مربوط به جدیدترین دو سال متوالی اخیر نیست، زمانی که دارای معیارهای زیر باشد:

الف) شرکتی که شعبه را تأسیس کرده است یا شرکت فرعی گروهی است که شرکت اصلی اصلی آن مشمول قانون یک کشور عضو نیست و مقدار خالص گردش مالی سالانه تلفیقی آن در تاریخ پایان سال از آن فراتر رفته است. هر یک از دو سال متوالی گذشته، مجموعاً 750،000،000 یورو، طبق صورت های مالی تلفیقی آن، یا شرکتی که به گروهی تعلق ندارد که مقدار خالص گردش مالی سالانه تلفیقی آن در تاریخ پایان سال از مجموع آن بیشتر باشد. 750,000,000 یورو در هر یک از دو سال متوالی گذشته طبق صورت های مالی آن.

ب) اینکه شرکت غالب نهایی مذکور در بند الف دارای شرکت فرعی از موارد مذکور در بند 4 نباشد.

ج – با توجه به آستانه های مقرر در ماده (3) این قانون، نهاد کوچکی محسوب نمی شوند. هنگامی که اطلاعات یا گزارش مذکور در دسترس نباشد، شخص یا اشخاصی که برای رعایت تشریفات تبلیغاتی مذکور در بخش سوم تعیین شده اند، از شرکت غالب نهایی یا شرکتی که بخشی از یک گروه نیست، درخواست خواهند کرد تا تمام اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهد. آنها را قادر به انجام تعهدات خود کند.

در صورتی که کلیه اطلاعات مورد نیاز ارائه نشود، شعبه گزارشی را در رابطه با مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت مشابه یا مشابه تهیه، منتشر، سپرده و در دسترس قرار خواهد داد که حاوی کلیه اطلاعاتی است که در اختیار دارد و به دست آمده است. یا خریداری شده و بیانیه ای که نشان می دهد شرکت مادر نهایی یا شرکتی که بخشی از یک گروه نیست اطلاعات لازم را در دسترس قرار نداده است.

6. مفاد بندهای 4 و 5 به ترتیب در مورد شرکتهای تابعه و شعب اعمال نخواهد شد در صورتی که گزارش مربوط به مالیات شرکتها یا مالیاتهای مشابه یا مشابه قبلاً توسط آخرین شرکت غالب یا شرکتی تهیه شده باشد. جزء گروهی نیست که مشمول قانون یک کشور عضو نیست، مشروط بر اینکه گزارش مزبور دارای محتوایی مطابق با آنچه در این ماده مقرر شده باشد به طوری که با محتوای گزارش تنظیم شده در بخش دوم مطابقت داشته باشد و همچنین مطابق با شرایط باشد. معیارهای زیر:

الف) به صورت رایگان و در قالب الکترونیکی قابل خواندن توسط ماشین در دسترس عموم قرار گیرد:

ط) در وب سایت شرکت غالب نهایی مذکور یا در سایت شرکتی که بخشی از یک گروه نیست.

ii) حداقل به یکی از زبان های رسمی اتحادیه.

iii) حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ پایان سال مالی که در آن گزارش تهیه می شود، و

ب) نام و دفتر ثبت یک شرکت زیرمجموعه انحصاری، یا نام و آدرس شعبه انحصاری که مشمول قانون یک کشور عضو است، که گزارش را مطابق با مفاد بند سوم منتشر می کند، ذکر کنید. این ماده اضافی

7. شرکت‌ها و شعب فرعی که مشمول مقررات بخش‌های 4 و 5 نیستند، در صورتی که شرکت‌ها و شعب فرعی مذکور تنها هدف خود را داشته باشند، باید گزارش مربوط به مالیات یا مالیات شرکت‌ها را با ماهیت مشابه یا مشابه منتشر و در دسترس قرار دهند. از تعهدات اطلاعاتی مقرر در این ماده اجتناب کنید.

