ویزای سرمایه گذاری آمریکا | شرح اجمالی :
به نام های دیگری چون ویزای تجاری آمریکا یا ویزای سرمایه گذاری E-1 یا ویزای تجاری E-2 نیز شهرت دارد.
ثبتداک به شما کمک میکند تا با ایجاد یک پکیج فرآیند مدیریت شده به این نوع ویزا دست یابید، و با ورود به کشور آمریکا زندگی و کسب و کار خود را توسعه بخشید.
ویزاهای معامله گر معاهده (E-1) و ویزای سرمایه گذار پیمان (E-2) ویزای غیر مهاجرتی برای شهروندان کشورهایی هستند که با ایالات متحده آمریکا دارای معاهده تجارت (9 FAM 402.9-10) است.
دارندگان پاسپورت و یا کارت اقامت کشور های مندرج در این دانش نامه به ویژه ترکیه می توانند با خیالت راحت ازاین قانون توسط عقد قرارداد با ثبتداک استفاده نمایند.
شایان ذکر است رئیس جمهور جدید ایالات متحده آقای جو بایدن طی اعلامیه محدودیت های کلی اعلام شده برای ایرانیان را حذف نموده و هم اکنون هنوز ایرانی ها شانس زیادی پیدا کرده اند که این ویزا را درخواست دهند.
هدف الزام متقاضی جهت رفتن به ایالات متحده است تا در تجارت اساسی، از جمله تجارت خدمات یا فناوری، در فعالیت های واجد شرایط، عمدتاً بین ایالات متحده و کشور پیمان (E-1) شرکت کند.
ویزاهای تجاری و سرمایه گذار معاهده برای تسهیل و تقویت تعامل اقتصادی بین ایالات متحده و سایر کشورهای معاهده ایجاد شد.
قانون ایالات متحده (به بند 101(a)(15)(E) قانون مهاجرت و ملیت مراجعه کنید). به صراحت بیان می کند که دارندگان ویزای E-1 باید “فقط برای انجام تجارت اساسی” و دارندگان E-2 “فقط برای توسعه هدایت عملیات یک مؤسسه» که در آن سرمایه گذاری کرده است اقدام نماید.
علاوه بر این، این ویزاها ویزای غیر مهاجرتی و در نتیجه ویزای موقت هستند.
ویزای معامله گر/سرمایه گذار تنها در صورتی قابل تمدید یا تمدید است که سرمایه گذاری یا تجارت همچنان مطابق با تمام الزامات قابل اجرا قوانین و مقررات مهاجرت ایالات متحده باشد.
افرادی که مایل به اقامت نامحدود در ایالات متحده هستند باید برای ویزای مهاجرتی مناسب از طریق مهاجریست اقدام کنند.
لیست کشور های معاهده ویزای تجاری و سرمایه گذاری با آمریکا
نام کشور | نوع ویزای قابل درخواست | تاریخ ورود به معاهده |
---|---|---|
آلبانی | E-2 | January 4, 1998 |
آرژانتین | E-1 | December 20, 1854 |
آرژانتین | E-2 | December 20, 1854 |
ارمنستان | E-2 | March 29, 1996 |
استرالیا | E-1 | December 16, 1991 |
استرالیا | E-2 | December 27, 1991 |
استرالیا | E-3 | September 2, 2005 |
اتریش | E-1 | May 27, 1931 |
اتریش | E-2 | May 27, 1931 |
آذربایجان | E-2 | August 2, 2001 |
بحرین | E-2 | May 30, 2001 |
بنگلادش | E-2 | July 25, 1989 |
بلژیک | E-1 | October 3, 1963 |
بلژیک | E-2 | October 3, 1963 |
بولیوی | E-1 | November 09, 1862 |
بولیوی | E-2 | June 6, 2001 |
بوسنی و هرزگوین | E-1 | November 15, 1982 |
بوسنی و هرزگوین | E-2 | November 15, 1982 |
برونئی | E-1 | July 11, 1853 |
بلغارستان | E-2 | June 2, 1954 |
کامرون | E-2 | April 6, 1989 |
کانادا | E-1 | January 1, 1994 |
کانادا | E-2 | January 1, 1994 |
شیلی | E-1 | January 1, 2004 |
شیلی | E-2 | January 1, 2004 |
چین (تایوان) | E-1 | November 30, 1948 |
چین (تایوان) | E-2 | November 30, 1948 |
کلمبیا | E-1 | June 10, 1948 |
کلمبیا | E-2 | June 10, 1948 |
کنگو (برازاویل) | E-2 | August 13, 1994 |
کنگو (کینشاسا) | E-2 | July 28, 1989 |
کاستاریکا | E-1 | May 26, 1852 |
کاستاریکا | E-2 | May 26, 1852 |
کرواسی | E-1 | November 15, 1982 |
کرواسی | E-2 | November 15, 1982 |
جمهوری چک | E-2 | January 1, 1993 |
دانمارک | E-1 | July 30, 1961 |
دانمارک | E-2 | December 10, 2008 |
اکوادور | E-2 | May 11, 1997 |
مصر | E-2 | June 27, 1992 |
استونی | E-1 | May 22, 1926 |
استونی | E-2 | February 16, 1997 |
