پایگاه دانش هلدینگ توسعه دهندگان

هلدینگ توسعه دهندگان

مرجع دانش تخصصی هلدینگ بین المللی توسعه دهندگان

مهاجرت | ویزا و تور مسافرتی | افتتاح حساب بین المللی | ثبت شرکت

برای مهاجرت به اسپانیا ویزای تمکن مالی بهتر است یا ویزای کار از راه دور؟

شما اینجا هستید:
برآورد زمان مطالعه: 5 دقیقه

این که بهتر است با ویزای غیر اشتغالی تمکن مالی یا ویزای کار از راه دور به اسپانیا بیایید، به شرایط خاص شما، اهداف شما و نحوه زندگی و کار در اسپانیا بستگی دارد. در ادامه، مواردی را برای هر نوع ویزا توسط وکلای مهاجرتی مهاجریست بررسی کرده ایم:

مهاجرت به اسپانیا روش تمکن:

  1. هدف: ویزای غیر اشتغالی برای افرادی است که می‌خواهند در اسپانیا زندگی کنند بدون انجام هرگونه کار پرداختی یا فعالیت‌های تجاری. این مناسب برای بازنشستگان، افرادی با درآمد ثابت یا افرادی است که نیازی به کار کردن در اسپانیا ندارند.
  2. نیازهای مالی: برای دریافت ویزای غیر اشتغالی معمولاً باید نشان دهید که دارای وسایل مالی کافی برای حمایت از خود و تعدادی وابسته به شما در اسپانیا هستید بدون انجام کار در این کشور. این ممکن است شامل ارائه مدارک درآمد، پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری باشد.
  3. اقامت: این ویزا به شما امکان اقامت در اسپانیا به مدت طولانی‌تری، معمولاً یک سال، و تمدید آن را می‌دهد. این ممکن است به اقامت دائم در اسپانیا منجر شود بعد از گذشت مدت زمان معینی.
  4. محدودیت‌های کار: با ویزای غیر اشتغالی، مجاز به کار کردن برای یک کارفرمای اسپانیایی یا انجام هر نوع فعالیت تولید سود در اسپانیا نیستید. این تنها برای افرادی است که قصد کار در این کشور را ندارند.

مهاجرت به اسپانیا روش کار غیر حضوری:

  1. هدف: ویزای دیجیتال نوماد برای کاربران از راه دور و فریلنسرها طراحی شده است که می‌توانند از هر کجا کار کنند. این ویژه کاربرانی است که می‌خواهند در اسپانیا زندگی کنند و کار کنند در حالی که کار آنلاین خود را ادامه می‌دهند.
  2. انعطاف در کار: با این ویزا، می‌توانید برای کارفرمایان یا مشتریان خارجی کار کنید در حالی که در اسپانیا اقامت دارید. این مناسب برای افرادی است که شغل‌های از راه دور دارند، فریلنسرها یا افرادی که می‌توانند درآمد خود را با کار آنلاین حفظ کنند.
  3. اقامت: ویزای دیجیتال نوماد معمولاً اقامت‌های کوتاه‌تری نسبت به ویزای غیر اشتغالی ارائه می‌دهد. این ممکن است به شما اجازه اقامت در اسپانیا به مدت چند ماه تا یک سال داده شود با امکان تمدید.
  4. نیازهای مالی: نیازهای مالی برای ویزای دیجیتال نوماد ممکن است کمتر از ویزای غیر اشتغالی باشد. با این حال، شما باید نشان دهید که می‌توانید در طول اقامت خود از لحاظ مالی خود را حمایت کنید.

کدامیک بهتر است؟

انتخاب بین دو ویزا به شرایط شخصی و حرفه‌ای شما بستگی دارد. اگر منبع درآمد قابل اعتمادی دارید که نیازی به کار در اسپانیا ندارد و علاقه‌ای به کار کردن در آنجا ندارید، ویزای غیر اشتغالی ممکن است مناسب باشد.

از سوی دیگر، اگر کاربر از راه دور، فریلنسر یا کارآفرین دیجیتال هستید که می‌خواهید در اسپانیا کار کنید و زندگی کنید، ویزای دیجیتال نوماد ممکن است مناسب‌تر باشد زیرا این امکان را به شما می‌دهد که فعالیت‌های کاری خود را آنلاین ادامه دهید.