دومین. محتوای گزارش مربوط به مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت یکسان یا مشابه.

1. گزارش مربوط به مالیات یا مالیات شرکتها با ماهیت مشابه یا مشابه باید شامل اطلاعات مربوط به کلیه فعالیتهای شرکتی باشد که بخشی از یک گروه یا شرکت مادر نهایی نیستند، از جمله فعالیتهای کلیه شرکتهای فرعی که در آن ظاهر می شوند. صورتهای مالی تلفیقی مربوط به سال مورد نظر.

2. اطلاعات ذکر شده در بخش قبل شامل موارد زیر خواهد بود:

الف) نام شرکت مادر نهایی یا شرکتی که بخشی از یک گروه نیست، سال مالی مورد نظر، ارز استفاده شده در ارائه گزارش و در صورت لزوم، فهرستی از تمام شرکت های فرعی که در صورت‌های مالی تلفیقی شرکت مادر نهایی، منطبق با سال مالی مورد نظر، که در اتحادیه اروپا یا در قلمروهای مالیاتی مندرج در پیوست‌های I و II نتیجه‌گیری‌های شورا در فهرست تجدیدنظر شده اتحادیه اروپا از کشورهای غیرهمکار و مناطق برای اهداف مالیاتی

ب) شرح مختصری از ماهیت فعالیت های آن.

ج) تعداد کارکنان به صورت تمام وقت معادل.

د) درآمد شما به صورت زیر محاسبه می شود:

ط) مجموع مبلغ خالص گردش مالی سالانه، سایر درآمدهای حاصل از عملیات، درآمد حاصل از بازده سهام اجتماعی به استثنای سود سهام دریافتی از شرکت‌های مرتبط، درآمد حاصل از سایر سرمایه‌گذاری‌ها و وام‌هایی که بخشی از دارایی‌های غیرجاری را تشکیل می‌دهند. سود دریافتنی و سایر درآمدهای مشابه که در حساب سود و زیان طرح حسابداری عمومی مصوب 1514/2007 سلطنتی 16 نوامبر و در مفاد تکمیلی آن ذکر شده است.

ii) درآمدی که در چارچوب گزارشگری مالی که صورت های مالی بر اساس آن تهیه می شود، بدون احتساب تعدیل ارزش و سود سهام شرکت های مرتبط تعیین شده است.

از نظر این نامه، درآمد شامل معاملات با اشخاص وابسته خواهد بود.

ه) میزان سود یا زیان قبل از اعمال مالیات شرکتها.

و) مبلغ مالیات شرکتها یا مالیاتهای ماهیت یکسان یا مشابه که در طول سال مورد نظر تعلق می گیرد، به عنوان هزینه های مالیاتی جاری شناسایی شده بر سود یا زیان مشمول مالیات سال توسط شرکت ها و شعب در قلمرو مالیاتی آنها محاسبه می شود. تحت درمان.

برای اهداف این نامه، هزینه مالیات جاری فقط منعکس کننده فعالیت های شرکت در طول سال مالی مورد نظر خواهد بود و شامل مالیات معوق یا ذخیره تعهدات مالیاتی نامشخص نمی شود.

ز – مبلغ مالیات شرکتها یا مالیاتهای مشابه یا مشابه پرداختی نقدی به عنوان مبلغ مالیات پرداخت شده در طول سال مورد نظر توسط شرکتها و شعب در قلمرو مالیاتی مورد نظر محاسبه می شود.

از نظر این نامه، مالیات های پرداختی شامل کسرهای پرداختی سایر شرکت ها بابت پرداخت های انجام شده به شرکت ها و شعب در یک گروه خواهد بود.

ح) میزان ذخایر در پایان سال مالی مورد نظر.