اتیوپی | E-1 | October 8, 1953 |
اتیوپی | E-2 | October 8, 1953 |
فنلاند | E-1 | August 10, 1934 |
فنلاند | E-2 | December 1, 1992 |
فرانسه | E-1 | December 21, 1960 |
فرانسه | E-2 | December 21, 1960 |
گرجستان | E-2 | August 17, 1997 |
آلمان | E-1 | July 14, 1956 |
آلمان | E-2 | July 14, 1956 |
یونان | E-1 | October 13, 1954 |
گرانادا | E-2 | March 3, 1989 |
هندوراس | E-1 | July 19, 1928 |
هندوراس | E-2 | July 19, 1928 |
ایرلند | E-1 | September 14, 1950 |
ایرلند | E-2 | November 18, 1992 |
اسرائيل | E-1 | April 3, 1954 |
اسرائيل | E-2 | May 1, 2019 |
ایتالیا | E-1 | July 26, 1949 |
ایتالیا | E-2 | July 26, 1949 |
جامائیکا | E-2 | March 7, 1997 |
ژاپن | E-1 | October 30, 1953 |
ژاپن | E-2 | October 30, 1953 |
جردن | E-1 | December 17, 2001 |
جردن | E-2 | December 17, 2001 |
قزاقستان | E-2 | January 12, 1994 |
کره جنوبی | E-1 | November 7, 1957 |
کره جنوبی | E-2 | November 7, 1957 |
کوزوو | E-1 | November 15, 1882 |
کوزوو | E-2 | November 15, 1882 |
قرقیزستان | E-2 | January 12, 1994 |
لتونی | E-1 | July 25, 1928 |
لتونی | E-2 | December 26, 1996 |
لیبریا | E-1 | November 21, 1939 |
لیبریا | E-2 | November 21, 1939 |
لیتوانی | E-2 | November 22, 2001 |
لوکزامبورگ | E-1 | March 28, 1963 |
لوکزامبورگ | E-2 | March 28, 1963 |
مقدونیه | E-1 | November 15, 1982 |
مقدونیه | E-2 | November 15, 1982 |
مکزیک | E-1 | January 1, 1994 |
مکزیک | E-2 | January 1, 1994 |
مولداوی | E-2 | November 25, 1994 |
مغولستان | E-2 | January 1, 1997 |
مغولستان | E-1 | November 15, 1882 |
مغولستان | E-2 | November 15, 1882 |
مراکش | E-2 | May 29, 1991 |
هلند | E-1 | December 5, 1957 |
هلند | E-2 | December 5, 1957 |
نیوزلند | E1 | June 10, 2019 |
نیوزلند | E2 | June 10, 2019 |
نروژ | E-1 | January 18, 1928 |
نروژ | E-2 | January 18, 1928 |
عمان | E-1 | June 11, 1960 |
عمان | E-2 | June 11, 1960 |
پاکستان | E-1 | February 12, 1961 |
پاکستان | E-2 | February 12, 1961 |
پاناما | E-2 | May 30, 1991 |
پاراگوئه | E-1 | March 07, 1860 |
پاراگوئه | E-2 | March 07, 1860 |
فیلیپین | E-1 | September 6, 1955 |
فیلیپین | E-2 | September 6, 1955 |
لهستان | E-1 | August 6, 1994 |
لهستان | E-2 | August 6, 1994 |
رومانی | E-2 | January 15, 1994 |
رومانی | E-2 | October 25, 1990 |
صربستان | E-1 | November 15,1882 |
صربستان | E-2 | November 15,1882 |
سنگاپور | E-1 | January 1, 2004 |
سنگاپور | E-2 | January 1, 2004 |
جمهوری اسلواکی | E-2 | January 1, 1993 |
اسلوونی | E-1 | November 15, 1982 |
اسلوونی | E-2 | November 15, 1982 |
اسپانیا | E-1 | April 14, 1903 |
اسپانیا | E-2 | April 14, 1903 |
سری لانکا | E-2 | May 1, 1993 |
سورینام | E-1 | February 10, 1963 |
سورینام | E-2 | February 10, 1963 |
سوئد | E-1 | February 20, 1992 |
سوئد | E-2 | February 20, 1992 |
سوئیس | E-1 | November 08, 1855 |
سوئیس | E-2 | November 08, 1855 |
تایلند | E-1 | June 8, 1968 |
تایلند | E-2 | June 8, 1968 |
توگو | E-1 | February 5, 1967 |
توگو | E-2 | February 5, 1967 |
ترینیداد و توباگو | E-2 | December 26, 1996 |
تونس | E-2 | February 7, 1993 |
ترکیه | E-1 | February 15, 1933 |
ترکیه | E-2 | May 18, 1990 |
اوکراین | E-2 | November 16, 1996 |
انگلستان | E-1 | July 03, 1815 |
انگلستان | E-2 | July 03, 1815 |
یوگسلاوی | E-1 | November 15, 1882 |
یوگسلاوی | E-2 | November 15, 1882 |
نمونه ویزای تجاری معاهده E-1
یک شرکت طراحی و تولید کفش مستقر در ترکیه در چند سال گذشته کالاهای خود را به ایالات متحده تجارت می کند.