مهم است که وضعیت مالی خود، نیازهای کاری و برنامه‌های آینده خود را به دقت ارزیابی کنید قبل از تصمیم‌گیری کدام ویزا به نیازهای شما بیشتر می‌پردازد. علاوه بر این، مقررات و الزامات ویزا ممکن است در طول زمان تغییر کند، بنابراین پیشنهاد می‌شود با کنسولگری یا سفارتخانه اسپانیا تماس بگیرید تا اطلاعات و راهنمایی به‌روزتری دریافت کنید.

مهاجرت به اسپانیا

تا زمان ظهور ویزای دیجیتال نوماد اسپانیا، ویزای تمکن مالی یکی از راه‌های دسترسی‌پذیرتر برای مهاجرت به اسپانیا بود. از این دو، کدام یک را توصیه می‌کنید و چرا؟

ویزای دیجیتال نوماد (Digital Nomad Visa)، مخصوص اشخاص ساکن در کشورهای غیراتحادیه اروپا است که می‌خواهند به اسپانیا مهاجرت کنند و انعطاف بیشتری برای مهاجرت به اسپانیا فراهم می‌کند.

اگرچه ویزای غیرسودمند (Non-Lucrative Visa) در گذشته یک انتخاب محبوب بود، اما دارای معایبی است و برای همه بهترین گزینه نیست.

آیا می‌خواهید به صورت از راه دور کار کنید؟

شما به ویزای دیجیتال نوماد نیاز دارید.

تفاوت کلیدی بین ویزای غیرسودمند و ویزای دیجیتال نوماد این است که ویزای اولیه به شما اجازه کار رسمی در اسپانیا را نمی‌دهد.

در عمل، بسیاری از افراد در اسپانیا کار کرده‌اند در حالی که توسط شرکت‌های خارجی استخدام شده‌اند، اگرچه این کاملاً قبول نشده است و در عین حال به طور رسمی ممنوع نیست (مردم مالیات‌های خود را در اسپانیا برای این درآمدی که از منابع خارجی دریافت می‌کنند پرداخت می‌کنند و هیچ کس مانعی در راه این کار نگذاشته است).

با این حال، ویزای دیجیتال نوماد به افرادی که می‌خواهند به صورت آزادانه در اسپانیا کار کنند تطابق داده شده است، تا زمانی که بیش از 20٪ از درآمد خود را از منابع اسپانیایی کسب نکنند.

ارائه مدارک تمکن مالی

هر دو نوع ویزا نیاز به ارائه مدرک دقیق دارند.

برای درخواست هر دوی ویزای غیرسودمند و ویزای دیجیتال نوماد، شما باید مدرکی از درآمد یا پس‌انداز قابل توجه ارائه دهید. با این حال، ویزای دیجیتال نوماد نیاز به ارائه مدارک ( ثبات )مالی بسیار بیشتری دارد.

  • برای واجد شرایط شدن برای ویزای غیرسودمند، متقاضیان باید اثبات کنند که چهار برابر مبلغ IPREM در ماه در سال برای یک نفر دارند. (در سال ۲۰۲۳ معادل ۲۴۰۰ یورو میباشد).
  • برای اقامت دیجیتال نوماد، باید اثبات شود که ۲۱۶۰ یورو در ماه دارند.
این بدان معناست که برای ویزای غیرسودمند باید منابع مالی کمی بیشتر اثبات کنید.

نگران مسائل مالیاتی هستید؟

هر دو ویزا این مسئله را حل می‌کنند.

اگر می‌خواهید بیش از 183 روز در اسپانیا بمانید، می‌توانید هر نوع ویزا را دریافت کرده و به عنوان یک مالیاتی مقیم در اسپانیا محسوب می‌شوید.

در هر دو مورد، درآمد غیرفعال و دارایی‌های نوماد‌های دیجیتالی از کارفرمایان یا مشتریان خارج از اسپانیا مشمول مالیات می‌شوند.

با این حال، افراد دارای ویزای دیجیتال نوماد مزیت اقتصادی دارند، زیرا حتی اگر در کشور زندگی کنند، مشمول مالیات غیرمقیمان (مالیاتی که توسط غیرمقیمان پرداخت می‌شود) خواهند شد.

ویزای دیجیتال نوماد به دلیل مشمولیت زیر مجموعه مالیاتی تجارت و صنعت غیرمقیمان (IRNR) به جای مالیات پیشرفته درآمد (IRPF) استانداردی که توسط کارگران دائمی در اسپانیا پرداخت می‌شود، مزیت‌های اقتصادی ارائه می‌دهد.