3. اطلاعات مندرج در بخش قبل ممکن است بر اساس دستورالعمل ابلاغ اطلاعات موضوع ماده 14 آیین نامه مالیاتی شرکت ها مصوب 634/2015 سلطنتی 10 ژوئیه و آیین نامه های اجرایی آن که تنظیم می کند، ابلاغ شود. دستور HFP/1978/2016، در 28 دسامبر، که مدل 231 اعلامیه اطلاعات کشور به کشور را تأیید می کند.

4. گزارش باید اطلاعات ذکر شده در بندهای 2 و 3 فوق را به طور جداگانه برای هر کشور عضو ارائه کند. در صورتی که یک کشور عضو دارای چندین قلمرو مالیاتی باشد، اطلاعات توسط کشور عضو جمع‌آوری می‌شود.

اطلاعات مندرج در بندهای 2 و 3 نیز باید به طور جداگانه برای هر قلمرو مالیاتی ارائه شود که در تاریخ 1 مارس سال مالی که گزارش باید برای آن تهیه شود، در ضمیمه 1 نتیجه‌گیری شورا در مورد فهرست تجدیدنظر شده گنجانده شده است. کشورهای و سرزمین‌های غیرهمکار برای مقاصد مالیاتی و برای هر قلمرو مالیاتی که از اول مارس سالی که قرار است گزارش برای آن تهیه شود و اول مارس سال قبل، در ضمیمه دوم نتیجه‌گیری شورا آمده است. فهرست تجدید نظر شده اتحادیه اروپا از کشورها و مناطق غیرهمکار برای اهداف مالیاتی.

اطلاعات بخش های 2 و 3 به صورت تجمیع برای سایر مناطق مالیاتی ارائه خواهد شد.

این اطلاعات بر اساس تاسیس، وجود دفتر ثبت شده یا یک فعالیت تجاری دائمی که با توجه به فعالیت های گروه یا شرکت مستقل، ممکن است مشمول مالیات شرکت در آن قلمرو باشد، به قلمرو مالیاتی مربوطه نسبت داده می شود. .

در صورتی که ممکن است فعالیت‌های چند شرکت تابعه مشمول مالیات شرکت در یک قلمرو مالیاتی واحد باشد، اطلاعات منتسب به آن قلمرو مالیاتی نشان‌دهنده مجموع اطلاعات مربوط به این فعالیت‌های هر شرکت فرعی و شعب آن در مالیات مذکور خواهد بود. قلمرو

اطلاعات مربوط به یک فعالیت خاص به طور همزمان به بیش از یک منطقه مالیاتی نسبت داده نمی شود.

5. اطلاعات اشاره شده در بخش های 2 و 3 با استفاده از یک الگوی مشترک و در قالب های الکترونیکی قابل خواندن توسط ماشین ارائه خواهد شد که توسط کمیسیون اروپا از طریق اقدامات اجرایی ایجاد خواهد شد.

6. برخی از اقلام اطلاعاتی که باید طبق بندهای 2 یا 3 عمومی شوند، ممکن است به طور موقت از گزارش حذف شوند، در صورتی که افشای آنها می‌تواند به طور جدی برای موقعیت تجاری شرکت‌هایی که گزارش به آنها مربوط می‌شود مضر باشد. هر گونه حذف باید به وضوح در گزارش ذکر شده و همراه با توجیه مناسب باشد.

هرگونه اطلاعات حذف شده طبق بند قبل باید در گزارش مالیات شرکت بعدی، حداکثر پنج سال پس از حذف اولیه، عمومی شود.

اطلاعات مربوط به قلمروهای مالیاتی مندرج در ضمیمه‌های I و II نتیجه‌گیری‌های شورا در مورد فهرست تجدیدنظر شده اتحادیه اروپا از کشورها و سرزمین‌های غیرهمکاری برای اهداف مالیاتی، اشاره‌شده در بند 4، را نمی‌توان حذف کرد.

7. گزارش مربوط به مالیات شرکتی یا مالیات با ماهیت یکسان یا مشابه ممکن است در مواردی که در سطح گروه قابل اجرا باشد، بیانیه ای کلی را شامل شود که هر گونه اختلاف قابل توجه بین مبالغ گزارش شده مطابق با حروف f) و g) بخش 2 را توضیح دهد. در صورت لزوم، مبالغ مربوط به سالهای گذشته را در نظر بگیرید.