بیش از 50 درصد تجارت بین المللی آنها منحصراً بین ایالات متحده و بریتانیا انجام می شود.
در سال گذشته تجارت آنها به طور قابل توجهی رشد کرده است و اکنون آنها مایلند کارکنان فروش را به طور دائم به ایالات متحده منتقل کنند تا به افزایش تجارت خود کمک کنند.
کسب و کار کفش تریکه ممکن است با کمک ثبتداک از ویزای معامله گر معاهده E-1 بهره مند شود.
نمونه ویزای سرمایه گذار پیمان E-2
یک سرمایه گذار موفق ایرانی که پاسپورت ترکیه دارد و در آنجا مشغول به کار است و رستوران دارد، اخیراً 75 درصد از سهام یک رستوران واقع در لس آنجلس را به قیمت 500000 دلار خریداری کرد.
این رستوران با سود کار می کند و بیش از 40 پرسنل دارد که بیشتر آنها شهروندان آمریکایی هستند.
اگر تمام شرایط ویزا رعایت شود، سرمایه گذار می تواند ویزای سرمایه گذار معاهده E-2 را برای نظارت بر رستوران در ایالات متحده دریافت کند.
اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص حذف ایران از معاهده:
خاتمه معاهده 1955 ایران و ایالات متحده رفاقت، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی
معاهده رفاقت، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی ایالات متحده و ایران در سال 1955 اکنون فسخ شده است.
در نتیجه، وزارت امور خارجه ایالات متحده دیگر بر اساس قوانین ایالات متحده مبنایی برای صدور ویزای E-1 یا E-2 برای متقاضیان اصلی که اتباع ایران هستند، ندارد.
اتباع ایران که واجد شرایط دریافت ویزای E بر اساس معاهده یا قانون دیگری هستند، مانند مواردی که ممکن است در مورد وابستگان ایرانی یا اتباع دوتابعیتی باشد، در صورتی که طبق قانون مهاجرت ایالات متحده واجد شرایط باشند، همچنان ممکن است ویزا صادر شود.
متقاضیان ایرانی ممکن است تحت یک طبقه بندی NIV متفاوت درخواست دهند که معتقدند بر اساس قانون مهاجرت ایالات متحده واجد شرایط هستند.
متقاضیان ایرانی که درخواستهای جدید ارائه میکنند و در محدوده اعلامیه ۹۶۴۵ ریاست جمهوری قرار میگیرند واجد شرایط دریافت ویزا هستند، بهطور مقتضی برای معافیت در نظر گرفته میشوند.
لغو اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ و ۹۹۸۳ محدودیت علیه ایرانیان
در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، رئیس جمهور بایدن اعلامیه ریاست جمهوری را با عنوان «پایان دادن به ممنوعیت های تبعیض آمیز برای ورود به ایالات متحده» امضا کرد.
این اعلامیه به محدودیت های سفری که تحت اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ و ۹۹۸۳ ورود برخی از اتباع به ایالات متحده را بر اساس نوع روادید، از برمه، اریتره، ایران، قرقیزستان، لیبی، نیجریه، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، تانزانیا، ونزوئلا و یمن به تعلیق درآورده بود، پایان می دهد.
مطابق اعلامیه رئیس جمهور بایدن، وزارت امور خارجه جهت اطمینان از اینکه افرادی که درخواست روادیدی مهاجرتی آنها بر اساس تعلیق و محدودیت ورود تحمیل شده توسط اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ یا ۹۹۸۳ رد شده بودند بتوانند درخواست های خود را مورد تجدید نظر قرار دهند، یک دوره بازبینی را اجرا خواهد کرد.