IRNR معمولاً 24٪ در اسپانیا است (برای مقیمان میان 25٪ تا 50٪ متغیر است). با این حال، تنها افرادی که درآمد بالای 55,000 یورو دارند طبق قانون بکام (اگر درآمد زیر این مبلغ باشد، اعمال نمی شود) مالیات خواهند پرداخت، اما اگر در قانون دیجیتال نوماد قرار داشته باشید، برای درآمد حاصل از دارایی‌های املاک و مستغلات، سود سهام شرکت‌ها و غیره در کشور خود مالیات نخواهید داد.

شما تنها برای مالیات بر اموال بر روی دارایی‌های واقع در اسپانیا مالیات پرداخت می‌کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که این رژیم تنها در طی 6 سال اول قابل استفاده است.

آیا می‌خواهید همسر و فرزندتان را بیاورید؟

هر دو امکان دارند، اما با ویزای دیجیتال نوماد هزینه بیشتری خواهد داشت.

اگر می‌توانید اثبات کنید که منابع مالی لازم برای پشتیبانی از همسر و فرزندان تحت تکفل خود دارید، آن‌ها می‌توانند با شما برای هر نوع ویزا درخواست کنند.

برای واجد شرایط شدن برای ویزای غیرسودمند، شما باید اثبات کنید که خانواده‌تان به درآمدی معادل یا بیشتر از 2,400 یورو در ماه برای یک نفر یا 3,600 یورو در ماه برای سه نفر دسترسی دارند.

در زمان درخواست ویزای نوماد، باید اثبات کنید که به مبلغ معادل 200٪ از حداقل حقوق بین‌المللی (MIW) دسترسی دارید، یعنی حدود 2,160 یورو در ماه برای یک نفر یا 3,240 یورو در ماه برای گروه خانواده سه نفره.

بنابراین، منابع مالی افراد غیرسودمند کمی بیشتر از افراد مقیم برای اقامت دیجیتال نوماد می‌باشند.

تغییر ویزا به نوع دیگر در اسپانیا

ویزای غیرسودمند بهتر است.

پس از یک سال اقامت در اسپانیا با ویزای غیرسودمند، درخواست ویزای دیگری که به شما اجازه کار داده و یا ایجاد کسب و کار خود را (به صورت خود اشتغالی) می‌دهد، آسان‌تر خواهد بود.

تغییر وضعیت مهاجرتی به شما امکان کار کردن قانونی یا ایجاد کسب و کار خود را می‌دهد.

چون ویزای دیجیتال نوماد تازه وارد بازار شده است، هنوز معلوم نیست که آیا این امکان وجود دارد یا خیر.

با این حال، به عنوان اجرایی‌های مهاجرتی پیگیر می‌کنند که این امکان پس از یک سال از دریافت اقامت، تغییر داده شود.

با این حال، به طور عمومی باید بگوییم که استخدام به صورت خود اشتغالی تقریباً همیشه گران‌تر خواهد بود و احتمالاً اولویتی ندارد که این کار را انجام دهید در حالی که از مزایای مالیاتی ویزای دیجیتال نوماد بهره‌مند هستید و شش سال از آن استفاده می‌کنید.

آیا می‌خواهید تابعیت اسپانیایی بگیرید؟

هر دو معتبرند.

شما می‌توانید با افزایش زمان اقامت در هر دو ویزای غیرسودمند و دیجیتال نوماد برای تابعیت اسپانیایی درخواست دهید. در هر دو مورد، به شما مجوز اقامت داده می‌شود که قابل تمدید است. بستگی به ملیت شما دارد که برای درخواست تابعیت اسپانیایی باید 2 یا 10 سال اقامت داشته باشید.

حائز اهمیت است که باید حداقل 9 ماه از هر سال که مجوزها صادر می‌شوند، “اقامت موثر” داشته باشید.

آیا می‌خواهید به آزادی مسافرت در منطقه شنگن دست یابید؟

هر دو مناسب شما هستند.

داشتن اقامت در اسپانیا به شما امکان مسافرت بدون ویزا در منطقه شنگن را می‌دهد، که یک مزیت در هر دو نوع مجوز است.

موضوعات:
این مقاله برای شما مفید بود؟
نپسندیدم 0 2 از 2 این مقاله را مفید یافتند.
بازدید ها: 61