8. واحد پولی مورد استفاده در گزارش مربوط به مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت مشابه یا مشابه، ارزی است که در آن صورتهای مالی تلفیقی شرکت اصلی نهایی یا صورتهای مالی سالانه شرکتی که بخشی از یک خوشه نیست، خواهد بود.

اما در صورت عدم دسترسی به اطلاعات یا گزارش شرکت های تابعه موضوع بند 4 بند اول، ارز مورد استفاده در گزارش مربوط به مالیات شرکت، ارزی خواهد بود که شرکت فرعی سالانه خود را با آن منتشر می کند. صورت های مالی

9. گزارش مربوط به مالیات یا مالیات شرکت ها با ماهیت یکسان یا مشابه باید مشخص کند که آیا طبق بندهای 2 یا 3 تهیه شده است یا خیر.

سوم. انتشار و دسترسی

1. گزارش مربوط به مالیات یا مالیات شرکتها با ماهیت یکسان یا مشابه و در صورت لزوم، اظهارنامه مذکور در بند 4 بند اول، ظرف مدت شش ماه از تاریخ اختتامیه آن به تصویب و انتشار خواهد رسید. سال مالی که به آن اشاره می کنند. به همین ترتیب همراه با اسناد تشکیل دهنده حساب های سالانه به اداره ثبت بازرگانی واریز می شود.

2. گزارش مربوط به مالیات یا مالیات شرکت ها با ماهیت یکسان یا مشابه و اظهارنامه منتشر شده توسط شرکت ها مطابق با بخش قبل باید به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گیرد حداقل به یکی از زبان های رسمی کشور. اتحادیه اروپا، حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ بسته شدن ترازنامه سال مالی که گزارش در آن تهیه شده است، در وب سایت:

الف) شرکت در صورت اعمال بند اول.1.

ب) شرکت زیرمجموعه زمانی که بند اول قابل اجرا باشد.

ج) شعبه یا شرکتی که شعبه را تأسیس کرده یا شرکت زیرمجموعه در مواقعی که بند اول باشد.

3. گزارش مربوط به مالیات شرکت و در صورت لزوم، اظهارنامه ذکر شده در بخش اول، حداقل برای پنج سال متوالی در وب سایت مربوطه قابل دسترسی خواهد بود.

اتاق. مسئولیت تهیه، انتشار، سپرده گذاری و دسترسی به گزارش مربوط به مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت مشابه یا مشابه.

1. اعضای هیئت‌های اداری شرکت‌های غالب نهایی یا شرکتی که بخشی از گروه مذکور در بخش 1.1 نیست، به طور جمعی مسئول اطمینان از اینکه گزارش مربوط به مالیات شرکت یا مالیات‌های دارای ماهیت یکسان یا یکسان است، خواهند بود. مشابه با رعایت مقررات این قانون تهیه، منتشر، سپرده و در دسترس قرار می گیرد.

2. اعضای دستگاه های اداری شرکت های تابعه مذکور در بند یک.4 و افرادی که برای انجام تشریفات تبلیغاتی در رابطه با شعب مذکور در بند یک.5 تعیین شده اند، به طور جمعی مسئول اطمینان از تا جایی که می‌داند و می‌داند، گزارش مالیات شرکت به نحوی که مطابق با بندهای اول و دوم باشد، تهیه و مطابق با بند سوم منتشر و در دسترس قرار گیرد.

پنجم. تاریخ شروع ارائه گزارش مربوط به مالیات شرکت یا مالیات با ماهیت یکسان یا مشابه.

تعهدات معرفی شده توسط این ماده الحاقی برای سالهای مالی که از تاریخ 22 ژوئن 2024 یا پس از آن شروع می شود اعمال خواهد شد.