این بازبینی، بازگشایی مجدد درخواست های روادیدی مهاجرتی که به دلیل تعلیق و محدودیت ورود وضع شده توسط اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ یا ۹۹۸۳ رد شده بودند، الزامی بودن اخذ هزینه اضافی برای پردازش آن درخواست های روادید، و همچنین تدوین یک برنامه برای تسریع در رسیدگی به این درخواست های روادید را مجدداً بررسی می کند. در طول دوره بازنگری وزارت امور خارجه، بنابر مقررات فعلی متقاضیان روادید مهاجرتی (IV) که قبلاً توسط اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ یا ۹۹۸۳ رد شده بودند و قبل از۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ مشخص شده بود که مجاز به معافیت نیستند، باید یک درخواست روادید جدید (دی-اس ۲۶۰) را ارسال و هزینه درخواست روادید جدید را نیز پرداخت کنند.
متقاضیان (روادید مهاجرت) IV که توسط اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ یا ۹۹۸۳ رد شده بودند و صلاحیت آنها برای معافیت هنوز در حال بررسی بود، و یا مشخص شده بود که ظرف یک سال از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ مجاز به معافیت نیستند و همچنین از سفارت محلی و یا کنسولگری خود درخواست کرده اند که پرونده خود را ظرف یک سال از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ دوباره مورد بررسی قرار دهند، ممکن است بتواند پرونده خود را بدون ارسال درخواست جدید و یا پرداخت هزینه درخواست روادید از سر بگیرد.
سفارتخانه ها و کنسولگری ها تکمیل پرونده افرادی که در روند معافیت باقی می مانند را اولویت بندی خواهد کرد. متقاضیان روادید غیر مهاجرتی که قبلاً به دلیل اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ یا ۹۹۸۳ رد شده بودند و واجد شرایط برای معافیت نبودند، در صورت تمایل به درخواست مجدد روادید، باید یک درخواست روادید جدید (دی اس-۱۶۰) را ارسال و هزینه پردازش درخواست روادید را پرداخت کنند.
بنا براعلامیه رئیس جمهور بایدن، وزارت امور خارجه می تواند بلافاصله به درخواست های روادید برای اتباع کشورهای تحت تأثیر رسیدگی کند. لطفاً توجه داشته باشید که فسخ اعلامیه های ریاست جمهوری ۹۶۴۵ و ۹۹۸۳ لزوماً به این معنا نیست که سفارت یا کنسولگری محلی ایالات متحده می تواند بلافاصله برای تمامی متقاضیان تحت تأثیر قرار گرفته وقت مصاحبه روادید تنظیم کند.
از سرگیری خدمات معمول روادید در طی شیوع همه گیری کووید-۱۹ که پس از خدمات به شهروندان ایالات متحده در اولویت قرار دارد، با بررسی جداگانه هر سفارتخانه و کنسولگری و مطابق با راهنمایی های وزارت امور خارجه برای بازگشت ایمن نیروی کار ما به مراکز وزارت امور خارجه رخ می دهد
. سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده از ماه مارس به ارائه خدمات روادید اضطراری ادامه داده اند و تا آنجا که بتوانند، به خدمات خود ادامه خواهند داد. متقاضیان، از جمله کسانی که قبلاً به دلیل اعلامیه های ریاست جمهوری۹۶۴۵ یا ۹۹۸۳ رد شده بودند، جهت تعیین اینکه آیا پرونده آنها واجد شرایط رسیدگی سریع می شود یا خیر،باید به وبسایت نزدیکترین سفارتخانه و یا کنسولگری ایالات متحده خود مراجعه کنند.
با بهبود شرایط خاص هر سفارت و یا کنسولگری، تیم های ما ارائه خدمات اضافی را شروع کرده و در نهایت خدمات معمول روادید خود را از سر خواهند گرفت.
منبع: کاخ سفید ایالات متحده آمریکا
روش اجرائی جهت راه اندازی کسب و کار در آمریکا:
۱- ثبت شرکت در آمریکا
۲- اخذ کد مالیاتی آمریکا
۳- افتتاح حساب بانکی در آمریکا به نام شرکت + یکسال حسابداری رایگان شرکت
۴- دریافت سرمایه در گردش شرکت حداقل ۲۰ هزار دلار از متقاضی
۵- ایجاد کردیت اسکور در آمریکا توسط فاینانشیال ادوایزر متخصص در آمریکا با سرمایه در گردش موجود
۶- دریافت وام خرید ملک و تخصیص سرمایه در گردش شرکت برای پیش پرداخت ملک
۷- درخواست ویزای E-2 برای متقاضی