ماده هفتم نهایی. اصلاح قانون 6/1397 مورخ 12 تیرماه در مورد بودجه عمومی کشور برای سال 1397.

از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، بند دوم هشتاد و هشتمین حکم الحاقی قانون ۶/۱۳۹۷ مورخ ۱۲ تیرماه در مورد بودجه عمومی سال ۱۳۹۷ کشور به منظور تمدید مدت برنامه «هشتم» اصلاح شد. صدمین سالگرد کلیسای جامع بورگوس 2022» که به شرح زیر است:

“دو. مدت زمان برنامه پشتیبانی این رویداد از 1 دسامبر 2018 تا 31 دسامبر 2022 ادامه خواهد داشت. »

ماده هشتم نهایی برنامه “آلیکانته 2021. دور حرکت قایقرانی جهان”.

بخش 2 از سومین ماده الحاقی فرمان سلطنتی 17/2020، از 5 مه، اصلاح شده است که اقداماتی را برای حمایت از بخش فرهنگی و مالیاتی برای رسیدگی به اثرات اقتصادی و اجتماعی COVID-19 تصویب می کند. 2019، با موارد زیر. جمله بندی:

“2. مدت زمان برنامه حمایتی این رویداد از 1 ژانویه 2021 تا 31 دسامبر 2024 خواهد بود. »

ماده نهم نهایی. ویژگی خاص این قانون

احكام اين قانون جايگزين مقررات نظام حقوقي خواهد بود كه موضوعات مشابه را به نحو متفاوتي در مورد شركتهاي نوظهور تنظيم مي كند.

ماده دهم پایانی. حفاظت از محدوده برخی مقررات نظارتی.

مقررات این قانون که استثنائات یا تخصص هایی را در قانون جاری ایجاد می کند، در اعمال آن برای شرکت های نوظهور، با مفاد این ضوابط و آیین نامه توسعه آنها که مغایر با مفاد این قانون نباشد، ادغام خواهد شد.

وضعیت نظارتی استانداردهای زیر تحت تأثیر این قانون حفظ می شود:

الف) فرمان سلطنتی 1426/1989 مورخ 17 نوامبر که تعرفه دفاتر اسناد رسمی را تصویب می کند.

ب) فرمان سلطنتی 1427/1989 مورخ 26 آبان که تعرفه ثبت املاک را تصویب می کند.

ج) مصوبه 757/1973 مورخ 8 اسفند که تعرفه ضمیمه دفاتر ثبت تجارت را تصویب می کند.

ماده یازدهم نهایی مجوز برای توسعه نظارتی.

دولت این اختیار را دارد که مقررات لازم را در تدوین این قانون دیکته کند.

هيات وزيران ظرف شش ماه از تاريخ درج اين قانون در روزنامه رسمي كشور، حكم سلطنتي را تصويب مي‌كند كه به عمليات مجمع ملي شركت‌هاي نوظهور مقرر در ماده 25 تنظيم مي‌كند.

شرط دوازدهم پایانی. اجباری برای تصویب اساسنامه استاندارد متناسب با نیازهای شرکت های نوظهور.

دولت طی سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، با فرمان سلطنتی، مدل‌های مختلف اساسنامه استاندارد را که هر دو با نیاز شرکت‌های نوظهور تنظیم شده در این قانون در اسناد عمومی ثبت می‌شود، تصویب خواهد کرد. قانون

ماده سیزدهم نهایی. لازم الاجرا شدن.

این قانون از فردای انتشار در روزنامه رسمی کشور لازم الاجرا خواهد بود.

از این رو،

من به همه اسپانیایی ها، افراد و مقامات دستور می دهم که این قانون را حفظ کرده و اطمینان حاصل کنند.

مادرید، 21 دسامبر 2022.

فیلیپ آر.

رئیس دولت،

PEDRO SÁNCHEZ PÉREZ-CASTEJÓN

موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 1 از 1 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 15